„Integrálni a közösségi médiát és az e-mail marketinget” változatai közötti eltérés
Innen: Hogyankell.hu
Bya (vitalap | szerkesztései) (→Lépések) |
Bya (vitalap | szerkesztései) (→Figyelmeztetések) |
||
40. sor: | 40. sor: | ||
*Ügyeljünk arra, hogy közösségi bejegyzéseink ne csak e-mailjeink tartalmáról szóljanak, és fordítva! Legyenek következetesek üzeneteink, egymást támogatva, kiegészítve, konzisztensen működjenek a különböző csatornák tartalmai! | *Ügyeljünk arra, hogy közösségi bejegyzéseink ne csak e-mailjeink tartalmáról szóljanak, és fordítva! Legyenek következetesek üzeneteink, egymást támogatva, kiegészítve, konzisztensen működjenek a különböző csatornák tartalmai! | ||
*Optimalizáljuk mobil eszközökre e-mailjeinket és honlapunkat! (A közösségi oldalak a legtöbb mobil eszközön jól böngészhetők.) | *Optimalizáljuk mobil eszközökre e-mailjeinket és honlapunkat! (A közösségi oldalak a legtöbb mobil eszközön jól böngészhetők.) | ||
− | *Ne aggódjunk, ha valaki nem kér | + | *Ne aggódjunk, ha valaki nem kér hírleveleinkből, eDM-jeinkből! Ettől még lehet, hogy szívesen követ minket a közösségi csatornáinkon. |
== Kapcsolódó források, hivatkozások == | == Kapcsolódó források, hivatkozások == |
A lap 2013. december 11., 13:56-kori változata
Hogyan kell integrálni a közösségi médiát és az e-mail marketinget?
A közösségi média élre törésével sok szakember úgy gondolja, hogy az e-mail marketing teljesen háttérbe szorul a vállalkozások marketingtevékenységében. A kulcs a két eszköz integrálásában van, ugyanis egymást erősítve hatékonyabban tudnak működni, párosukkal látványos eredményeket érhetünk el. Míg e-mailjeinkkel közvetlen ajánlatokat tudunk célba juttatni és hosszabb távon nagyobb vásárlóerőt szerezni, addig közösségi oldalainkon cégünk, márkánk ismertségét tarthatjuk fenn, ügyfeleinkkel kétirányú kommunikációt folytathatunk. Cikkünkben bemutatjuk, hogy hogyan lehet integrálni a közösségi médiát és az e-mail marketinget.
Lépések
- Használjuk a közösségi médiából szerzett adatbázisunkat e-mail marketing célokra! Közösségi oldalaink segítségével e-mail adatbázist építhetünk. Ehhez különböző taktikákat kell ugyan bevetnünk, amely sok időt és energiát vehet igénybe, de ezzel a módszerrel többféle adathoz is hozzájuthatunk potenciális ügyfeleinkről, így személyre szabottabb e-mail marketing kampányokat tervezhetünk.
- Ajánljuk közösségi csatornáinkat! Hírleveleinkben, eDM-jeinkben felhívhatjuk a címzett figyelmét arra, hogy a közösségi médiában is jelen van vállalkozásunk. Ehhez tüntessük fel levelünkben – jól látható helyen – az adott közösségi oldalak ikonjait, a levél olvasóját pedig biztassuk arra, hogy csatlakozzon egy kattintással közösségünkhöz! Rendkívüli ajánlatokkal, kedvezményekkel (pl. „Ha elérjük a 4000 lájkot/követőt, akkor 20% kedvezményt adunk minden termékünkre”!) is ösztönözhetjük a csatlakozásra, vagy felsorolhatjuk azokat az érveket (pl. „Elsőként értesülhet legújabb akciónkról!”), amelyek miatt érdemes rajongótáborunk tagjának lennie.
- Helyezzük el a megosztás gombot! Ha levelünkben feltüntetjük a social share (megosztás) gombot, akkor megnő annak az esélye, hogy ha az olvasó érdekesnek, hasznosnak, netán viccesnek találta e-mailünket, akkor megosztja a közösségi oldalakon. Így jóval több emberhez juthat el üzenetünk, és ha esetleg nekik is megtetszik levelünk, akkor önként feliratkoznak hírleveleinkre. Egy jó ajánlatot vagy kupont tartalmazó e-mailt akár még többen is megosztanak ismerőseik körében, ezzel pedig növelhetjük a cégünk számára fontos konverziók (pl. online vásárlás) számát.
- Irányítsuk a felhasználókat levelünkből a közösségi felületeinkre! Kiküldött eDM-jeinkből, hírleveleinkből számos módon átirányíthatjuk az olvasót közösségi oldalainkra, akik így egyrészt több csatornán keresztül is kapcsolatba kerülhetnek vállalkozásunkkal, másrészt változatosabb, sokszínűbb tartalmakkal találkozhatnak.
