„URL-t címkézni” változatai közötti eltérés
Innen: Hogyankell.hu
(Új oldal, tartalma: „== Hogyan kell URL-t címkézni? == right|250px| Számos online kampány hatékonyságának mérése fejtörést okoz, viszont az URL címkézéssel m…”) |
(Nincs különbség)
|
A lap jelenlegi, 2018. január 12., 10:38-kori változata
[szerkesztés] Hogyan kell URL-t címkézni?
Számos online kampány hatékonyságának mérése fejtörést okoz, viszont az URL címkézéssel megkönnyítheted a dolgodat. Melyik oldalról talált ránk a látogató? Fizetett vagy organikus tartalomra kattintva érkezett? Milyen kulcsszóval, kampánnyal nyertük el a látogató érdeklődését? Ha ezt mind tudni szeretnéd, nem árt elmerülnöd az URL paraméterezés témájában.
[szerkesztés] Lépések
- Kezdd a Landing Page meghatározásával! Válaszd ki azt az oldalt, ahova forgalmat szeretnél generálni. Pl. http://hogyankell.hu/
- Határozd meg a forrást (source)! Erről az oldalról fognak érkezni a felhasználók. Pl. http://hogyankell.hu/?utm_source=facebook
- Jelöld meg a Médiumot (medium) is! Ha úgy állítod be, ez alapján fogod megtudni, hogy fizetett vagy nem fizetett tartalom által érkezett-e az emberünk. Pl. http://hogyankell.hu/?utm_source=facebook&utm_medium=cpc
- Jöhetnek a Kampány (campaign) részletei! Ez a főegység, melyhez érdemes különböző alegységeket rendelni. Pl. http://hogyankell.hu/?utm_source=facebook&utm_medium=cpc&utm_campaign=hogyankell-cikk
- Adj hozzá tartalmat (content)! Behatárolhatod az adott poszt vagy hirdetés tartalmát egy vagy két szóval. Pl. http://hogyankell.hu/?utm_source=facebook&utm_medium=cpc&utm_campaign=hogyankell-cikk&utm_content=tanulni-szeretnek
- Ne feledd a kulcsszót (term)! Ez fogja megmutatni, hogy melyik kulcsszóra keresve érted el a látogatót. http://hogyankell.hu/?utm_source=facebook&utm_medium=cpc&utm_campaign=hogyankell-cikk&utm_content=tanulni-szeretnek&utm_term=url-cimkezes
[szerkesztés] Tippek
- Ha végigkattintgatod a linkeket, láthatod az URL építkezését folyamatában a hivatkozás helyén.
- Ha a Landing Pagenek egy aloldalt szeretnél megadni ( példa), az nem változtat a lépéseken.
- 5 db taget különbözetünk meg:
- Source (Forrás)
- Medium (Médium)
- Campaign (Kampány)
- Content (Tartalom)
- Term (Kulcsszó)
- Excelben az „összefűz” képlettel meggyorsíthatod a hivatkozás címkézését.
- Ha többen címkéztek, készítsetek hozzá guide-ot, melyben legyenek benne a használható egyeztetett tagek!
- Célszerű lerövidítened a felépített URL-t, amit ezen a linken tudsz megtenni linkrövidítés
- Ha elkészültél a címkézéssel, az éppen futó kampányt nyomon követheted a Google Analytics-szel. Minden egyes paraméterre, tagre rákereshetsz, akár egyszerre többre is!
[szerkesztés] Amire szükséged lehet
- Logika
- Idő
- Struktúrában gondolkodás
- Google Analytics account és hozzáférés
[szerkesztés] Figyelmeztetések
- Ellenőrizd, hogy a Landing Page tényleg a kiválasztott oldalra vezet-e!
- A forrás, médium és kampány paraméter meghatározása kötelező!
- A kulcsszó és a tartalom nem kötelező paraméter, de utóbbi erősen ajánlott!
- A tageknél csak angol ABC-t és kisbetűket (+számokat) használj!
- Elválasztásra kötőjelet használj! (pl. tanulni-szeretnek)
- Ellenőrizd, hogy az elkészült URL-ed működik-e!