„Használtautó hirdetést feladni” változatai közötti eltérés
Innen: Hogyankell.hu
Mező (vitalap | szerkesztései) (Hogyan kell használtautó hirdetést feladni?) |
(Nincs különbség)
|
A lap 2014. május 5., 20:53-kori változata
Hogyan kell használtautó hirdetést feladni?
Szeretnénk gyorsan és jó áron eladni autóját magánszemélyként, és mind ezt egy ingyenes hirdetés feladásának segítségével? Érdemes pár hirdetési praktikát alkalmaznunk a hirdetés feladásakor, hogy a legeredményesebben tudjuk eladni a személygépjárművünket. Most ebben segítünk néhány egyszerű tippel, hogy mikre érdemes oda figyelni a hirdetési adatok megadásánál.
Lépések
- Gyűjtsünk össze minden fontos adatot! A legelső lépés legyen, hogy az autónk minden alapvető információját szedd össze, amiknek feltétlen fontos adatokat kell tartalmaznia. Amikre mindenféleképpen szükséged lesz: márka, modell, típus, évjárat, futott km, kivitel (pl. cabrio), üzemanyag, állapot, hengerűrtartalom, ajtók száma.
- Regisztráljunk fel használtautókat hirdető oldalakra! Szerencsére számos használtautókat tartalmazó ingyenes weblap közül válogathatunk, így akár egyszerre több helyre is felregisztrálhatunk. Általában egy e-mail cím, felhasználó név és jelszó szükséges a regisztrációhoz. Keressük meg a számunkra legmegfelelőbb hirdető oldalt és regisztráljunk fel rá (pl. www.hasznaltauto.hu, www.hasznaltauto.com, www.komplexauto.hu, www.eszakauto.hu, www. hasznaltauto.lap.hu, stb.).
- Adjunk meg minden valós adatok! Semmiképp se feltételezzük, hogy a vevők nem értenek az autókhoz, és nem tudják megállapítani az autó állapotát, hibáit a külső jelekből, nyomokból. Mindig őszinte adatokat adj meg, mert a vevő bizalmához az egyenes út az őszinteség. Bármilyen külső sérelmi nyom, sérülés, műszaki hiba, stb., található az autón, azokat feltétlen tüntesd fel.
- A kategória helyes kiválasztása: a hirdetés feladás során mindig figyeljen oda, hogy az autónkat a megfelelő járműkategóriába és karosszéria-kivitelek szerint adjuk fel. Ne személykocsiként hirdessük meg a kishaszongépjárművet, kisárusszállítót (pl. Mercedes Vito). Valamint ne az egyterűek közé soroljuk a mikrobuszt, a Wagon R+-t, a Twingo-t és a kishaszonjárművet.
- Az ár meghatározása: feltétlen nézzünk utána, hogy az autónk átlag ára a használ hirdetők között milyen kategóriába esik. Eszerint és az állapota szerint próbáljunk egy árat belőni. A szakemberek azt ajánlják, hogy az azonos járművek kínálati árához képest érdemes az alsó egyharmadban meghatározni az árat, emennyiben relatíve gyorsan szeretnénk eladni a kocsit. Fel is mérethetjük az autónk állapotát és a szerint kérhetünk árajánlatot. Kalkuláljuk bele, hogy a vevők általában számítanak egy kisebb alkulehetőségre, ezért legyünk valamennyire rugalmasak.
- Írjuk meg a hirdetés szövegét! Minden oldalon kellő terjedelmű leírás mező áll a rendelkezésünkre, hogy az autónkat részletesen ismertessük. Ide írhatjuk az autónk alap tulajdonságait, a karbantartási és üzemeltetési előzményeit, a származását, hogyan és mióta használtuk, hol tároltuk – tehát minden olyan körülményt és tényezőt, ami az autónk állapotát befolyásolhatta.
- A személyes adatokhoz írjuk a telefonszámot, a megtekintési címet és az elérhetőséget.
- Az autóról minél több információt és valós adatot adunk meg, annál figyelemfelkeltőbb lehet a keresők számára.
