# '''Határozzuk meg, hogy mi a célunk!''' A honlap célja határozza meg azt, hogy hogyan kommunikáljunk. Fontos, hogy a szöveg írásakor mindig tartsuk szem előtt ezt a célt (eladni akarunk, edukálni vagy éppen imázst építeni?), ennek megfelelően szerkesszük a szöveget!
# '''Gondoljuk át, kinek szól a honlapunk!''' Attól függően, hogy a saját témánkban jártas, szakértő közönségnek, vagy laikusoknak szól a honlapunk, teljesen más szóhasználatot kell alkalmaznunk. Ha a közönségünk szakértőkből áll, akkor használhatjuk a szakmai nyelvet, ellenkező esetben kerülni kell! A célközönség a szóhasználat mellett a szöveg stílusát (tegező vagy magázó, laza hangvételű vagy komolyabb) is meghatározza.
# '''Legyünk tömörek!''' Ahogy a bevezetőben is írtam, a neten nem olvasunk, sokkal inkább átfutjuk a szemünkkel a szövegeket. Ezért törekedni kell arra, hogy 1-1 aloldal szövege ne legyen hosszabb, mint egy A4-es gépelt oldal (kb. 2500-3000 karakter). Ugyanakkor keresőoptimalizálási szempontból az sem jó, ha nagyon rövid, 500-600 karakteres szövegeket írunk, vagyis törekedni kell az egyensúlyra. A
# '''Fogalmazzunk egyszerűen!''' Ebben sokat segít, ha rövid mondatokat használunk, kerüljük például az összetett mondatokat, a fokozásokat stb. Minél rövidebb és egyszerűbb egy mondat, annál jobb.
# '''Tagoljuk a szöveget!''' Nem csak a szöveg rövidsége, de a tagolás is nagyon sokban támogatja a netes olvasási szokásokat. Ennek több módja is van: