„Cikkek:Mit tud nyújtani napjainkban egy elektromos terepjáró” változatai közötti eltérés

Innen: Hogyankell.hu

a („Cikkek:Mit tud nyújtani napjainkban egy elektromos terepjáró” levédve ([Szerkesztés=csak adminisztrátoroknak engedélyezett] (határozatlan) [Átnevezés=csak adminisztrátoroknak engedélyezett] (határozatlan)))
 
(Nincs különbség)

A lap jelenlegi, 2024. május 27., 08:40-kori változata

Mit tud nyújtani napjainkban egy elektromos terepjáró?

Eautotoltokabel.hu - 2024 május - LinkMarketing - 2.jpg

A villanyautók piacára egyre több szereplő lépett be az elmúlt években. A legnagyobb gyártók versengenek egymással, de új, eddig ismeretlen márkákkal is bőven lehet találkozni. A városi terepjárók is sokkal nagyobb népszerűségnek örvendenek, mint eddig bármikor. Mit tud mutatni egy elektromos változat?

Elérkezett a prémium elektromos SUV-ok kora

Az eautotoltokabel.hu oldalán lévő autóválasztó segítségével rengeteg elektromos SUV-ot találhatunk. Ezek között több kiemelkedő modell is van: Mercedes Benz EQC, Tesla Model X vagy éppen a Jaguar I-Pace. Ezenkívül olyan különlegességekkel is találkozhatunk, mint az Audi saját SUV családjának az egyik legújabb képviselője, az e-tron, ami valahol a Q5 és a Q7 között helyezkedik el a kínálatban.

A cél egyértelműen az volt, hogy az eddigi Audi-felhasználóknak kedvezzenek, amit mi sem bizonyít jobban, minthogy a belső égésű motor eltávolításával nyert plusz hely miatt sem változtatták meg a belső kabin elrendezését. Ha már a jármű belseje: a legújabb generációs, kettős érintőképernyős MMI rendszer található benne, ami ráadásul haptikus visszajelzést is tartalmaz, hogy az utasításokat pontosan tudjuk leadni a járműnek. Jól felszerelt, szépen tervezett virtuális műszerfallal fogunk találkozni, ezenfelül az e-tron az első olyan autó, ami hátsó kamerákkal rendelkezik a szárnytükrök helyett.

A vezetése hozza a szokásos Audi érzést: kiegyensúlyozott, kifinomult, maximális tapadással. Az összkerékhajtási rendszer elektromos motort helyez el minden tengelyen, a kényelem és a dinamizmus között helyezkedik el a futómű egyensúlya. Egyikben sem alkot kiemelkedőt, de minden egyes útegyenetlenséget jól kezel. A kanyarodáskor azért érezhető a súlya, ami majdnem 2,5 tonna. Sokkal kényelmesebb, mint például a Jaguar beállítása.

Mit mutat a teljesítmény?

Az Audi e-tron teljesítménymaximumon az első elektromotor kimeneti teljesítménye 125 kW lesz, ez pedig 247 Nm nyomatékot jelent. A hátsó motor már 140 kW és 314 Nm paraméterekkel rendelkezik. Egy fokozás is elérhető benne, amivel az első 125-ről 135 kW-ra, a hátsó pedig 140-ről 165 kW-ra növekszik. Összességében (elméleti szinten) 300 kW teljesítményt és 664 Nm nyomatékot kapunk. Ezzel 5,7 másodperc alatt képes álló helyzetből 100 km/órás sebességre felgyorsulni. Ez egy SUV esetében igazán kiemelkedő adat, amivel csak nagyon kevés versenyző tudja felvenni a tempót.

Figyelemre méltó a hatótávolság is

A hatótávolság a hivatalos WLTP adatok szerint 622 kilométer, ami könnyen elérhető városi körülmények között. Ha különböző utakon, télen közlekedünk, még akkor is könnyedén teljesíti a 360 kilométert. Kifinomult fékerő-visszanyerő rendszerével a hatótávolság akár 30%-kal is meghosszabbítható. A kormánykerék mögött található egy lapát, amivel az erősség állítható fel és le, de automatikus mód is elérhető.