„Linképítő kampányt csinálni” változatai közötti eltérés
Innen: Hogyankell.hu
(Új oldal, tartalma: „== Hogyan kell linképítő kampányt csinálni? == rightA linképítés a keresőoptimalizálási fegyvertár egyik fontos kelléke, a többi …”) |
(Nincs különbség)
|
A lap 2011. július 13., 14:54-kori változata
Hogyan kell linképítő kampányt csinálni?
A linképítés a keresőoptimalizálási fegyvertár egyik fontos kelléke, a többi eszközhöz hasonlóan célja, hogy weboldalunk minél előkelőbb helyen jelenjen meg a keresőmotorok organikus találatai között (amellett, hogy direkt forgalmat is generál az oldalunknak). A linképítés nem más, mint honlapunk (el)ismertségének javítása, melynek következtében például a Google is kedvesebb lesz az adott weblaphoz. Minden egyes link, mely az oldalunkra mutat, plusz egy „szavazat”, a végén pedig az lesz a nyerő, aki a legtöbb szavazatot gyűjti össze.
Lépések
- Keressük meg azokat az oldalakat, ahova beajánlhatjuk a weboldalunkat! Első lépésben válasszuk ki azokat a linkgyűjtő oldalakat és egyéb weblapokat, ahol lehetőség van link beküldésére! Ilyenek például a különböző témájú startlap oldalak, a linkcenter és a wyw weblapjai.
- Válasszuk ki a témában valóban közel állókat! Csak azokra az oldalakra érdemes beajánlani a linkünket, melyek témájukban valóban kapcsolódnak a tevékenységünkhöz, különben nem valószínű, hogy a szerkesztő el fogja fogadni azt, és ha mégis így tenne, akkor se érnénk el vele sokat keresőoptimalizálási szempontból.
- Mi is az Page Rank (PR)? Nem mindegy, hogy milyen honlapokról mutatnak linkek a weboldalunkra. Egy adott oldal Page Rankje segít eldönteni, hogy érdemes-e azon linket elhelyezni vagy sem. A Page Rank gyakorlatilag egy osztályzat, amit a Google ad, és azt fejezi ki, hogy mennyire tartalmas, értékes az adott webhely. A magas Page Rank értékű oldalakról mutató linkek így értékesebbek, de alapvetően csak akkor javítják jelentősen oldalunk pozícióját, ha a téma is összevág. Egy autós oldalról mutató link nem sokat ér, ha egy főzőiskola honlapját próbáljuk erősíteni. A rossz minőségű vagy a Google által veszélyes oldalakról érkező linkek tovább ronthatják a keresőmotorokban való megjelenésünk esélyét, ezért ezekkel vigyáznunk kell a linképítés során! Érdemes a gyűjtőoldalakkal kezdeni (pl.: lap.hu, linkcenter.hu), koncentráljunk a minőségre, hiszen a Panda Update (a Google új értékelési rendszere) kapcsán még inkább felértékelődött a minőségi tartalom szerepe.
- Ajánljuk be a weboldalunkat! Minden ilyen oldalon találhatunk egy olyan menüpontot, mely lehetőséget biztosít ajánlásra. Ezt megkeresve értelemszerűen töltsük ki azt!
- Szerepeljenek a megfelelő kulcsszavak a leírásban is! Gyakori hiba, hogy egyesek a cégtörténet Ádám-Évától való regélésével töltik ki a leírásra szolgáló szűkös helyet. Pedig fontos, hogy a linkgyűjtő oldalakra beajánlott linkek leírásaiban mindenképpen szerepeljenek a megfelelő kulcsszavak, melyek tekintetében javítani szeretnénk a Google organikus találatai közötti helyezésünket.
- Hány darab link kell összesen? A legalapvetőbb válasz természetesen az, hogy minél több. Azt, hogy a megjelenési versenyben mennyi az elég, leginkább a konkurencia keresőoptimalizálási aktivitása határozza meg.
- Ugyanaz a link csak egyszer szerepeljen egy oldalon! Nem szerencsés, ha ugyanazt a linket megpróbáljuk egy oldalon többször is elhelyezni. Ráadásul ezt a legtöbb linkgyűjtő oldal automatikusan meg is tiltja. A linkajánlások során célszerű mindig a legpontosabb és legrelevánsabb aloldalak beajánlásával próbálkozni, mert így a linképítés révén szerzett látogatóink is elégedettebbek lesznek. Ha nem vagyunk biztosak abban, hogy vajon tényleg a legrelevánsabb aloldalakra mutatnak-e a linkjeink, ennek megállapításában támpontot nyújthat számunkra a Google Analitycs visszafordulási arányt jelző mérőszáma. A már beajánlott és elhelyezett linkek nyomon követése érdekében érdemes egy excel táblában vezetni az eredményeket.
Tippek
- Fő a változatosság! A linképítés során vegyük figyelembe, hogy annál jobb, minél változatosabbak azoknak a linkeknek a forrásai, melyek az oldalunkra mutatnak. Ezt a Google is értékeli, és cserébe jobb pozícióval jutalmaz meg minket.
- Gondolkodjunk a szerkesztők fejével is! Amikor elkezdjük feltérképezni a terepet, hogy hol tudnánk elhelyezni az oldalunkra mutató linkeket, akkor fontos, hogy ne csak a saját szempontjainkat vegyük figyelembe. Próbáljunk a linkgyűjtő oldalak szerkesztőinek fejével is gondolkodni, és csak úgy a próba kedvéért ne ajánljuk be nem releváns oldalakra a linkünket, mert nekik a látogatóik az elsők, akiknek megpróbálnak témába vágó tartalmat biztosítani! Ha mégis létezik kivétel, aki elfogadja az oda nem illő linkünket, azzal sem járunk jól, mert a Google is büntetést ró ki ránk, ha számos nem releváns link mutat az oldalunkra.
Amire szükséged lehet
- internet-hozzáférés
- türelem
Figyelmeztetések
- Ne siessük el! Bár léteznek apróbb trükkök, azért a Google-t nem lehet és nem is érdemes átvágni! Ha túl rövid idő alatt túl nagymértékben szaporodnak meg az oldalunkra mutató linkek, az feltűnő lesz, és a keresőmotor büntetést szab ki ránk miatta. Kb. havonta 5- 15 link az, ami még belefér.