532
szerkesztés
Módosítások
Innen: Hogyankell.hu
Új oldal, tartalma: „== Hogyan kell kulcsszólistát összeállítani Google AdWords kampányhoz? == A Google AdWords az egyik leghatékonyabb hirdetési megoldás, nagyon jól célozható é…”
== Hogyan kell kulcsszólistát összeállítani Google AdWords kampányhoz? ==
A Google AdWords az egyik leghatékonyabb hirdetési megoldás, nagyon jól célozható és költséghatékony hirdetési lehetőség, így kis- és nagyvállalatok egyaránt eredményesen alkalmazhatják. A sikeres AdWords kampány lelke, hogy jól állítsuk össze a kulcsszólistánkat, ehhez a következő lépéseket érdemes követni.
== Lépések ==
# '''Írjuk össze a szolgáltatásunkat, termékünket jellemző kulcsszavakat!''' Olyan szavakat, kifejezéseket gyűjtsünk össze, amelyek jól jellemzik a tevékenységünket. Ha például különböző rendezvényekre vállaljuk virágdíszek készítését, akkor jók lehetnek a következő kifejezések: virágdísz konferenciára, virágdísz esküvőre stb.
# '''Bővítsük a listát!''' A lista bővítésében segítségünkre lehet a Google Keyword Tool (kulcsszóválasztó) eszköze, ami néhány kifejezés beírása után további ötleteket ad. Azért is érdemes ezt az eszközt használni, mert megmutatja, hogy az egyes kifejezésekre mekkora a hirdetői verseny, illetve jellemzően mennyien keresnek rá. A következő módokon érdemes bővíteni a listát:
## A rokon értelmű szavakat is vegyük fel a listába. Pl. ne csak a virágdísz esküvőre, hanem az esküvői virágdísz, virágdíszítés esküvőre stb. kifejezéseket is használjuk.
## Bővítsük a listát a márkanév, a méret és egyéb speciális jellemzők hozzáadásával. Pl. sportcipő helyett hirdethetünk az Adidas sportcipőre, öltöny helyett XXL öltöny kifejezésre, digitális kamera helyett 8 megapixeles digitális kamerára stb.
## Ha speciális célcsoportnak szól az ajánlatunk, ezt a kulcsszavak kiválasztásakor is figyelembe vehetjük. Pl. gyerekcipők, női sífelszerelés stb.
## A termékhez kapcsolódó szolgáltatásokat is kiemelhetjük. Pl. színházjegy helyett színházjegy rendelés, színházjegy eladás.
## Bővíthetjük a listát az elgépelésekkel is, hiszen sok esetben nem egyértelmű egy-egy kifejezés helyesírása, így elképzelhető, hogy az ügyfelek nem jól gépelik be a keresőbe pl. a márkanevünket, így esetleg nem jelenik meg nekik a hirdetésünk.
# '''Húzzuk ki a túl rövid vagy túl hosszú kifejezéseket!''' A túl rövid kulcsszavak nem elég specifikusak, míg a túl hosszúra senki nem keres rá. Így például a szék túl általános, míg a gurulós kék irodai széket senki nem fogja beírni a keresőbe.
# '''Csoportosítsuk a kulcsszavakat!''' A hasonló kulcsszavakat csoportosítsuk egy hirdetési csoportba, hiszen ezekhez írhatunk azonos hirdetési szöveget. Pl. az esküvői csokor, csokor esküvőre kifejezések alkothatnak egy csoportot, míg a virágdísz konferenciára, konferencia virágdíszítés egy másikat. Különböző szempontok szerint is csoportosíthatunk:
## márkák szerint,
## termékek szerint,
## szolgáltatások szerint stb.
# '''Használjuk a kulcsszóillesztési funkciókat!'''
## Általános (broad) egyezés: Ilyenkor minden olyan keresésre megjelenhet a hirdetésünk, amiben benne van a kulcsszavunk, vagy annak szinonímája.
## Kifejezés (phrase) egyezés: Akkor jelenik meg a hirdetésünk, ha a keresésben benne van a megadott kifejezés. Pl. ha a „piros tornacipő” a kulcsszó, akkor az eladó piros tornacipő vagy a piros tornacipő vásárlás kifejezésekre megjelenik a hirdetésünk, viszont a tornacipő piros színben vagy tornacipő színe piros már nem hozza fel a hirdetésünket. Kifejezés egyezéshez idézőjelek közé „” tegyük a kulcsszavunkat.
