„Hogyan kell webre szöveget írni” változatai közötti eltérés
Innen: Hogyankell.hu
(→Lépések) |
(→Lépések) |
||
(Egy közbenső módosítás ugyanattól a szerkesztőtől nincs mutatva) | |||
5. sor: | 5. sor: | ||
== Lépések == | == Lépések == | ||
− | # '''Tagold a szöveget''': A jó webszöveg először is nem rettent el. | + | # '''Tagold a szöveget''': A jó webszöveg először is nem rettent el. Gondold el, hogy már első ránézésre, egy masszív, tagolatlan szöveg cunami fogad, mintha csak egy kötelezőt nyomtak volna az orrod elé. A jó webszöveg tehát tagolt, jó esetben különböző head-ekkel (WordPresses berkekben H1-H2-H3, stb. jelölésekkel) látják el őket. Így tudod, mikor olvasod a címsort, további olvasásra buzdít, vagy éppen arra, hogy megnyomd a kis x-et a jobb felső sarokban. A tagolás továbbá segíti a keresőrobotok munkáját is, afféle világítótornyok a weboldaladon. Releváns kulcsszavakat helyezhetsz el bennük, jó esetben gondosan felépíti a szöveg struktúráját. |
− | Gondold el, hogy már első ránézésre, egy masszív, tagolatlan szöveg cunami fogad, mintha csak egy kötelezőt nyomtak volna az orrod elé. A jó webszöveg tehát tagolt, jó esetben különböző head-ekkel (WordPresses berkekben H1-H2-H3, stb. jelölésekkel) látják el őket. Így tudod, mikor olvasod a címsort, további olvasásra buzdít, vagy éppen arra, hogy megnyomd a kis x-et a jobb felső sarokban. A tagolás továbbá segíti a keresőrobotok munkáját is, afféle világítótornyok a weboldaladon. Releváns kulcsszavakat helyezhetsz el bennük, jó esetben gondosan felépíti a szöveg struktúráját. | ||
# '''Adjon valami hasznos információt!''' Gondolom voltunk páran, akik a magyar dolgozatokat azzal bekkelték ki, hogy a semmiről írtak hosszú oldalakon keresztül. Ez itt nem működik. A Google is és a felhasználók is előnyben részesítik a releváns tartalmakat. Az olvasóidnak kevés ideje van és ha érzik, hogy feleslegesen olvasnak a semmiről, gyorsan továbbállnak. A ló túloldala, ha túl tömény, illetve túl szakmai az információ. Egy szakember, aki hosszú éveket töltött a szakmájában, minden bizonnyal professzionális disszertációt tudna írni, azonban ezt a hétköznapi olvasók nem értenék meg, és elveszítenék az érdeklődésüket. Írj érdekes cikkeket, töröld ki a felesleges mondatokat. A kevesebb néha több! [[Fájl:Webszovegiras.jpeg]] | # '''Adjon valami hasznos információt!''' Gondolom voltunk páran, akik a magyar dolgozatokat azzal bekkelték ki, hogy a semmiről írtak hosszú oldalakon keresztül. Ez itt nem működik. A Google is és a felhasználók is előnyben részesítik a releváns tartalmakat. Az olvasóidnak kevés ideje van és ha érzik, hogy feleslegesen olvasnak a semmiről, gyorsan továbbállnak. A ló túloldala, ha túl tömény, illetve túl szakmai az információ. Egy szakember, aki hosszú éveket töltött a szakmájában, minden bizonnyal professzionális disszertációt tudna írni, azonban ezt a hétköznapi olvasók nem értenék meg, és elveszítenék az érdeklődésüket. Írj érdekes cikkeket, töröld ki a felesleges mondatokat. A kevesebb néha több! [[Fájl:Webszovegiras.jpeg]] | ||
# '''Legyen célja!''' Az előbbiből egyértelműen következik. Határozd meg a célközönséged. Tudd, hogy mire harapnak rá, mik az igényeik, milyen szavakat használnak. Ezután határozd meg a konkrét célt! Szeretnéd, hogy olvassanak? Írj róluk, írj nekik. Vásárlásra ösztönöznéd őket? Keresd meg a problémájukat, találj rá megoldást és ők fognak megkeresni téged. A mai világban már nem működik a “Hé haver, kell egy parfüm? Ötbe’ fáj, de háromért a tiéd lehet!” típusú eladás. Ki kell építeni a bizalmat és csak ezután indulhat meg az értékesítés. Ezért is jó, ha van egy szövegíród. | # '''Legyen célja!''' Az előbbiből egyértelműen következik. Határozd meg a célközönséged. Tudd, hogy mire harapnak rá, mik az igényeik, milyen szavakat használnak. Ezután határozd meg a konkrét célt! Szeretnéd, hogy olvassanak? Írj róluk, írj nekik. Vásárlásra ösztönöznéd őket? Keresd meg a problémájukat, találj rá megoldást és ők fognak megkeresni téged. A mai világban már nem működik a “Hé haver, kell egy parfüm? Ötbe’ fáj, de háromért a tiéd lehet!” típusú eladás. Ki kell építeni a bizalmat és csak ezután indulhat meg az értékesítés. Ezért is jó, ha van egy szövegíród. |
A lap jelenlegi, 2018. május 15., 06:28-kori változata
[szerkesztés] Hogyan kell webre szöveget írni?
