1 100
szerkesztés
Módosítások
Innen: Hogyankell.hu
Új oldal, tartalma: „== Hogyan kell Google AdWords remarketing kampányt indítani? == right A Google AdWords hirdetési rendszerében beállítható remarketing kampány…”
== Hogyan kell Google AdWords remarketing kampányt indítani? ==
[[Fájl:Pelda.jpg|right]]
A Google AdWords hirdetési rendszerében beállítható remarketing kampányokkal speciálisan azoknak az internetezőknek jeleníthetünk meg üzeneteket, akik már jártak a honlapunkon. A remarketing kampánnyal ugyan nem tudunk új látogatókat szerezni, de növelhetjük a konverziós arányt (például a vásárlások vagy a regisztrációk arányát) a látogatóink körében.
== Lépések ==
=== Remaketing lista létrehozása ===
A remarketing listára azokat az internetezők kerülnek, akiket meg akarunk célozni. Ehhez egy kódot kell befűzni az oldalunkba, amely megcímkézi a látogatókat. Ha minden látogatónknak ugyanazt akarjuk üzenni, akkor a honlapunk összes aloldalára ugyanazt a kódot kell beillesztenünk. Ha azonban specializáltabb kampányt szeretnénk, több listát is készíthetünk (egy divatáruüzlet például különböző hirdetéseket készíthet a női és férfiruhákat kereső látogatóknak).
# Lépjünk be a Google AdWords fiókunkba.
# A Kampányok fülön állva a bal oldali menüben a Minden online kampány helyett válasszuk a Megosztott könyvtár menüpontot, ezen belül pedig a Közönségeket.
[[Fájl:Remarketing_1.jpg|middle]]
# Kattintsunk az Új közönség gombra, majd válasszuk a Remarketing listát.
# Adjunk nevet az új listának. Lehetőleg olyan nevet válasszunk, amiből beazonosítható a célcsoportunk, és mellőzzük az ékezetes betűket. (Például ha az összes látogatónkat akarjuk megcélozni, legyen a lista neve Osszes_latogato.)
# Nem kötelező, de akár leírást is adhatunk a listához.
# Állítsuk be a tagság időtartamát, vagyis azt, hogy egy internetező a honlap megtekintése után meddig szerepeljen a remarketing listán (meddig lássa a hirdetéseinket).
# A lista létrehozása után a táblázat utolsó sorában kattintsunk a [Címke] gombra, így megkapjuk a remarketing kódot, amit be kell illesztenünk az oldalba. Ügyeljünk arra, hogy az oldal biztonsági szintjének (http vagy https) megfelelő kódot használjunk.
[[Fájl:Remarketing_2.jpg|middle]]
# A kódot az elejétől a végéig másoljuk ki, majd illesszük be a honlapunk statikus részébe, a <body> és a </body> kódok közé. Ügyeljünk arra, hogy a címkével azok találkozzanak, akiket meg akarunk célozni! Ha például az összes látogatót gyűjtjük az adott listára, a kódot minden aloldalra be kell illesztenünk. Ha azonban külön akarjuk kezelni a férfi- és női ruházat iránt érdeklődőket, a férfi ruházathoz tartozó kódot csak azokra az oldalakra fűzzük be, amelyek az urak ruháit listázzák.
=== Egyéni kombinációk beálíltása ===
Egyéni kombinációk létrehozásával tovább szűkíthetjük a célcsoportunkat, például megcélozhatjuk azokat, akik jártak már az oldalon, de még nem regisztráltak.
# Ehhez legalább két különböző remarketing listát kell létrehozni a fent leírt módon – az egyik például az Osszes_latogato, a másik pedig a Jelentkezett címkét kapja.
# Ezután a Megosztott könyvtár menüpontban, a Közönségek alatt az Új közönség gombra kell kattintani, majd az Egyéni kombinációt választani.
[[Fájl:Remarketing_5.jpg|middle]]
# Nevezük el a kombinációt, majd állítsuk be a megfelelő logikai kapcsolatot az adott remarketing listák között. A példánál maradva válasszuk „Az ilyen közönségek mindegyike (ÉS)” lehetőséget, majd a Közönség választásánál a remarketing listák közül válasszuk az Osszes_latogato listát. Ezután az kombináció második elemének az „E közönségek közül egyik sem” lehetőséget válasszuk, majd a remarketing listáknál a Jelentkezett címkét adjuk meg.
