„Terméket fotózni” változatai közötti eltérés

Innen: Hogyankell.hu

(Új oldal, tartalma: „== Hogyan kell Terméket fotózni? == right|250px Egy jó fotó eladja a terméket – különösen igaz ez a webáruházak korában…”)
(Nincs különbség)

A lap 2017. március 22., 10:20-kori változata

Hogyan kell Terméket fotózni?

Termekfotozas-hazilag.jpg

Egy jó fotó eladja a terméket – különösen igaz ez a webáruházak korában. Ha a webshop elindításakor nincs lehetőséged profi fotóst felkérni, az alábbi lépéseket követve házilag is tudsz olyan képeket készíteni, amelyek megkönnyítik az online értékesítést.

Lépések

  1. Rendezd be a helyszínt!
    1. Keress egy nagy ablakot, amelyen keresztül sok természetes fény árad be a szobába, viszont nem süt be közvetlenül a nap.
    2. Állíts fel egy asztalt az ablak közelében úgy, hogy semmi se vessen rá árnyékot. Legjobb, ha az asztal derékszöget zár be az ablakkal.
    3. Ha van elég természetes fény, kapcsolj le minden más világítást.
  2. Alakítsd ki a hátteret!
    1. Fogj egy akkora fehér papírlapot, amely jóval nagyobb a lefotózni kívánt termék méreténél.
    2. Ennek a lapnak az egyik felét fektesd az asztalra, a másik felét pedig ívben hajlítsd fel.
    3. Rögzítsd a lap felső szélét – ragaszd a falhoz vagy egy stabil tárgyhoz. Az ívesen meghajlított lap révén a termékfotón úgynevezett végtelenített háttér lesz.
  3. Állítsd be a terméket!
    1. Helyezd az árut a fehér lap asztalon fekvő részének közepére.
    2. Fordítsd úgy a terméket, hogy a legjellemzőbb, legelőnyösebb oldala legyen feléd.
    3. Ügyelj rá, hogy a címkék, szimmetriatengelyek középre kerüljenek.
  4. Csökkentsd az árnyékot!
    1. Keress egy fényes fehér lapot. A szélesebb oldala mentén hajtsd össze néhányszor, majd harmonikaszerűen nyisd szét.
    2. Állítsd fel ezt a fényvisszaverő lapot a termék ablakkal ellentétes oldalán.
    3. Figyeld meg, mennyi fényt ver vissza a termékre a lap, ha különbözőképpen helyezed el. Válaszd azt a beállítást, amelynél a termék árnyékos oldala a legvilágosabb lesz.
    4. Ha így még mindig nem éred el a megfelelő hatást, próbálkozhatsz kiegészítő fényforrásokkal – ezeknek a fényét azonban érdemes valamilyen áttetsző réteggel árnyékolni (fehér esernyővel, áttetsző papírlappal), hogy ne direktben érjék a terméket.
  5. Állítsd be a fényképezőgépet!
  6. A kamerát rögzítsd állványra úgy, hogy egy magasságban legyen a termékkel (ne felül- vagy alulnézeti képet készítsen).
  7. Kapcsold ki a vakut.
  8. Állítsd be a fényképezőgépet úgy, hogy a lehető legnagyobb méretű és legjobb minőségű felvételeket készítse.
  9. Állítsd be az ISO-t és a fehéregyensúlyt. Ha ebben nincs tapasztalatod, hagyd automatán a beállítást.
  10. Maximum annyira közelíts rá a termékre, hogy a gép még az optikai zoomot használja. Ha erre nincs lehetőség, akkor zoomolás helyett inkább vidd közelebb a termékhez a kamerát.
  11. Fotózz és kísérletezz!
    1. Készíts több képet is egy-egy termékről. Helyezd át a fényvisszaverő kártyát, fordíts egy kicsit a tárgyon, esetleg az asztalt is áthelyezheted, hogy kipróbálj többféle megvilágítást.
    2. A képeket töltsd fel egy nagyobb kijelzővel rendelkező számítógépre, és ott válogasd ki a legjobbakat. A fényképezőgép kijelzője alacsony felbontású, azon nem látszanak a részletek – így soha ne törölj képet addig, amíg nagy monitoron nem nézted meg!
  12. Szánj időt az utómunkára!
    1. Nyisd meg a fotókat képszerkesztő szoftverben. Ha nincs ilyen a gépeden, akár ingyen is letölthetsz egyet – a Gimp például tökéletesen megfelel a célnak.
    2. Vágd meg a képet úgy, hogy a termék pontosan középen legyen, vagy alkalmazd az aranymetszés szabályait.
    3. Vágd ki vagy világosítsd a hátteret, amíg az teljesen fehér nem lesz. Ügyelj arra, hogy a kép természetes maradjon (a termék ne legyen túl világos vagy telített, a körvonalak elmosódottak vagy pixelesen élesek, a tárgy alatt maradjon egy kevés árnyék, ha a „földön” áll).

