„Cikkek:Élményhajózás Eolo hajókkal és yachtokkal” változatai közötti eltérés

Innen: Hogyankell.hu

(Új oldal, tartalma: „ =='''Élményhajózás Eolo hajókkal és yachtokkal'''== Egyre többen választanak aktív élményeket kikapcsolódásként. Szívesen csatlakoznak szárazföldi t…”)
(Nincs különbség)

A lap 2021. március 23., 17:27-kori változata


Élményhajózás Eolo hajókkal és yachtokkal

Egyre többen választanak aktív élményeket kikapcsolódásként. Szívesen csatlakoznak szárazföldi túrákhoz vagy hódolnak a raftingnak nyaralásuk alkalmával. Azok, akik a vízparti pihenést kedvelik, előbb-utóbb szívesen kipróbálják a vízi hajózást is, ha nem is kapitányként, de utasként mindenképpen.

A XXI. századi gyors, kényelmes és biztonságos hajók sok találmánynak és innovációnak köszönhetik sikeres térhódításukat. Az üvegszálas technológiától kezdve az üveggyantán át a mérnöki precizitás alakította hosszú éveken át a hajózás történelmét.

A hajózás története

A történelemben igazán egyik néphez vagy kultúrához sem köthető a hajózás eredete. Az ember sokáig maga építette a természetben megtalálható alapanyagokból a vízi járművét. Kezdetben egyszerű tutajt, amivel vízre szállhatott, de nagy rakományt még nem tudott szállítani vele.

Kidőlt fatörzsekből, nád és uszadékfa felhasználásával állította össze, hogy a szárazföldtől távolabbra is eljuthasson. Később állatbőrt és csontokat kezdett használni, ezekből kezdetleges vitorlát készített. Így a szél irányát és erejét kihasználva távolabb is eljutott otthonától.

Az első komolyabb tengeri vitorlások a Csendes-óceán vizein több mint hatezer éve indultak útnak. Mivel a vízi szállítással az árukereskedést is egyre távolabbról lehetett megoldani, ezért folyamatosan alakította és fejlesztette az emberiség a vízi szállításra használt járműveit.

A vízi járművek felépítése és típusai

A hajók legfontosabb része maga a hajótest, ehhez kapcsolódnak az oldalfalak és a hajlított oldalelemeket, hajótestet lezáró fedélzet.

A kezdeti tutajokat, csónakokat evezőlapát segítségével hajtotta és irányította a vezetője, később a vitorlás hajókat már kormánnyal látták el.

A gőzgépek feltalásával megjelent az első gőzhajó, melynek tervezője Robert Fulton volt. Az első gőzgéppel meghajtott vízi jármű 1807-ben szállt vízre. 1819-ben pedig elindult az első gőzös, mely az Atlanti-óceánt szelte át egy hónapon keresztül.

A XX. század első éveiben, köszönhetően a dízelmotor feltalálásának, 1911-ben vízre szállt az első dízelmotoros hajó.

Kettesben vagy barátokkal

Manapság már nem elsősorban hadászati célokra vagy áruszállításra használják a vízi járműveket. Egyre többen vásárolnak aktív sport vagy kikapcsolódás miatt magáncélra kisebb vagy közepes méretű hajókat.

Néha csak egy pár órás romantikus sétahajózás a cél, máskor kiruccanni a barátokkal és feltöltődni vízi élményekkel. Egy stresszes munkahét után valódi kikapcsolódást jelent kikötni egy nyugodtabb partszakaszon. Vagy eljutni egy kis szigetre, miközben a vízen élvezni lehet a szabad száguldást, amit a hajózás élménye nyújthat.

Ehhez szükség van biztonságos és könnyen kezelhető vízi járművekre. Az Eolo cég hajói között több méret és felszereltség közül lehet választani. 25 LE-70 LE erősségű motorokkal ellátott hajók a kezdők és a haladók számára is ajánlhatók.