[[Fájl:Remarketing_6.jpg|middle]]
# Kattintsunk a mentés gombra.
=== Remarketing kampány elindítása ===
A remarketing lista létrehozásával mindössze a célcsoportot határoztuk meg. Ezután be kell állítanunk az üzeneteket, amelyeket meg szeretnénk jeleníteni a remarketing lista tagjainak.
# Jelentkezzünk be a Google AdWords fiókunkba.
# Ha korábban még nem volt AdWords kampányunk, a kezdő lépésekről olvassuk el ezt a bejegyzést: Hogyan kell Google AdWords kampányt indítani?
# A Kampányok fülön állva kattintsunk az +Új kampány gombra. A Kampánybeállítások kiválasztása alatt, a Beállítások betöltésénél állítsuk be: Csak a Display Hálózaton (Remarketing).
[[Fájl:Remarketing_3.jpg|middle]]
# Adjuk meg a kampány nevét, a napi költségkeretet, a célzásnak megfelelő helyet és nyelvet. (Ha például csak Budapesten tudja kiszállítani az árusított termékeket, akkor érdemes erre a területre koncentrálni a remarketing hirdetéseknél is – még akkor is, ha esetleg az ország más részeiben élők is rábukkannak honlapjára.) Ha szeretnénk, itt állíthatjuk be a kampány kezdetét és végét jelző dátumokat.
# Hozzunk létre egy hirdetési csoportot: Adjuk meg az új hirdetési csoport nevét, az alapértelmezett ajánlatot (vagyis hogy hány forintot fizetnénk maximálisan egy kattintásért), majd állítsuk be a célzást:
#* Ha egy csoportra szeretnénk célozni (például az összes látogatóra), a Remarketing listák fülön egyszerűen adjuk hozzá a választott közönséghez a megfelelő listát a felsoroltak közül.
[[Fájl:Remarketing_4.jpg|middle]]
#* Ha több lista kombinációjára szeretnénk célozni, válasszuk az Egyéni kombinációk fület, és a korábban beállított kombinációt állítsuk be.
# Ha tovább finomítanánk a célzást, itt állíthatunk be témákat, kulcsszavakat, vagy konkrét oldalakon, amelyeken megjelenhet a hirdetésünk.
# Hozzunk létre egy hirdetést: válasszuk ki a hirdetés típusát (szöveges, képes, vizuális/animált hirdetés vagy videó), majd töltsük meg tartalommal. Ehhez néhány jó tanács: Hogyan kell Google AdWords kampányhoz hirdetési szöveget írni?
== Tippek ==
* A remarketing kampányban más típusú üzeneteket kell használni, mint egy egyszerű keresőhirdetésben. A látogatók ugyanis valószínűleg már ismerik a szolgáltatásokat, de valamiért elmentek az oldalról - ezért „csak” arról kell meggyőzni őket, hogy visszatérjenek. Ennek érdekében érdemes egy olyan előnyt hangsúlyozni, ami megkülönböztet a versenytársaktól (például nálunk a legnagyobb a választék vagy mi ingyen szállítunk az adott körzetben).
* Ha nem csak a konverziós arányt szeretnénk javítani, hanem általában a konverziók számát akarjuk emelni, akkor érdemes a remarketinget hagyományos tartalmi hálózaton vagy keresőben futó AdWords hirdetésekkel kombinálni. Így több látogatót irányíthatunk az oldalunkra, akiket a remarketinggel már csak emlékeztetni kell arra, miért érdemes minket választani.
== Amire szükséged lehet ==
* Honlap
* Google AdWords fiók
* Pénz a hirdetésekre
== Figyelmeztetések ==
* Kezdőknek érdemes tanácsot kérnie a remarketing kampány beállításához egy tapasztalt, minősített szakembertől.
