„Alkalmazni a szóbeszéd marketinget” változatai közötti eltérés

Innen: Hogyankell.hu

(Új oldal, tartalma: „== Hogyan kell alkalmazni a szóbeszéd marketinget? == right|250px Stanley Milgram szociálpszichológus-professzor jól ismert tétele szerint az emb…”)
 
(Nincs különbség)

A lap jelenlegi, 2014. október 18., 09:50-kori változata

[szerkesztés] Hogyan kell alkalmazni a szóbeszéd marketinget?

Wom.jpg

Stanley Milgram szociálpszichológus-professzor jól ismert tétele szerint az emberek között hatlépésnyi távolság van. Napjaink közösségi hálózatai pedig a legtöbb ember számára lehetővé teszik a mindennapi kapcsolattartást, melynek során könnyen meg tudjuk osztani akár személyes tapasztalatainkat is. Ezt a fajta kommunikációt szakszóval szóbeszéd (word-of-mouth, WOM) marketingnek hívjuk, mely során két vagy több fogyasztó információt cserél egy termékről vagy szolgáltatásról. A WOM alkalmazása azért is terjedhet széles körben, mert a hagyományos reklámok több mint 95%-ára már immúnisak vagyunk, ám barátaink, kollégáink, rokonaink véleményére még mindig nagyon sokat adunk. Lássuk, hogyan kell helyesen és hatékonyan működtetni a szóbeszéd marketinget!


[szerkesztés] Lépések

  1. Legyen a terméked/szolgáltatásod érdekes, árulj el izgalmas dolgokat, csomagold egyedi formába azt! Hiszen az emberek erre figyelnek fel, az unalmas dolgokról nem fognak beszélni.
  2. Emeld ki az előnyöket! Ezekre a tulajdonságokra építsd a kampányt.
  3. Juttasd a megfelelő tudás birtokába a fogyasztóidat! Teremtsd tesztelési lehetőségeket, árulj el értékes információkat a termékedről, szolgáltatásodról.
  4. Keresd meg a központi szereplőket! A gyors terjedés érdekében ültessünk bogarat olyanok fülébe (pl. termékmintával), akik sok emberrel találkoznak: taxisoknak, fodrászoknak, kozmetikusoknak stb.
  5. Mesélj történeteket! Az ember alapvetően történetmesélő lény, mindent könnyebben megért és befogad, amit történeteken keresztül mondunk el neki.
  6. Irtsd ki az erős, könnyen azonosítható marketinges szövegeket a kampányból! Így nagyobb eséllyel viszik hírét termékednek.
  7. Készíts szórakoztató tartalmakat! Az emberek szeretnek minden olyan tevékenységet, amivel kiszakadhatnak a mindennapokból. Erre jó példa lehet egy forgalmas helyre szervezett flashmob vagy egy jópofa animáció, amit egyszerű továbbküldeni e-mailben vagy megosztani a közösségi médiában.
  8. Kommunikálj közérthetően és szerethetően! Fontos, hogy mindenki számára rövid időn belül feldolgozható üzeneteid legyenek, sőt, ezeket a legkönnyebb továbbadni is.
  9. Biztosítsd a megfelelő kommunikációs csatornákat a szóbeszéd beindítására! Létezik a természetesen fejlődő WOM is (pl. egy vasárnapi nagy családi ebéd), viszont felerősíthetjük, generálhatjuk mi is azt, például egy közösségi médiában létrehozott csoporttal.
  10. Tedd a fogyasztóidat elégedetté! Csak ők fognak beszélni rólad, a negatív reklám ebben az esetben nem fog jót tenni vállalkozásodnak.


[szerkesztés] Tippek

  • Hogy a vevőid elégedettek legyenek, leginkább a boldogság, szépség, egészség és fiatalság érzetének keltésével tudod elérni.
  • Adj lehetőséget a fogyasztóknak, hogy elmondhassák neked is a véleményüket (nem csak ismerőseiknek)! Erre kiváló lehetőséget adhat egy közösségimédia-felület.
  • A WOM remekül kiegészíthető gerillamarketinggel, melynek egyik fő elve, hogy ott érjük el a célcsoportot, ahol a legkevésbé számít rá!


[szerkesztés] Amire szükséged lehet

  • termék vagy szolgáltatás
  • őszinteség
  • szerethető kommunikáció
  • egy jó pr-es, marketinges csapat
  • kommunikációs csatornák széles skálája
  • központi szereplők (hubok)


[szerkesztés] Figyelmeztetések

  • A szóbeszéd marketinget csak akkor alkalmazd, ha teljes mértékben őszinte tudsz lenni és maradni a termékeddel, szolgáltatásoddal kapcsolatban!
  • Vigyázz! Ha egyszer szót adtál az embereknek, el is fogják mondani a véleményüket.
  • Ne terjessz hamis szóbeszédet! Etikátlan, ráadásul könnyen visszaüt: az elégedetlen ügyfélnek ugyanakkora hatása van üzletedre, mint az elégedettnek.
  • Ha fel szeretnéd erősíteni a szóbeszéd marketinget, ezért elkezdesz vitafórumokban, rajongói klubokban aktívan részt venni, nagyon figyelj a névtelenségre. Ha észreveszik, hogy marketingüzeneteket akarsz becsempészni, csak rossz hírét kelted termékednek, szolgáltatásodnak.


[szerkesztés] Kapcsolódó források, hivatkozások

Az oldal szerzői

BoglarkaS