532
szerkesztés
Módosítások
Innen: Hogyankell.hu
nincs szerkesztési összefoglaló
== Lépések ==
# '''Értsük meg, hogy miért kell mérőlinket használnunk!''' Ha már használjuk a Google Analyticset, akkor láthatjuk, hogy információkat kaphatunk arról, honnan érkeztek látogatók a honlapunkra (Forgalom forrása).
#* Tegyük fel, hogy használjuk a Facebookot is a honlap promótálására, ráadásul különféle módokon. Van egy vállalati Facebook oldalunk, ezen keresztül a látogatók eljuthatnak a honlapunkra. De az üzenőfalunkra is rendszeresen kihelyezünk olyan linkeket, amik az oldalunkra mutatnak. Emellett pedig hirdetünk, illetve mások is megoszthatják pl. cikkeinket az üzenőfalukon. Ha nem használunk mérőlinket, ezek mindegyike az Analyticsben egy helyen szerepel majd Facebook/referralként. Így azonban nem tudhatjuk, hogy pl. érdemes-e hirdetnünk a Facebookon, egyáltalán melyik hirdetéseink a legsikeresebbek konverzió szempontjából. Vagy éppen azon üzenőfali bejegyzéseink értékesebbek, amik poénosak, vagy egy-egy akcióhoz kapcsolódó bejegyzés. És ezt még sorolhatnánk.
#* Ugyanez vonatkozik arra, ha például egy bannert helyezünk el egy másik weboldalon vagy egy eDM-et küldünk ki ügyfeleink számára. Ennek hatékonyságát is csak úgy tudjuk megfelelően mérni, ha a hagyományos linkek helyett egyedi, ún. mérőlinkeket használunk.