1 859
szerkesztés
Módosítások
Innen: Hogyankell.hu
→Lépések
#'''Javítani szeretném a megtérülést!''' Ha kampányunkkal a bevételt, a profitot szeretnénk növelni, akkor a beruházás megtérülését, azaz a ROI-t kell szem előtt tartanunk. A [[Megtérülést_számolni | ROI kiszámításával]] láthatjuk, hogy hirdetési költségeinkhez képest mennyi volt a hirdetésekből származó nyereségünk (pl.: online vásárlások értéke). Ahhoz tehát, hogy ezt a mutatót optimalizálni tudjuk, a konverziókkal kapcsolatos adatokat kell mérnünk, nem pedig az átkattintási arányt vagy hasonló mérési mutatókat. Magasabb minőségi mutató elérésével csökkenthetjük a költségeinket, tehát máris kedvezőbb értéket fog mutatni számunkra a ROI. Magasabb minőségi mutatót pedig jól teljesítő kulcsszavakkal és hirdetésekkel, valamint megfelelő céloldallal érhetünk el. Konverziónak számíthat az online vásárlás, a hírlevélre történő feliratkozás vagy éppen a regisztráció. Ahhoz, hogy ezek meg is valósuljanak, a következőkre érdemes figyelnünk:
#*Célozzunk meg olyan potenciális ügyfeleket, akik valószínűleg eredményeznek is konverziókat! Nagy különbség van „bámészkodó” és vásárló között. Például a műszaki cikkek esetében jellemző, hogy először csak információkat gyűjt róluk a lehetséges ügyfél, és csak később válik valódi vásárlóvá, ezért más-más hirdetéseket kell megfogalmazni az egyes csoportok számára.
#*Motiváljuk a felhasználókat! A hirdetésszövegekbe olyan kifejezéseket, felszólításokat kell írni, amelyek a kívánt cselekvésre ösztönzik a felhasználókat (''Rendelje meg most!, Kérjen ajánlatot!''), továbbá hangsúlyozni kell az adott termék vagy szolgáltatás előnyeit (''Minőségi kivitelezés, Két év garanciával!''), a hozzájuk kapcsolódó kedvezményes ajánlatokat (''Kettőt fizet, hármat vihet!, Most 50% kedvezménnyel!''), hiszen ezek is nagyban befolyásolhatják a vevők döntéseit.
#*Vezessük jó helyre a potenciális ügyfeleket! A hirdetésre való kattintás után olyan oldalra kell vezetnünk a potenciális ügyfeleket, amelyen könnyen megtalálhatják a hirdetésben kínált konkrét dolgot, és már csak egy kattintásukba kerüljön például az online vásárlás vagy a regisztráció.
#*Használjuk a Konverzióoptimalizálót! Ha be van állítva honlapunkra a konverziókövetési funkció, és az elmúlt 30 napban legalább 15 konverziót ért el kampányunk, akkor igénybe vehetjük ezt az eszközt. Lényege, hogy optimalizálja a hirdetésmegjelenítéseket, azaz kiküszöböli a haszonnal nem járó kattintásokat és a lehető legtöbb hasznot hozó hirdetéseket jeleníti meg. Tehát ez az eszköz a konverziókövetési adatok felhasználásával segít több konverziót elérni, mindezt alacsonyabb áron.