== Lépések ==
# '''Mi is az az AdWords?''' Az AdWords egy költséghatékony hirdetési forma. Legalapvetőbb esetben rövid szöveges hirdetéseket jeleníthetünk meg a Google és partnerei keresőhálózatában, illetve a Google partnereinek weboldalain, pl.: [[Fájl: AdWords_kampany_letrehozasa3.png]]
# '''Először is ismerjük meg kicsit az AdWords hirdetések lényegét!''' Az AdWords egy nagyon hatékony hirdetési forma, hiszen:
#* akár széles célközönséget, akár egy szűk kört szeretnék elérni, erre többnyire alkalmas,.#* mivel csak az átkattintások után kell fizetni, így a hirdetés csak akkor kerül számomra bármibe is, ha ténylegesen érdeklődik valaki (rákattint).#* kicsik számára is elérhető: mivel a hirdetések megjelenését nem csak az határozza meg, hogy mennyi pénzt vagyok hajlandó fizetni egy látogatásért, hanem minőségi mutatók is, ezért jó kulcsszavakkal, megfelelő hirdetési szövegekkel felvehetjük a harcot akár a nagy multikkal is.
#* csak rajtunk áll, hogy mennyit költünk. Szabályozható, hogy mennyit vagyok hajlandó fizetni egy látogatásért, és ezt a rendszer soha nem lépi át.
#* kis büdzsével is elkezdhető. Míg egy hirdetés elhelyezése akár csak egy helyi lapban vagy egy banner egy hírportálon nem minden vállalkozás számára megfizethető, az AdWords kampány esetében nincs megszabva minimális büdzsé, amivel el lehet kezdeni. Így akár 5000 Ft-tal is indulhatunk.
#* Válasszuk ki, hogy milyen időzónába tartozunk, és hogy milyen pénznemben szeretnénk elszámolni az AdWords-fiókunkban.
#*Kattintsunk a Jelentkezzen be AdWords-fiókjába linkre, majd a bejövő oldalon az Első kampány létrehozása gombra.
# '''Mielőtt létrehoznánk az első kampányunkat, értsük meg, hogy hogyan is néz ki az AdWords felépítése egy példán keresztül.''' Tegyük fel, hogy van egy győri székhelyű vállalkozásom, mely Győr-Moson-Sopron megye egész területére értékesít különféle tévé- és DVD-lejátszó készülékeket. Egy AdWords kampány kisebb kampányokból, és azon belül hirdetési csoportokból épül fel. Ezeknek kell kialakítanunk egy logikus felépítést, ami egy nagyon alap esetben, a mi példánkban így néz ki: [[Fájl: AdWords_kampany_letrehozasa1.png]]
# '''Ennek megfelelően adjuk meg az első kampány nevét, példánkban: Televízió.'''
# '''A helyek és nyelvek megadásánál adjuk meg, hogy a potenciális ügyfeleink honnan érkezhetnek és milyen nyelvet beszélnek.''' Példánkban említettük, hogy a cég csak Győr-Moson-Sopron megyébe szállít, így érdemes erre a területre és magyar nyelvre szűkíteni. Ezért a Helyeknél az Én szeretnék választani… opciót jelöljük meg, és ha elkezdem beírni a Győr-Moson_Sopront, a feljövő opciók közül kiválaszthatom a megyét. [[Fájl:AdWords_kampany_letrehozasa2.png ]] De kattinthatok a Speciális keresés opcióra is, ahol pl. megadhatok egy adott sugarú kört is, pl. ha azt szeretném, hogy a vállalkozásom 10 km-es közelében élők lássák csak a hirdetéseimet. (Megjegyzendő azonban, hogy ha túlságosan leszűkítjük a helyet, azt az AdWords sajnos nem mindig kezeli túl jól, de ezt majd úgyis látjuk a tapasztalatokból.)
#* Miért érdemes szűkíteni? Ennek több oka is van. Mint arról már szó volt, az AdWordsben nagy szerepe van a minőségi mutatóknak is. Ha túl tág célközönséget határozok meg, akkor romlanak a mutatóim, és egy kattintásért többet kell majd fizetnem, illetve lejjebb jelennek meg a hirdetéseim. Vagy az is lehet, hogy azok is rákattintanak a hirdetésemre, akik pl. Békéscsabán élnek, mivel azonban példánkban én csak Győr-Moson-Sopron megyébe szállítok, feleslegesen dobtam ki pénzt az ilyen kattintásokért.
