532
szerkesztés
Módosítások
Innen: Hogyankell.hu
Új oldal, tartalma: „== Hogyan kell hatásos akciógombot tervezni? == Egy vállalati honlap fő sikermutatója a konverziós arány, vagyis az, hogy a látogatók milyen arányban viszik vé…”
== Hogyan kell hatásos akciógombot tervezni? ==
Egy vállalati honlap fő sikermutatója a konverziós arány, vagyis az, hogy a látogatók milyen arányban viszik véghez a vállalat számára fontos cselekvést (regisztráció, letöltés, vásárlás, kapcsolatfelvétel stb.). A konverziós arányt úgy növelhetjük, ha a látogatót hatékonyan vezetjük végig a konverziós folyamaton, vagyis mindig megmutatjuk neki, hogy hova kattintson, merre menjen tovább a weboldalon belül ahhoz, hogy végül megtörténjen a konverzió. Ehhez pedig elengedhetetlen, hogy látványos akciógombokat (call to action button) tervezzünk.
== Lépések ==
# '''Az akciógomb ne legyen kieső területen!''' Fontos, hogy a látogató meglássa a kattintógombot, ehhez pedig elengedhetetlen, hogy az a tartalmi részbe beépülve, ne pedig a látótérből kieső területen legyen. Az elhelyezést úgy válasszuk meg, hogy az akciógomb mindig kiemelt területen legyen!
# '''Az akciógomb férjen bele a nyitóképernyőbe!''' Nem szerencsés, ha az akciógomb csak görgetés után jelenik meg az oldalon. Természetesen elhelyezhetünk több akciógombot is, de legyen egy, ami megfelel a kitételnek.
# '''Az akciógomb körül legyen üres terület!''' Így még jobban ki fog emelkedni a környezetből.
# '''Legyen egyértelmű, hogy kattintható tartalomról van szó!''' Erre utalhatunk szövegesen (pl. kattints, töltsd le stb.), de vizuálisan is. Elfogadott például, hogy a kattinthatóságot egy nyíllal jelölik, de ugyanígy segít, ha a kattintógomb minél inkább „gombszerű”.
# '''Fontos a méret!''' A láthatóságot a méret növelésével is erősíthetjük, de azért fontos, hogy ne essünk túlzásba.
# '''Használjunk elütő színeket!''' A honlap hátteréből úgy tudjuk kiemelni az akciógombokat, hogy elütő színeket használunk. Pl. szürke háttéren pink, lila, narancs stb. gomb.
# '''Használjunk érveket!''' Az akciógomb felületén érdemes olyan plusz információkat is feltüntetni, amiből a látogató megtudhatja, mit is kap, ha rákattint a gombra. Például: 30 napos ingyenes tesztverzió, Ingyen letölthető tanulmány, Regisztráljon mindössze 60 másodperc alatt stb.
# '''Priorizáljunk!''' Ha egy oldalon több akciógombot is szeretnénk elhelyezni, érdemes priorizálni. Pl. ha a Töltsd le most! és a További információ közül az elsőt szeretnénk hangsúlyozni, tervezhetjük az első gombot nagyobbra, feltűnőbb színűre stb.
== Tippek ==
* Az akciógombok hatékonyságát azzal is növelhetjük, hogy a szövegbe sürgető kifejezéseket írunk (pl. Töltsd le most! Vedd meg most, 30 napig ingyenes kiszállítással! stb.)
* A honlap tervezésekor érdemes a neten körbenézni jó példák után. Szerencsére számos olyan szakmai cikket találhatunk, ami ezeket a példákat gyűjti össze (a cikk végén, a felhasznált forrásoknál is felsorolunk néhányat).
== Figyelmeztetések ==
* Ne essünk túlzásba! Pl. ha az akciógombot nagyon nagyra méretezzük, már ne hangsúlyozzuk kontrasztos színnel is, így ugyanis nagyon el fog ütni a weboldal dizájnjától, ami már zavaró lehet.
== Amire szükséged lehet ==
* Céges honlap
* Webes grafikus
== Felhasznált források, kapcsolódó webcímek ==
* [http://www.sakkom.hu/blog/2013/01/29/akcio-indul/ SAKKOM Interaktív blogja: Akció indul!]