- Általában a hirdetés feladásánál sok kis jelölőnégyzetben tudjuk kipipálni a jármű felszereltségét (pl.: ABS, központi zár, klíma, stb.). Utána ezeket nem kell beleírnunk a leírás mezőbe is, mivel e tulajdonságok már automatikusan megjelennek a felszereltségek felsorolásoknál a jármű adatlapján.
- Készítsünk képeket! Az egyik legfontosabb az eladás során, hogy készítsük 6-12 jó minőségű képet. Fontos tudni, hogy nem nagyon nézik meg azt a hirdetést, amihez nincs kép feltöltve – valamint ha kevés kép van az autóról, akkor se biztosított, hogy a vevő bizalmát és pozitív megítélését megszerezhetjük.
- Fotózáskor az alábbi képeket érdemes elkészíteni a kocsinkról: elölről, hátulról, baloldalról, jobb oldalról, első ülések, hátsó ülések, teljes műszerfal, csak az órák a kormánnyal, csomagtér, motortér, extra felszereltségek, érdekességek közelről (tetőcsomagtartó, vonóhorog, napfénytető, rádiósmagnó, téli gumi stb.), karcok, sérülések.
- Az első, fő képnek olyan fotót válasszunk, ami a legelőnyösebben mutatja be autónkat. Ezt a képet fogja majd a találati listában mutatni az oldal kicsi képként, így ezzel kell felkeltenünk a nézelődők érdeklődését és bizalmát - érdemes egy ferdén fotózott elölről és félig oldalról készült képet választanunk fő képnek.
- Használjunk kiemelési lehetőséget! Amennyiben sürgős az eladás vagy meg akarjuk különböztetni a hirdetésünket másokétól, akkor lehetőségünk van valamennyi összegért kiemeltetni a címlapra, ahol feltűnő kerettel látják el, illetve előre rendezik a találati lista elejére.
Tippek
- Ne elégedjünk meg 1-2 képpel, használjuk ki a maximálisan feltölthető mennyiséget.
- Amennyiben a legrövidebb idő alatt szeretnénk vásárlót találni, érdemes részletesen, alaposan bemutatni a kocsit, és szép, minőségi, igényes fotókkal ellátni.
- Próbáljuk olyan képeket feltölteni, ahol a vevő érezheti, hogy nem titkolunk el semmit.
- Ne manipuláljuk a fotókat, így a sérüléseket semmiképpen se tüntessük el, mivel a személyes megtekintés során ez úgyis kiderül.
- Ajánlatos biztonsági okokból a rendszámtáblát kitakarni a képeken.
- Nem érdemes a képeinken feliratot elhelyezni, mert előnytelen lehet a hirdetés szempontjából, valamint kitakarhat lényegi részeket, így csökkentve a hirdetés értékét.
- Alkalmazzunk képaláírást, aminek az előnye, hogy az adott képen látható pozitív tulajdonságra azonnal felhívja a figyelmet, így itt jelezhetjük, hogy mit érdemes megfigyelni az adott képen (Pl.: csomagtartó mérete, karcmentes karosszéria, jó állapotú gumik stb.).
Amire szükséged lehet
- használtautókat hirdető weboldalak
- digitális fényképezőgép
- internet
Figyelmeztetések
- Mindig legyünk őszinte hirdetők, mert a vásárló bizalmának megnyerése a legfontosabb a sikeres eladás szempontjából.
- Ne adjunk meg hamis eladási árat, csak hogy előre kerüljön a jármű a találati listán.
- Valószínű, hogy a kezdetekben több telefonálónk és érdeklődőnk is lesz, viszont ne vegyük őket fix vevőknek, óvatosan adjunk ki adatokat telefonon.
- Ne a leírás mezőbe írjuk a telefonszámot, a megtekintési címet és az elérhetőséget.
- Figyeljünk oda a helyesírásra.
- Kerüljük a nagybetű használatát.
- A leírás mezőbe csak akkor említsük meg bármely felszereltséget, amennyiben pontosítani szeretnénk annak a fajtáját vagy működését.
Kapcsolódó videók