# '''Állítsuk be, hogy milyen hálózatokon szeretnénk megjeleníteni a hirdetéseinket.''' Lehetőségek:
# '''Ezt követően hozzuk létre az adott kampány (Televízió) első hirdetési csoportját (Általános).''' Adjuk meg a hirdetéscsoport nevét!
# '''Hozzuk létre a hirdetést!''' Lehetőség van szöveges és képes hirdetés létrehozására, valamint vizuálishirdetés-készítővel egyszerűbb bannereket is készíthetünk. Utóbbiak kizárólag a Display-hálózaton jelennek meg. Maradjunk annál, hogy ez is már haladóbb szintű menedzsment (s egyébként is javasoltuk kezdetben a kizárólag keresőben történő megjelenést), ezért válasszuk a szöveges hirdetés opciót.
# '''Írjuk meg a hirdetési szöveget!''' Ügyeljünk arra, hogy be kell tartani az egyes soroknál a maximális karakterszámot, ezért nem nagyon tudjuk bő lére ereszteni a mondanivalókat, koncentráljunk a legfontosabb információkra, és jól határozzuk meg, hogy mit is kap a látogató, ha rákattint a hirdetésre. Elvégre nem szeretnénk azok után fizetni, akik pl. televízió-előfizetést keresnek, s a hirdetésünkre kattintanak, mert nem volt egyértelmű, hogy mit kínálunk. A hirdetési szövegek írásáról [http://www.hogyankell.hu/Google_AdWords_kamp%C3%A1nyhoz_hirdet%C3%A9si_sz%C3%B6veget_%C3%ADrni ebben a cikkünkben] olvashatsz többet. [[Fájl:AdWords_kampany_letrehozasa4.png]]
# '''Adjuk meg a kulcsszavakat!''' Ezek azok a kulcsszavak, amelyekre ha az internetezők a keresőben rákeresnek, megjelennek az adott hirdetési csoportban szereplő hirdetéseink.
#* Ne adjunk meg túl általános kulcsszavakat! Túl általános kulcsszóval ronthatjuk a minőségi mutatóinkat, illetve nem potenciális ügyfelek is rákattinthatnak a hirdetéseinkre, ami ablakon kidobott pénz. A kulcsszólista összeállításához [http://www.hogyankell.hu/Kulcssz%C3%B3list%C3%A1t_%C3%B6ssze%C3%A1ll%C3%ADtani_Google_AdWords_kamp%C3%A1nyhoz itt találtok] hasznos információkat. De a lényeg, hogy olyan kulcskifejezéseket adjunk meg, melyek minél jobban leírják a kínált terméket és szolgáltatást, s amire ténylegesen keresnek az emberek. Mivel most a példánkban a Televízió kampányon belül az Általános hirdetési csoportban vagyok, itt az alábbiakat adom meg: [[Fájl: AdWords_kampany_letrehozasa5.png]]
#* Ha már pl. a Televízió kampányon belül az LCD tévé hirdetési csoportot állítom össze, ott már konkrétan ehhez kapcsolódó kulcsszavakat adok meg, pl. LCD tévé vásárlás, LCD TV készülék stb.
#* A keresési forgalom becslésére kattintva olyan adatokat láthatok, melyeknek többnyire semmi köze nincs a valósághoz, ezért ezt inkább felejtsük el.
# '''Kattintsunk a Mentés és továbblépés a számlázáshoz gombra.''' Itt adjuk meg a szükséges információkat, és döntsük el, hogy milyen módon szeretnénk fizetni. Automatikus fizetésnél szinte azonnal megjelennek a hirdetéseink, míg kézi befizetésnél csak akkor, ha megérkezett a befizetett összeg a Google számlájára. Emellett lehetőség van arra, hogy hitelkártyáról fizessünk. Kezdő AdWords-felhasználóknak a Kézi befizetések mód javasolt, mivel így nem fordulhat elő, hogy egy rossz beállítás miatt (pl. a napi büdzsénél) elszállnak a költségei.
# '''Ha a számlázással kapcsolatban mindent elintéztük, tovább konfigurálhatjuk a kampányunkat.''' Az adott fiókban új kampányt és új hirdetési csoportokat tudunk létrehozni. [[Fájl:AdWords_kampany_letrehozasa6 .png]][[Fájl:AdWords_kampany_letrehozasa7.png]]
== Tippek ==