Tippek

  • Ha teheted, kora délutánra időzítsd a termékfotózást. Nagy, világos ablak híján az is jó megoldás, ha egy nyitott garázsban rendezed be a házi fotóstúdiót – a garázs teteje megvéd a közvetlen fénytől, de az ajtón megfelelő mennyiségű fény jut be.
  • Ha nincs állványod, helyezd a fényképezőt egy másik asztalra, esetleg pakolj egy székre könyveket vagy dobozokat, amíg el nem éred a megfelelő magasságot. Ha ez sem megoldható, próbáld legalább valami biztos ponton nyugtatni a kamerát tartó kezedet fényképezés közben, és használd a fényképezőgép beépített funkcióját a bemozdulás elkerülésére.
  • Ha kisméretű terméket fotózol, akár egy székre is teheted a háttérként szolgáló papírlapot.
  • Fényvisszaverő rétegként használhatsz alufóliával borított kartonpapírt.
  • Ha a termék méretei nehezen érzékelhetőek fehér háttér előtt, esetleg különösen fontosak, tegyél mellé valamilyen jól ismert tárgyat viszonyítási alapnak (pl. egy tollat, gyufásdobozt).
  • Fotózd le a termékedet több szögből! Ha különböző variációkat választhatnak a vásárlók (pl. szín vagy méret szerint), érdemes minden lényeges különbséget külön fotóval bemutatni. Ez hitelesebbé és meggyőzőbbé teszi a webshopot.
  • Ügyelj a természetességre! Ha ékszert forgalmazol, mutasd meg a terméket egy modellen. Ha bútort, tegyél néhány pár könyvet a polcra – a térkövet pedig fotózd le egy szép kerttel a háttérben. Ezek a fotók segítenek elképzelni, hogyan mutatna az áru a vásárlónál.

Amire szükséged lehet

  • Termék
  • Fényképezőgép
  • Állvány
  • Nagy fehér papírlap a végtelen háttérhez
  • Fényvisszaverő lap
  • Asztal
  • Nagy ablakkal vagy ajtóval rendelkező helyiség
  • Képszerkesztő program

Figyelmeztetések

  • Ne használj a fotózásnál vagy a szerkesztésnél olyan szűrőt (filtert), ami megváltoztatja a termék eredeti kinézetét, például túl harsánnyá teszi a színeit. Ezzel megtéveszted a vásárlóidat, és hosszú távon a saját üzletedet rontod.
  • A fotózás, és azon belül a termékfotózás külön szakma. Az igazán jó eredményhez profi felszerelés és sok-sok idő szükséges. Házi körülmények között, hétköznapi eszközökkel csak addig érdemes kísérletezni, amíg nincs lehetőséged a tapasztalt szakember megfizetésére.

Kapcsolódó források, hivatkozások

Az oldal szerzői

JViki