„Sikeressé tenni vállalati Facebook-oldalunkat” változatai közötti eltérés
Innen: Hogyankell.hu
(Új oldal, tartalma: „== Hogyan kell sikeressé tenni vállalati Facebook-oldalunkat? == right|250pxA közösségi média egy jól kiaknázható lehetőség arra,…”) |
(Nincs különbség)
|
A lap jelenlegi, 2015. november 6., 10:47-kori változata
[szerkesztés] Hogyan kell sikeressé tenni vállalati Facebook-oldalunkat?
A közösségi média egy jól kiaknázható lehetőség arra, hogy népszerűsítsük vállalatunkat. A folyamatos és aktív virtuális jelenlét mellett elengedhetetlen, hogy aktivizáljuk közönségünket, hiszen ez az egyetlen módja annak, hogy valóban sikeressé tehessük cégünket a közösségi hálón. Mi most azt áruljuk el, milyen trükkökre érdemes odafigyelni, hogy sikeresek legyünk a Facebookon!
[szerkesztés] Lépések
- Nyerd el a közösség figyelmét! Egy hangzatos cím, egy elgondolkodtató vagy felcsigázó kérdés, esetleg részlet a szövegből növelheti a kattintás esélyét.
- A változatosság gyönyörködtet! Ne elégedj meg egy-két bevált tartalomtípussal, kísérletezz az újakkal is! Lehet kép, szöveg, videó, játék, bármi, ami a vállalat Facebook-oldalához és profiljához passzol. Játszhatsz a megosztott tartalom típusán kívül a poszt szövegével is. Színesebbé teheted a posztokat, ha kérdéseket is csempészel a képekhez.
- Használj hangulatjeleket! Kutatások bizonyították, hogy azok a posztok, amik tartalmaznak hangulatjelet, nagyobb aktivitásra sarkallják a rajongókat, arról nem is beszélve, hogy jóval barátságosabb hangvételű lesz tőle a kommunikáció.
- Légy egyedi! Hogyan? Bárhogy! Ne utánozd a konkurenciát és ne vedd át a tartalmait egy az egyben. Alakíts ki egy sajátos stílust, amivel egyből felismerhető leszel rajongóid számára. Lehet ez egy stílusjegy, például a megszokottnál nagyobb vagy jobb minőségű képek használata, egy állandó szín, vagy képkeret használata.
- Trend a lelke mindennek? Ha állandóan olyan tartalmat osztasz meg, ami az aktuális trendekhez illeszkedik, akkor az idő előrehaladtával, a trend alábbhagyásával már kevesebb az esélye annak, hogy érdeklődőket vonzol weboldaladra. Éppen ezért, bár a trendkövetés kétségtelenül a rajongói szám növelésének meghatározó eszköze, saját tartalom gyártásánál törekedj arra, hogy olyat hozz létre, ami az évek múlásával is hasznos lehet, így később is előkerülnek olyanok, akik kattintanak.
- Ha a saját weboldaladra mutató linket helyezel el, akkor mindenképp emeld ki valahogy. Lehet ez egy „kattints a linkre” vagy „az alábbi linken érheted el” megjegyzés. A lényeg, hogy szólítsd fel a kattintásra és motiváld az érdeklődőket.
- Figyeld a reakciókat, kommenteket, és reagálj rá, amilyen gyakran csak tudsz! Így látják a követőid, hogy számít a véleményük és tényleg nekik gyártod a tartalmat.
[szerkesztés] Tippek
- A közösségi média nem ugyanúgy működik az egyes vállalatoknál, ezért fontos, hogy elemezd rendszeresen a rendelkezésedre álló statisztikákat, hogy kiszűrd, mit kedvelnek és mit nem a követőid!
- A posztot időzítsd a rajongóidhoz! A statisztikákat megvizsgálva láthatod, hogy követőid mikor vannak gyakran online. Ha ekkora időzítesz, nagyobb az interakció esélye.
- Ha linket helyezel el az oldaladon, akkor kis indexkép helyett válaszd a nagyobb típust, így figyelemfelkeltőbb lesz a posztod!
- Növeld az elérést hétvégén is! Az időzített posztokkal nem kell a hétvégéden is a céges profillal foglalkoznod, viszont újabb lehetőséged nyílik arra, hogy kapcsolatba kerülj a felhasználókkal.
[szerkesztés] Amire szükséged lehet
- Vállalati Facebook-profil
- Kreativitás
[szerkesztés] Figyelmeztetések
- Ha linkelsz valamit, figyelj oda, hogy a poszt szövege ne legyen egy az egyben a linkelt tartalom címe, így nem válik unalmassá a bejegyzésed.
- Ne ismételd önmagad! Ha többször is előhúzod és beveted ugyanazt a tartalmat, azt ki fogják szúrni az emberek. Törekedj a kreativitásra!
- Csínján az ajándékosztással! Ha a Facebook-oldalad másból sem áll, mint nyereményjátékok tömkelegéből, azzal csak látszatrajongókat nyersz, akik a nyeremény reményében kedvelnek. Hosszú távon nem válnak hűséges követőiddé.
- Ha nem figyelsz oda arra, hogy mit mutatnak a számok, és öncélúan posztolgatsz, azzal megjelenési esélyeidet rontod, hisz a Facebook értéktelennek érzékeli majd tartalmaidat, és nem jeleníti meg a kedvelőidnek!