* [http://www.smashingmagazine.com/2009/10/13/call-to-action-buttons-examples-and-best-practices/ Smashing Magazine: Call to Action Buttons: Examples and Best Practices]
* [http://www.hongkiat.com/blog/call-to-action-buttons-guidelines-best-practices-and-examples/ „Call to Action” Buttons: Guidelines Best Practices and Examples]
[[Kategória:Internet]]
[[Kategória:Üzlet-jog]]
Egy vállalati honlap fő sikermutatója a konverziós arány, vagyis az, hogy a látogatók milyen arányban viszik véghez a vállalat számára fontos cselekvést (regisztráció, letöltés, vásárlás, kapcsolatfelvétel stb.). A konverziós arányt úgy növelhetjük, ha a látogatót hatékonyan vezetjük végig a konverziós folyamaton, vagyis mindig megmutatjuk neki, hogy hova kattintson, merre menjen tovább a weboldalon belül ahhoz, hogy végül megtörténjen a konverzió. Ehhez pedig elengedhetetlen, hogy látványos akciógombokat (call to action button) tervezzünk.
== Lépések ==
# '''Az akciógomb ne legyen kieső területen!''' Fontos, hogy a látogató meglássa a kattintógombot, ehhez pedig elengedhetetlen, hogy az a tartalmi részbe beépülve, ne pedig a látótérből kieső területen legyen. Az elhelyezést úgy válasszuk meg, hogy az akciógomb mindig kiemelt területen legyen!
# '''Az akciógomb férjen bele a nyitóképernyőbe!''' Nem szerencsés, ha az akciógomb csak görgetés után jelenik meg az oldalon. Természetesen elhelyezhetünk több akciógombot is, de legyen egy, ami megfelel a kitételnek.
# '''Az akciógomb körül legyen üres terület!''' Így még jobban ki fog emelkedni a környezetből.
# '''Legyen egyértelmű, hogy kattintható tartalomról van szó!''' Erre utalhatunk szövegesen (pl. kattints, töltsd le stb.), de vizuálisan is. Elfogadott például, hogy a kattinthatóságot egy nyíllal jelölik, de ugyanígy segít, ha a kattintógomb minél inkább „gombszerű”.
# '''Fontos a méret!''' A láthatóságot a méret növelésével is erősíthetjük, de azért fontos, hogy ne essünk túlzásba.
# '''Használjunk elütő színeket!''' A honlap hátteréből úgy tudjuk kiemelni az akciógombokat, hogy elütő színeket használunk. Pl. szürke háttéren pink, lila, narancs stb. gomb.
# '''Használjunk érveket!''' Az akciógomb felületén érdemes olyan plusz információkat is feltüntetni, amiből a látogató megtudhatja, mit is kap, ha rákattint a gombra. Például: 30 napos ingyenes tesztverzió, Ingyen letölthető tanulmány, Regisztráljon mindössze 60 másodperc alatt stb.
# '''Priorizáljunk!''' Ha egy oldalon több akciógombot is szeretnénk elhelyezni, érdemes priorizálni. Pl. ha a Töltsd le most! és a További információ közül az elsőt szeretnénk hangsúlyozni, tervezhetjük az első gombot nagyobbra, feltűnőbb színűre stb.
== Tippek ==
* Az akciógombok hatékonyságát azzal is növelhetjük, hogy a szövegbe sürgető kifejezéseket írunk (pl. Töltsd le most! Vedd meg most, 30 napig ingyenes kiszállítással! stb.)
* A honlap tervezésekor érdemes a neten körbenézni jó példák után. Szerencsére számos olyan szakmai cikket találhatunk, ami ezeket a példákat gyűjti össze (a cikk végén, a felhasznált forrásoknál is felsorolunk néhányat).
== Figyelmeztetések ==
* Ne essünk túlzásba! Pl. ha az akciógombot nagyon nagyra méretezzük, már ne hangsúlyozzuk kontrasztos színnel is, így ugyanis nagyon el fog ütni a weboldal dizájnjától, ami már zavaró lehet.
== Amire szükséged lehet ==
* Céges honlap
* Webes grafikus
== Felhasznált források, kapcsolódó webcímek ==
* [http://www.sakkom.hu/blog/2013/01/29/akcio-indul/ SAKKOM Interaktív blogja: Akció indul!]
* [http://www.smashingmagazine.com/2009/10/13/call-to-action-buttons-examples-and-best-practices/ Smashing Magazine: Call to Action Buttons: Examples and Best Practices]
* [http://www.hongkiat.com/blog/call-to-action-buttons-guidelines-best-practices-and-examples/ „Call to Action” Buttons: Guidelines Best Practices and Examples]
[[Kategória:Internet]]
[[Kategória:Üzlet-jog]]