- Hirdethetjük Facebook oldalunkon futó nyereményjátékunkat, amelyhez egy „Jelentkezem” akciógombot is elhelyezhetünk, hogy levelünk olvasója közvetlenül tudjon jelentkezni nyereményjátékunkra.
- Feltehetünk egy kérdést, amelyre válaszolva a felhasználó Facebook oldalunkra jut el, ahol például egy kvízjáték, egyik fotóalbumunk vagy egy hasznos információkat tartalmazó posztunk fogadja.
- Ismertethetjük, hogy Facebook és/vagy Twitter oldalunkon online ügyfélszolgálatot működtetünk.
- Beágyazhatjuk YouTube csatornánk egyik videójának linkjét, mellékelve a videóból egy látványosabb pillanatfotót.
- Beilleszthetünk kis méretű fotókat, amelyek kinagyításával cégünk Pinterest oldalára jut el a felhasználó.
- Felhívhatjuk a figyelmet legújabb blogbejegyzésünkre, levelünkbe szemelvényeket is írhatunk belőle, amelyekre kattintva az olvasó blogunkon landol.
- Hívjuk fel a figyelmet közösségi posztjainkban a feliratkozási lehetőségre! Bejegyzéseinkben többször is ajánlhatjuk a hírleveleinkre való feliratkozás lehetőségét. Például „kedvcsinálóként” megadhatjuk legutóbbi hírlevelünk weboldalunkon megtalálható változatának linkjét, vagy a feliratkozáshoz szükséges űrlap elérhetőségét. Facebook oldalunkon külön fülbe is beágyazhatunk hírlevél feliratkozási lehetőséget, esetleg ezt alkalmazás formájában is kivitelezhetjük.
Tippek
- Minél több kereszthivatkozást alkalmazzunk, annál jobban integrálódik a két eszköz.
- E-mailben külön is megköszönhetjük ügyfelünknek a közösségünkhöz való csatlakozást.
- Közösségi bejegyzéseinkben egy-egy érdekes részletet is megjeleníthetünk aktuális hírlevelünkből, vagy posztolhatunk hűségkuponokról vagy megrendelhető termékmintákról ajánlatokat, amelyek kizárólag a hírlevelünkre feliratkozók számára elérhetők.
- YouTube videóink végére hírleveleinkre való feliratkozásra való felhívást is elhelyezhetünk.
- Ha levelünkben nem akarjuk annyira szem elé tenni a közösségi médiás ikonokat, akkor elhelyezhetjük őket az e-mail láblécében is.
- Azért is jó, ha elhelyezzük minden e-mailünkben közösségi médiás ikonjainkat, mert a felhasználó egy kattintással beléphet az adott közösségi oldalunkra.
- Ha van call centerünk, akkor ott az e-mail feliratkozás mellett ajánlhatják a közösségi oldalainkhoz való csatlakozás lehetőségét is.
- A vásárlást visszaigazoló e-mailben elhelyezhetünk linkeket a termék közösségi médiabeli segítségnyújtó fórumaihoz vagy YouTube videóihoz.
- E-mailjeink tárgya lehet ugyanaz, mint például Facebook hirdetésünk fejlécében szereplő szöveg, mert ha a felhasználó már találkozott vele a Facebookon, akkor ismerős lehet számára az adott akció, és valószínűleg előbb meg fogja nyitni levelünket.
- Egy-egy fotó hatékonyságát/sikerét letesztelhetjük e-mailben és ugyanezt közösségi posztban vagy hirdetésben is.
- Hogyan kell a közösségi médiával e-mail adatbázist építeni?
Amire szükséged lehet
- e-mail marketing kampányok
- saját közösségi oldalak
Figyelmeztetések
- Ügyeljünk arra, hogy közösségi bejegyzéseink ne csak e-mailjeink tartalmáról szóljanak, és fordítva! Legyenek következetesek üzeneteink, egymást támogatva, kiegészítve, konzisztensen működjenek a különböző csatornák tartalmai!
- Optimalizáljuk mobil eszközökre e-mailjeinket és honlapunkat! (A közösségi oldalak a legtöbb mobil eszközön jól böngészhetők.)
- Ne aggódjunk, ha valaki nem kér hírleveleinkből, eDM-jeinkből! Ettől még lehet, hogy szívesen követ minket a közösségi csatornáinkon.
Kapcsolódó források, hivatkozások
- 10 módszer arra, hogyan integráld a közösségi média megjelenésedet az e-mail marketinggel
- A közösségi média segíthet az e-mail marketingen?
- 9 módszer az e-mail marketing és a közösségi média integrálására (angol nyelven)
- 17 módszer a Facebook és az e-mail marketing integrálására (angol nyelven)
- E-mail és social media – PDF dokumentum szemléletes példákkal (angol nyelven)
- E-mail marketing trendek 2013-ban (angol nyelven)
- SAKKOM blog: 5 gyakori e-mail marketing hiba
- SAKKOM blog: Vállalati Facebook-oldalak: mire figyeljünk
- SAKKOM blog: 5+1 tipp a Facebook közösség aktivizálására