„Alkalmazni az automatizált e-maileket” változatai közötti eltérés
Innen: Hogyankell.hu
(Új oldal, tartalma: „== Hogyan kell alkalmazni az automatizált e-maileket? == right|250pxMa már elengedhetetlen, hogy egy vállalat kommunikációja online …”) |
(Nincs különbség)
|
A lap jelenlegi, 2015. szeptember 18., 12:37-kori változata
[szerkesztés] Hogyan kell alkalmazni az automatizált e-maileket?
Ma már elengedhetetlen, hogy egy vállalat kommunikációja online is legalább ugyanannyira erős legyen, mint a hagyományos reklámfelületeken. Ahogy minden más is körülöttünk, úgy az online marketing világa, azon belül pedig az e-mail marketing is folyamatosan változik, fejlődik. Manapság már sok vállalat használja ennek egyik fontosabb eszközét, az automatizált (vagy más néven trigger) e-mailt. A következő cikkben segítünk, hogy mikor, miért és hogyan érdemes beépíteni a trigger e-maileket a kommunikációnkba.
[szerkesztés] Lépések
- Tisztázzuk, hogy hogyan tudjuk beilleszteni az automatizált e-maileket a marketingstratégiánkba! Az automatizált e-mail, más szóval trigger e-mail egy olyan, előre elkészített sablonüzenet, amit egy bizonyos esemény bekövetkezésének hatására manuális beavatkozás nélkül küldünk ki. Iparágtól függően számos módon beépíthető a marketingstratégiába. Például ha egy adott termék megvásárlásakor e-mailben hívhatjuk fel a figyelmet a kiegészítő termékekre, szezonális termékek esetén a szezon indulása előtt felhívhatjuk a figyelmet az esetleges teendőkre (pl. „Indul a fűtési szezon! Ne felejtse el átvizsgálni a kazánját!”), de akár ügyfélszolgálatot is tehermentesíthetjük (pl. számlatartozásról automatikusan küldött e-mail, egy adott termék megvásárlása esetén a termékhez kapcsolódó leggyakoribb kérdések elküldése e-mailben stb.).
- Határozzuk meg az automatizált e-mail kampány célját! Az automatizált e-maileket számos cél elérésére bevethetjük. Segítségükkel növelhetjük a forgalmunkat, erősíthetjük vállalatunk iránti bizalmat, vagy akár elmélyíthetjük a vásárlók hűségét. Az automatizálásnak köszönhetően ráadásul egy csomó energiánk felszabadul, amit átcsoportosíthatunk további feladatok ellátására.
- Határozzuk meg, hogy milyen típusú üzeneteket küldünk majd ki! Annak függvényében, hogy milyen célt szeretnénk elérni, gondoljuk át, és próbáljuk meg lefedni a legfontosabb mérföldköveket, amikor hasznos lehet bevetni ezt az eszközt. Nyilván ez függ a vállalat profiljától és a vásárlás útvonalától, de általában az alábbi események mentén érdemes automatizált e-maileket tervezni:
- Visszaigazoló email: Tájékoztatás céljából küldjük új feliratkozásokat és regisztrációkat követően. Fontos, hogy köszönetet nyilvánítson ki, és tartalmazza a legfontosabb tudnivalókat.
- Tranzakciót követő e-mail: Az előző, visszaigazoló e-mailhez hasonló, bár az üdvözlet ez esetben elmarad, a hangsúly az információkon, tájékoztatáson és visszaigazoláson van.
- Nyereményjátékhoz és egyéb promócióhoz kapcsolódó e-mail: Tartalmazza a játék szabályzatának fontosabb pontjait, a részvétel feltételeit és menetét.
- Az újdonságokról is érdemes tájékoztatnunk a feliratkozót, így amellett, hogy felhívjuk a figyelmet rá, az aktualitásokról is képbe kerülhet.
- Személyes jellegű üzenetek: A köszöntő és gratuláló üzenetek bizonyos életszakaszokban és események alkalmával mély nyomot tudnak hagyni a feliratkozóban, így érdemes a regisztráció során az ilyen jellegű adatokat is elkérni, majd pedig felhasználni, és felköszönteni az illetőt. Ugyanez vonatkozik a feliratkozás évfordulójára is.
- Építsük fel a trigger e-mailt! Automatizált e-mail tervezésénél négy fő szempontot kell szem előtt tartani, ezek alapjaiban határozzák meg az üzenet hatékonyságát. Ha ez a négy szempont nem teljesül, akkor nincs értelme trigger e-mailt küldenünk. Ez alapján az automatizált e-mail legyen:
- releváns
- eseményhez kötött
- személyre szabott
- jól időzített
[szerkesztés] Tippek
- Az automatizált e-mailek fontos ismérve, hogy átgondolt tervezés esetén egyszeri erőfeszítéssel, hosszú távon jól működő kommunikációs platformot teremthetünk a vállalat és feliratkozói között. Ehhez azonban nagyon fontos, hogy alaposan gondoljuk át a lehetőségeinket, pontosan határozzuk meg, hogy milyen események hatására, milyen automatizált üzeneteket küldünk ki.
- Ha elég ügyesek vagyunk, egy lépéssel a vásárló előtt járhatunk, így növelhetjük az elköteleződését. Például, ha olyan terméket vásárolt, aminek hamarosan lejár a szavatossága, küldhetünk neki egy speciális ajánlatot. Számtalan lehetőségünk van, ezek kiaknázásának csupán a kreativitásunk szabhat határt.
- Események, rendezvények előtt és után is érdemes bevetni az automatizált e-mailt, mivel visszacsatolásra és köszönetnyilvánításra egy remek alternatíva.
- Az automatizált e-mailek beállításához fontos, hogy legyen egy erre alkalmas e-mail küldő rendszerünk.
[szerkesztés] Amire szükséged lehet
- Jól átgondolt stratégia
- Megfelelő e-mail küldő rendszer
- Grafikus és programozó az üzenetek grafikai tervezésére és HTML programozására
[szerkesztés] Figyelmeztetések
- Ha nem releváns és nem jól időzített az üzenetünk, akkor zavaró lesz, és megnöveli a leiratkozás esélyét.
- A személyre szabottságnál fontos a pontos megnevezés. Az apró tévedésekkel és elírásokkal a vállalatról alkotott képet romboljuk.
- Ha haszontalan üzenetekkel bombázzuk a feliratkozót, akkor ellenkező hatást válthatunk ki, emiatt fontos, hogy csak akkor küldjünk neki e-mailt, ha annak van célja, és a döntésünk megalapozott.