„Alkalmazni az automatizált e-maileket” változatai közötti eltérés

Innen: Hogyankell.hu

(Új oldal, tartalma: „== Hogyan kell alkalmazni az automatizált e-maileket? == right|250pxMa már elengedhetetlen, hogy egy vállalat kommunikációja online …”)
 
(Nincs különbség)

A lap jelenlegi, 2015. szeptember 18., 12:37-kori változata

[szerkesztés] Hogyan kell alkalmazni az automatizált e-maileket?

Automatizalt-email.jpg

Ma már elengedhetetlen, hogy egy vállalat kommunikációja online is legalább ugyanannyira erős legyen, mint a hagyományos reklámfelületeken. Ahogy minden más is körülöttünk, úgy az online marketing világa, azon belül pedig az e-mail marketing is folyamatosan változik, fejlődik. Manapság már sok vállalat használja ennek egyik fontosabb eszközét, az automatizált (vagy más néven trigger) e-mailt. A következő cikkben segítünk, hogy mikor, miért és hogyan érdemes beépíteni a trigger e-maileket a kommunikációnkba.


[szerkesztés] Lépések

  1. Tisztázzuk, hogy hogyan tudjuk beilleszteni az automatizált e-maileket a marketingstratégiánkba! Az automatizált e-mail, más szóval trigger e-mail egy olyan, előre elkészített sablonüzenet, amit egy bizonyos esemény bekövetkezésének hatására manuális beavatkozás nélkül küldünk ki. Iparágtól függően számos módon beépíthető a marketingstratégiába. Például ha egy adott termék megvásárlásakor e-mailben hívhatjuk fel a figyelmet a kiegészítő termékekre, szezonális termékek esetén a szezon indulása előtt felhívhatjuk a figyelmet az esetleges teendőkre (pl. „Indul a fűtési szezon! Ne felejtse el átvizsgálni a kazánját!”), de akár ügyfélszolgálatot is tehermentesíthetjük (pl. számlatartozásról automatikusan küldött e-mail, egy adott termék megvásárlása esetén a termékhez kapcsolódó leggyakoribb kérdések elküldése e-mailben stb.).
  2. Határozzuk meg az automatizált e-mail kampány célját! Az automatizált e-maileket számos cél elérésére bevethetjük. Segítségükkel növelhetjük a forgalmunkat, erősíthetjük vállalatunk iránti bizalmat, vagy akár elmélyíthetjük a vásárlók hűségét. Az automatizálásnak köszönhetően ráadásul egy csomó energiánk felszabadul, amit átcsoportosíthatunk további feladatok ellátására.
  3. Határozzuk meg, hogy milyen típusú üzeneteket küldünk majd ki! Annak függvényében, hogy milyen célt szeretnénk elérni, gondoljuk át, és próbáljuk meg lefedni a legfontosabb mérföldköveket, amikor hasznos lehet bevetni ezt az eszközt. Nyilván ez függ a vállalat profiljától és a vásárlás útvonalától, de általában az alábbi események mentén érdemes automatizált e-maileket tervezni:
    • Visszaigazoló email: Tájékoztatás céljából küldjük új feliratkozásokat és regisztrációkat követően. Fontos, hogy köszönetet nyilvánítson ki, és tartalmazza a legfontosabb tudnivalókat.
    • Tranzakciót követő e-mail: Az előző, visszaigazoló e-mailhez hasonló, bár az üdvözlet ez esetben elmarad, a hangsúly az információkon, tájékoztatáson és visszaigazoláson van.
    • Nyereményjátékhoz és egyéb promócióhoz kapcsolódó e-mail: Tartalmazza a játék szabályzatának fontosabb pontjait, a részvétel feltételeit és menetét.
    • Az újdonságokról is érdemes tájékoztatnunk a feliratkozót, így amellett, hogy felhívjuk a figyelmet rá, az aktualitásokról is képbe kerülhet.
    • Személyes jellegű üzenetek: A köszöntő és gratuláló üzenetek bizonyos életszakaszokban és események alkalmával mély nyomot tudnak hagyni a feliratkozóban, így érdemes a regisztráció során az ilyen jellegű adatokat is elkérni, majd pedig felhasználni, és felköszönteni az illetőt. Ugyanez vonatkozik a feliratkozás évfordulójára is.
  4. Építsük fel a trigger e-mailt! Automatizált e-mail tervezésénél négy fő szempontot kell szem előtt tartani, ezek alapjaiban határozzák meg az üzenet hatékonyságát. Ha ez a négy szempont nem teljesül, akkor nincs értelme trigger e-mailt küldenünk. Ez alapján az automatizált e-mail legyen:
    • releváns
    • eseményhez kötött
    • személyre szabott
    • jól időzített


[szerkesztés] Tippek

  • Az automatizált e-mailek fontos ismérve, hogy átgondolt tervezés esetén egyszeri erőfeszítéssel, hosszú távon jól működő kommunikációs platformot teremthetünk a vállalat és feliratkozói között. Ehhez azonban nagyon fontos, hogy alaposan gondoljuk át a lehetőségeinket, pontosan határozzuk meg, hogy milyen események hatására, milyen automatizált üzeneteket küldünk ki.
  • Ha elég ügyesek vagyunk, egy lépéssel a vásárló előtt járhatunk, így növelhetjük az elköteleződését. Például, ha olyan terméket vásárolt, aminek hamarosan lejár a szavatossága, küldhetünk neki egy speciális ajánlatot. Számtalan lehetőségünk van, ezek kiaknázásának csupán a kreativitásunk szabhat határt.
  • Események, rendezvények előtt és után is érdemes bevetni az automatizált e-mailt, mivel visszacsatolásra és köszönetnyilvánításra egy remek alternatíva.
  • Az automatizált e-mailek beállításához fontos, hogy legyen egy erre alkalmas e-mail küldő rendszerünk.


[szerkesztés] Amire szükséged lehet

  • Jól átgondolt stratégia
  • Megfelelő e-mail küldő rendszer
  • Grafikus és programozó az üzenetek grafikai tervezésére és HTML programozására


[szerkesztés] Figyelmeztetések

  • Ha nem releváns és nem jól időzített az üzenetünk, akkor zavaró lesz, és megnöveli a leiratkozás esélyét.
  • A személyre szabottságnál fontos a pontos megnevezés. Az apró tévedésekkel és elírásokkal a vállalatról alkotott képet romboljuk.
  • Ha haszontalan üzenetekkel bombázzuk a feliratkozót, akkor ellenkező hatást válthatunk ki, emiatt fontos, hogy csak akkor küldjünk neki e-mailt, ha annak van célja, és a döntésünk megalapozott.


[szerkesztés] Kapcsolódó források, hivatkozások

Az oldal szerzői

SzNiki