## Pontos (exact) egyezés: Csak akkor jelenik meg a hirdetésünk egy keresésre, ha az internetező pontosan azt gépelte be a keresőbe, amit mi megadtunk. Pl. ha a kulcsszavunk a [teniszütő eladás], akkor csak azoknak jelenik meg a hirdetésünk, akik ezt a két szót gépelik be a keresőbe, pontosan ebben a sorrendben. Pontos egyezéshez tegyük kapcsos zárójel [] közé a kulcsszavunkat.
## Kizáró (negative) egyezés: Kizáró kulcsszavakat is megadhatunk, ehhez tegyünk egy mínusz (-) jelet a kulcsszó elé. Ha például csak autó eladással foglalkozunk, kölcsönzéssel nem, akkor a -kölcsönzés, -bérlés szavakat felvehetjük negatív kulcsszóként.
== Tippek ==
* Minél specifikusabb kifejezéseket válasszunk! Ha például csak irodai székeket árulunk, akkor ne használjuk az általános szék kulcsszót, helyette az irodai szék, szék irodába stb. kifejezéseket használjuk!
* Gondolkodjunk az ügyfeleink fejével! Hiába hirdetünk például a DMS rendszerek kifejezésre, ha az ügyfelek dokumentumkezelő szoftverre keresnek.
== Figyelmeztetések ==
* Folyamatosan kövesse nyomon kampánya teljesítményét! A rosszul teljesítő kulcsszavakat érdemes lehet kihúzni, ugyanakkor a jobban teljesítőket például önálló hirdetéscsoportba is át lehet tenni. Emellett hasznos lehet új kulcsszavakat is kipróbálni.
* Ugyan a Google AdWords kampányt bárki menedzselheti, ugyanakkor a rendszer alapos ismerete nélkül kevéssé hatékonyan működhet. Ezért érdemes szakértőre bízni a menedzselést, aki ugyanannyi büdzséből sokkal nagyobb és értékesebb forgalmat tud generálni nekünk.
== Amire szükséged lehet ==
* Google AdWords kampány
* Google AdWords rendszer ismerete
== Felhasznált források, kapcsolódó webcímek ==
* Saját tapasztalatok
* [http://services.google.com/gap/Building-effective-keyword-lists/player.html Building an effective keyword list]
* [http://www.sakkom.hu/blog/2012/03/08/top-3-google-adwords-tipp/ SAKKOM Interaktív pr és marketingkommunikációs ügynökség blogja: Top3 AdWords tipp]
[[Kategória:Internet]]
[[Kategória:Üzlet-jog]]
A Google AdWords az egyik leghatékonyabb hirdetési megoldás, nagyon jól célozható és költséghatékony hirdetési lehetőség, így kis- és nagyvállalatok egyaránt eredményesen alkalmazhatják. A sikeres AdWords kampány lelke, hogy jól állítsuk össze a kulcsszólistánkat, ehhez a következő lépéseket érdemes követni.
== Lépések ==
# '''Írjuk össze a szolgáltatásunkat, termékünket jellemző kulcsszavakat!''' Olyan szavakat, kifejezéseket gyűjtsünk össze, amelyek jól jellemzik a tevékenységünket. Ha például különböző rendezvényekre vállaljuk virágdíszek készítését, akkor jók lehetnek a következő kifejezések: virágdísz konferenciára, virágdísz esküvőre stb.
# '''Bővítsük a listát!''' A lista bővítésében segítségünkre lehet a Google Keyword Tool (kulcsszóválasztó) eszköze, ami néhány kifejezés beírása után további ötleteket ad. Azért is érdemes ezt az eszközt használni, mert megmutatja, hogy az egyes kifejezésekre mekkora a hirdetői verseny, illetve jellemzően mennyien keresnek rá. A következő módokon érdemes bővíteni a listát:
## A rokon értelmű szavakat is vegyük fel a listába. Pl. ne csak a virágdísz esküvőre, hanem az esküvői virágdísz, virágdíszítés esküvőre stb. kifejezéseket is használjuk.
## Bővítsük a listát a márkanév, a méret és egyéb speciális jellemzők hozzáadásával. Pl. sportcipő helyett hirdethetünk az Adidas sportcipőre, öltöny helyett XXL öltöny kifejezésre, digitális kamera helyett 8 megapixeles digitális kamerára stb.
## Ha speciális célcsoportnak szól az ajánlatunk, ezt a kulcsszavak kiválasztásakor is figyelembe vehetjük. Pl. gyerekcipők, női sífelszerelés stb.
## A termékhez kapcsolódó szolgáltatásokat is kiemelhetjük. Pl. színházjegy helyett színházjegy rendelés, színházjegy eladás.
