„Beilleszkedni az új munkahelyen” változatai közötti eltérés

Innen: Hogyankell.hu

(Új oldal, tartalma: „== Hogyan kell beilleszkedni az új munkahelyen? == Pályakezdőként, de sokszor tapasztalt munkavállalóként is fejtörést okozhat a munkakeresés.Mindenkivel tö…”)
(Nincs különbség)

A lap 2016. június 30., 08:21-kori változata

Hogyan kell beilleszkedni az új munkahelyen?

Pályakezdőként, de sokszor tapasztalt munkavállalóként is fejtörést okozhat a munkakeresés.Mindenkivel többször is előfordul élete során, hogy az álláshirdetéseket bújva keresi az újabb és kihívásokkal teli lehetőségeket. Ha megtaláltuk a helyünket, és elkezdünk dolgozni az új munkakörnyezetünkben, akkor dől el igazán, jól választottunk e. Ne higgyük, hogy csak mi támasztunk elvárásokat a munkahellyel szemben. A munkáltató és az új kollégák is kiemelt figyelemmel kísérik minden apró lépésünket. A jó benyomás és a közös hang megtalálása a legfontosabb a szakmai potenciál mellett. Ez természetesen közel sem annyira könnyű, amennyire azt elsőre gondoljuk. Magunkat kell, hogy adjuk, de persze ismerve a hibáinkat és hiányosságainkat, elkerülve a kínos pillanatokat. Tökéletes ember nincs és tévedni, hibázni emberi dolog. Egy-egy furcsaságunk révén lehetünk akár megnyerők is, végső soron az igazán egyéni személyiségjegyeink is ezekből az eltérésekből épülnek fel. Azonban vannak általános viselkedésbeli íratlan szabályok, amiket nem árt betartani, ha jó benyomást keltve szeretnénk végezni a munkánkat. Cikkünkben nagy általánosságban vett tanácsokat adunk arra nézve, hogyan lehet könnyedén beilleszkedni az új munkahelyünkön.

Lépések

  1. Minden reggel gondold végig, hogy mik lesznek a feladataid, ezzel is elkerülve a felkészületlenséget.
  1. Fokozatosan nyílj meg és ügyelj arra, hogy őszinte legyél. Saját magadnak okozol gondot, ha olyan

feladatokat is elvállalsz, amikhez nincs meg a kellő tapasztalatod. Ha jó munkahelyre kerültél, az

őszinteséged többet fog érni, mint egy összecsapott és pontatlan munka. Természetesen a

hiányosságokat pótolni kell.

  1. Alakíts ki jó kapcsolatot és figyelj a környezetedre. Fontos a csapatmunka és jó érzés, ha

kölcsönösen kedvelitek egymást azokkal, akikkel egy hajóban eveztek.

Tippek

  • Nem kell a legelső céges vacsoránál vagy iszogatásnál berúgni, tartogasd a pityókás énedet

későbbre, amikor már mindenki jobban ismer.

  • Ne beszélj ki senkit a háta mögött. Minden pletyka kiderül előbb-utóbb.
  • Ne késs!
  • Legyünk természetesek, kerüljük a manírokat. Sosem szimpatikus, ha valaki csak folyton

„bevágódni” akar.

Amire szükséged lehet

  • Figyelem és fegyelem.
  • Jóindulat és őszinteség.
  • Alázat, kitartás.
  • Jókedv. 
  • Motiváltság.
  • Kompetencia.

Figyelmeztetések

  • Kommunikálj őszintén, de nem kell mindent minden esetben kimondani. Pláne, ha tudod, hogy a

másikat megsérted vele. Te vagy az új ember a csapatban, tanúsíts szerénységet. Ez a szakmai

dolgokra természetesen nem mindig vonatkozik, ott igyekezz aktív lenni.

  • Érezni fogod mik azok a témák, amik nincsenek a kollégák ínyére. Kerüld ezeket.
  • Munkavállalói szempontból egészen más egy multinacionális vállalat, egy vállalkozás vagy a

közszféra egyik gazdasági szereplője munkavállalói szempontból. Azonban az emberi kapcsolatok

mindenhol ugyanúgy döntő jelentőségűek.

Kapcsolódó források, hivatkozások

  • Saját tapasztalat alapján.

Az oldal szerzői

Illes, Lilly