== Kapcsolódó videók ==
<youtube>w-rGv3BjPrc</youtube>
== Források, hivatkozások ==
* [http://www.sakkom.hu/blog/2012/07/16/google-adwords-remarketing-mire-figyeljunk/#more-507 A Google AdWords remarketing kampányokról a SAKKOM Interaktív blogjában]
*[ http://support.google.com/adwords/bin/topic.py?hl=hu&topic=1713922&path=1713909&ctx=leftnav Az AdWords súgó remarketinghez kapcsolódó bejegyzései]
[[Kategória:Internet]]
[[Kategória:Üzlet-jog]]
[[Fájl:Pelda.jpg|right]]
A Google AdWords hirdetési rendszerében beállítható remarketing kampányokkal speciálisan azoknak az internetezőknek jeleníthetünk meg üzeneteket, akik már jártak a honlapunkon. A remarketing kampánnyal ugyan nem tudunk új látogatókat szerezni, de növelhetjük a konverziós arányt (például a vásárlások vagy a regisztrációk arányát) a látogatóink körében.
== Lépések ==
=== Remaketing lista létrehozása ===
A remarketing listára azokat az internetezők kerülnek, akiket meg akarunk célozni. Ehhez egy kódot kell befűzni az oldalunkba, amely megcímkézi a látogatókat. Ha minden látogatónknak ugyanazt akarjuk üzenni, akkor a honlapunk összes aloldalára ugyanazt a kódot kell beillesztenünk. Ha azonban specializáltabb kampányt szeretnénk, több listát is készíthetünk (egy divatáruüzlet például különböző hirdetéseket készíthet a női és férfiruhákat kereső látogatóknak).
# Lépjünk be a Google AdWords fiókunkba.
# A Kampányok fülön állva a bal oldali menüben a Minden online kampány helyett válasszuk a Megosztott könyvtár menüpontot, ezen belül pedig a Közönségeket.
[[Fájl:Remarketing_1.jpg|middle]]
# Kattintsunk az Új közönség gombra, majd válasszuk a Remarketing listát.
# Adjunk nevet az új listának. Lehetőleg olyan nevet válasszunk, amiből beazonosítható a célcsoportunk, és mellőzzük az ékezetes betűket. (Például ha az összes látogatónkat akarjuk megcélozni, legyen a lista neve Osszes_latogato.)
# Nem kötelező, de akár leírást is adhatunk a listához.
# Állítsuk be a tagság időtartamát, vagyis azt, hogy egy internetező a honlap megtekintése után meddig szerepeljen a remarketing listán (meddig lássa a hirdetéseinket).
# A lista létrehozása után a táblázat utolsó sorában kattintsunk a [Címke] gombra, így megkapjuk a remarketing kódot, amit be kell illesztenünk az oldalba. Ügyeljünk arra, hogy az oldal biztonsági szintjének (http vagy https) megfelelő kódot használjunk.
[[Fájl:Remarketing_2.jpg|middle]]
# A kódot az elejétől a végéig másoljuk ki, majd illesszük be a honlapunk statikus részébe, a <body> és a </body> kódok közé. Ügyeljünk arra, hogy a címkével azok találkozzanak, akiket meg akarunk célozni! Ha például az összes látogatót gyűjtjük az adott listára, a kódot minden aloldalra be kell illesztenünk. Ha azonban külön akarjuk kezelni a férfi- és női ruházat iránt érdeklődőket, a férfi ruházathoz tartozó kódot csak azokra az oldalakra fűzzük be, amelyek az urak ruháit listázzák.
=== Egyéni kombinációk beálíltása ===
Egyéni kombinációk létrehozásával tovább szűkíthetjük a célcsoportunkat, például megcélozhatjuk azokat, akik jártak már az oldalon, de még nem regisztráltak.
# Ehhez legalább két különböző remarketing listát kell létrehozni a fent leírt módon – az egyik például az Osszes_latogato, a másik pedig a Jelentkezett címkét kapja.
# Ezután a Megosztott könyvtár menüpontban, a Közönségek alatt az Új közönség gombra kell kattintani, majd az Egyéni kombinációt választani.
[[Fájl:Remarketing_5.jpg|middle]]
# Nevezük el a kombinációt, majd állítsuk be a megfelelő logikai kapcsolatot az adott remarketing listák között. A példánál maradva válasszuk „Az ilyen közönségek mindegyike (ÉS)” lehetőséget, majd a Közönség választásánál a remarketing listák közül válasszuk az Osszes_latogato listát. Ezután az kombináció második elemének az „E közönségek közül egyik sem” lehetőséget válasszuk, majd a remarketing listáknál a Jelentkezett címkét adjuk meg.