A webszövegírásra és úgy általában a marketing szövegírásra sokan mumusként tekintenek, a SEO mozaikszó láttán pedig a legszívesebben világgá futnának. Pedig néhány egyszer aranyszabály betartásával te is ott lehetsz a Google keresőjének topjai között. Meg is mutatom hogyan!
[szerkesztés] Lépések
- Tagold a szöveget: A jó webszöveg először is nem rettent el. Gondold el, hogy már első ránézésre, egy masszív, tagolatlan szöveg cunami fogad, mintha csak egy kötelezőt nyomtak volna az orrod elé. A jó webszöveg tehát tagolt, jó esetben különböző head-ekkel (WordPresses berkekben H1-H2-H3, stb. jelölésekkel) látják el őket. Így tudod, mikor olvasod a címsort, további olvasásra buzdít, vagy éppen arra, hogy megnyomd a kis x-et a jobb felső sarokban. A tagolás továbbá segíti a keresőrobotok munkáját is, afféle világítótornyok a weboldaladon. Releváns kulcsszavakat helyezhetsz el bennük, jó esetben gondosan felépíti a szöveg struktúráját.
- Adjon valami hasznos információt! Gondolom voltunk páran, akik a magyar dolgozatokat azzal bekkelték ki, hogy a semmiről írtak hosszú oldalakon keresztül. Ez itt nem működik. A Google is és a felhasználók is előnyben részesítik a releváns tartalmakat. Az olvasóidnak kevés ideje van és ha érzik, hogy feleslegesen olvasnak a semmiről, gyorsan továbbállnak. A ló túloldala, ha túl tömény, illetve túl szakmai az információ. Egy szakember, aki hosszú éveket töltött a szakmájában, minden bizonnyal professzionális disszertációt tudna írni, azonban ezt a hétköznapi olvasók nem értenék meg, és elveszítenék az érdeklődésüket. Írj érdekes cikkeket, töröld ki a felesleges mondatokat. A kevesebb néha több!
- Legyen célja! Az előbbiből egyértelműen következik. Határozd meg a célközönséged. Tudd, hogy mire harapnak rá, mik az igényeik, milyen szavakat használnak. Ezután határozd meg a konkrét célt! Szeretnéd, hogy olvassanak? Írj róluk, írj nekik. Vásárlásra ösztönöznéd őket? Keresd meg a problémájukat, találj rá megoldást és ők fognak megkeresni téged. A mai világban már nem működik a “Hé haver, kell egy parfüm? Ötbe’ fáj, de háromért a tiéd lehet!” típusú eladás. Ki kell építeni a bizalmat és csak ezután indulhat meg az értékesítés. Ezért is jó, ha van egy szövegíród.
- Tartalmazzon linkeket! Mindenképpen fontos, hogy a webszöveged tartalmazzon belső-, illetve külső linkeket. A belső linkeket talán nem kell túlmagyaráznom: növelik a honlapodon eltöltött időt, a cikkeid olvasottságát, ha átkattintanak adott oldaladról a másikra. A külső linkek javítják a helyezésedet a keresőben. Törekedj arra, hogy megbízható oldalra mutasson, ne pedig egy mindenegyben.blog.hu-ra.
- Keresőoptimalizált legyen! A SEO már jó ideje harci eszköz a szövegírók körében. Lényege, hogy egy adott kulcsszóra hegyezed ki a szöveget, amit a keresőbe beírva eljuttatja hozzád az olvasódat. Megfelelő sűrűséggel kell szerepelnie a szövegben, amit sokszor nem könnyű kisilabizálni. Ezért is jön jól egy kis segítség. Én például a WordPress alapú blogbejegyzésekhez a Yoast SEO bővítményt használom. Rendkívüli módon leegyszerűsíti a keresőbarát szövegírást, amilyenek te is olvashatsz.
[szerkesztés] Tippek
- Mielőtt posztolnád, aludj rá egyet. Frissen több hibát észrevesz az ember!
- Ha van rá mód, olvastasd el valakivel. Több szem többet lát!
- Próbáld meg kiemelni valamilyen más színnel. Ha más közegben látod a szöveget, jobban észreveszed a helyesírási hibákat.