## Bővíthetjük a listát az elgépelésekkel is, hiszen sok esetben nem egyértelmű egy-egy kifejezés helyesírása, így elképzelhető, hogy az ügyfelek nem jól gépelik be a keresőbe pl. a márkanevünket, így esetleg nem jelenik meg nekik a hirdetésünk.
# '''Húzzuk ki a túl rövid vagy túl hosszú kifejezéseket!''' A túl rövid kulcsszavak nem elég specifikusak, míg a túl hosszúra senki nem keres rá. Így például a szék túl általános, míg a gurulós kék irodai széket senki nem fogja beírni a keresőbe.
# '''Csoportosítsuk a kulcsszavakat!''' A hasonló kulcsszavakat csoportosítsuk egy hirdetési csoportba, hiszen ezekhez írhatunk azonos hirdetési szöveget. Pl. az esküvői csokor, csokor esküvőre kifejezések alkothatnak egy csoportot, míg a virágdísz konferenciára, konferencia virágdíszítés egy másikat. Különböző szempontok szerint is csoportosíthatunk:
## márkák szerint,
## termékek szerint,
## szolgáltatások szerint stb.
# '''Használjuk a kulcsszóillesztési funkciókat!'''
## Általános (broad) egyezés: Ilyenkor minden olyan keresésre megjelenhet a hirdetésünk, amiben benne van a kulcsszavunk, vagy annak szinonímája.
## Kifejezés (phrase) egyezés: Akkor jelenik meg a hirdetésünk, ha a keresésben benne van a megadott kifejezés. Pl. ha a „piros tornacipő” a kulcsszó, akkor az eladó piros tornacipő vagy a piros tornacipő vásárlás kifejezésekre megjelenik a hirdetésünk, viszont a tornacipő piros színben vagy tornacipő színe piros már nem hozza fel a hirdetésünket. Kifejezés egyezéshez idézőjelek közé „” tegyük a kulcsszavunkat.
## Pontos (exact) egyezés: Csak akkor jelenik meg a hirdetésünk egy keresésre, ha az internetező pontosan azt gépelte be a keresőbe, amit mi megadtunk. Pl. ha a kulcsszavunk a [teniszütő eladás], akkor csak azoknak jelenik meg a hirdetésünk, akik ezt a két szót gépelik be a keresőbe, pontosan ebben a sorrendben. Pontos egyezéshez tegyük kapcsos zárójel [] közé a kulcsszavunkat.
## Kizáró (negative) egyezés: Kizáró kulcsszavakat is megadhatunk, ehhez tegyünk egy mínusz (-) jelet a kulcsszó elé. Ha például csak autó eladással foglalkozunk, kölcsönzéssel nem, akkor a -kölcsönzés, -bérlés szavakat felvehetjük negatív kulcsszóként.
== Tippek ==
* Minél specifikusabb kifejezéseket válasszunk! Ha például csak irodai székeket árulunk, akkor ne használjuk az általános szék kulcsszót, helyette az irodai szék, szék irodába stb. kifejezéseket használjuk!
* Gondolkodjunk az ügyfeleink fejével! Hiába hirdetünk például a DMS rendszerek kifejezésre, ha az ügyfelek dokumentumkezelő szoftverre keresnek.
== Figyelmeztetések ==
* Folyamatosan kövesse nyomon kampánya teljesítményét! A rosszul teljesítő kulcsszavakat érdemes lehet kihúzni, ugyanakkor a jobban teljesítőket például önálló hirdetéscsoportba is át lehet tenni. Emellett hasznos lehet új kulcsszavakat is kipróbálni.
* Ugyan a Google AdWords kampányt bárki menedzselheti, ugyanakkor a rendszer alapos ismerete nélkül kevéssé hatékonyan működhet. Ezért érdemes szakértőre bízni a menedzselést, aki ugyanannyi büdzséből sokkal nagyobb és értékesebb forgalmat tud generálni nekünk.
== Amire szükséged lehet ==
* Google AdWords kampány
* Google AdWords rendszer ismerete
== Felhasznált források, kapcsolódó webcímek ==
* Saját tapasztalatok
* [http://services.google.com/gap/Building-effective-keyword-lists/player.html Building an effective keyword list]
* [http://www.sakkom.hu/blog/2012/03/08/top-3-google-adwords-tipp/ SAKKOM Interaktív pr és marketingkommunikációs ügynökség blogja: Top3 AdWords tipp]
[[Kategória:Internet]]
[[Kategória:Üzlet-jog]]