[[Fájl:Remarketing_6.jpg|middle]]
# Kattintsunk a mentés gombra.
=== Remarketing kampány elindítása ===
A remarketing lista létrehozásával mindössze a célcsoportot határoztuk meg. Ezután be kell állítanunk az üzeneteket, amelyeket meg szeretnénk jeleníteni a remarketing lista tagjainak.
# Jelentkezzünk be a Google AdWords fiókunkba.
# Ha korábban még nem volt AdWords kampányunk, a kezdő lépésekről olvassuk el ezt a bejegyzést: Hogyan kell Google AdWords kampányt indítani?
# A Kampányok fülön állva kattintsunk az +Új kampány gombra. A Kampánybeállítások kiválasztása alatt, a Beállítások betöltésénél állítsuk be: Csak a Display Hálózaton (Remarketing).
[[Fájl:Remarketing_3.jpg|middle]]
# Adjuk meg a kampány nevét, a napi költségkeretet, a célzásnak megfelelő helyet és nyelvet. (Ha például csak Budapesten tudja kiszállítani az árusított termékeket, akkor érdemes erre a területre koncentrálni a remarketing hirdetéseknél is – még akkor is, ha esetleg az ország más részeiben élők is rábukkannak honlapjára.) Ha szeretnénk, itt állíthatjuk be a kampány kezdetét és végét jelző dátumokat.
# Hozzunk létre egy hirdetési csoportot: Adjuk meg az új hirdetési csoport nevét, az alapértelmezett ajánlatot (vagyis hogy hány forintot fizetnénk maximálisan egy kattintásért), majd állítsuk be a célzást:
#* Ha egy csoportra szeretnénk célozni (például az összes látogatóra), a Remarketing listák fülön egyszerűen adjuk hozzá a választott közönséghez a megfelelő listát a felsoroltak közül.
[[Fájl:Remarketing_4.jpg|middle]]
#* Ha több lista kombinációjára szeretnénk célozni, válasszuk az Egyéni kombinációk fület, és a korábban beállított kombinációt állítsuk be.
# Ha tovább finomítanánk a célzást, itt állíthatunk be témákat, kulcsszavakat, vagy konkrét oldalakon, amelyeken megjelenhet a hirdetésünk.
# Hozzunk létre egy hirdetést: válasszuk ki a hirdetés típusát (szöveges, képes, vizuális/animált hirdetés vagy videó), majd töltsük meg tartalommal. Ehhez néhány jó tanács: Hogyan kell Google AdWords kampányhoz hirdetési szöveget írni?
== Tippek ==
* A remarketing kampányban más típusú üzeneteket kell használni, mint egy egyszerű keresőhirdetésben. A látogatók ugyanis valószínűleg már ismerik a szolgáltatásokat, de valamiért elmentek az oldalról - ezért „csak” arról kell meggyőzni őket, hogy visszatérjenek. Ennek érdekében érdemes egy olyan előnyt hangsúlyozni, ami megkülönböztet a versenytársaktól (például nálunk a legnagyobb a választék vagy mi ingyen szállítunk az adott körzetben).
* Ha nem csak a konverziós arányt szeretnénk javítani, hanem általában a konverziók számát akarjuk emelni, akkor érdemes a remarketinget hagyományos tartalmi hálózaton vagy keresőben futó AdWords hirdetésekkel kombinálni. Így több látogatót irányíthatunk az oldalunkra, akiket a remarketinggel már csak emlékeztetni kell arra, miért érdemes minket választani.
== Amire szükséged lehet ==
* Honlap
* Google AdWords fiók
* Pénz a hirdetésekre
== Figyelmeztetések ==
* Kezdőknek érdemes tanácsot kérnie a remarketing kampány beállításához egy tapasztalt, minősített szakembertől.
== Kapcsolódó videók ==
<youtube>w-rGv3BjPrc</youtube>
== Források, hivatkozások ==
* [http://www.sakkom.hu/blog/2012/07/16/google-adwords-remarketing-mire-figyeljunk/#more-507 A Google AdWords remarketing kampányokról a SAKKOM Interaktív blogjában]
*[ http://support.google.com/adwords/bin/topic.py?hl=hu&topic=1713922&path=1713909&ctx=leftnav Az AdWords súgó remarketinghez kapcsolódó bejegyzései]
[[Kategória:Internet]]
[[Kategória:Üzlet-jog]]