935
szerkesztés
Módosítások
Innen: Hogyankell.hu
Új oldal, tartalma: „== Hogyan kell keresőoptimalizálni a YouTube videókat? == A keresőoptimalizálási szempontok ma már nem csak a honlapok vagy sajtóhírek tekintetében érvényesül…”
== Hogyan kell keresőoptimalizálni a YouTube videókat? ==
A keresőoptimalizálási szempontok ma már nem csak a honlapok vagy sajtóhírek tekintetében érvényesülnek, hanem a YouTube videók esetében is, melyeket a Google azonnal beindexel. Ezért ha valóban hatékony csatornaként akarjuk használni a Youtube-ot, érdemes odafigyelni a SEO szempontokra is, hogy még több forgalmat irányíthassunk a weboldalunkra.
== Lépések ==
=== Amikor létrehozzuk saját YouTube csatornánkat a következő szempontokra figyeljünk oda: ===
# A cím/név mindenképpen tartalmazza a cég nevét.
# A láthatóság mezőben (visibility box) állítsuk be, hogy a csatorna mindenképpen látható legyen a YouTube-on!
# Pipáljuk be azt az opciót is, hogy mások is megtalálhassák a csatornánkat a YouTube-on az e-mail címen keresztül!
# Állítsunk be releváns címkéket (tageket)! Ez a keresőoptimalizált csatorna egyik legfontosabb eszköze. Idézőjelek közé írva állítsuk be azokat a kulcsszavakat, melyekre a honlapunk és az általunk kínált termék vagy szolgáltatás szempontjából célozni szeretnénk! Lehetőleg mindkét helyen ugyanazokat a kulcsszavakat használjuk!
# Az alapértelmezett, kiemelt tartalomnak mindig a saját feltöltött videóidat állítsd be, úgy, hogy mindig csak egy kiemelt videó jelenjen meg elsőre, de az automatikus lejátszással!
# Mindenképp add meg a vállalat nevét, a link pedig annak webcíme legyen! Ez azért fontos, mert ez az egyetlen követhető link a csatornán.
# A csatorna leírásába úgyszintén helyezd el a számodra releváns kulcsszavakat és a Facebook, illetve Twitter elérhetőséged linkjét is!
=== Hogyan optimalizáljuk magukat a feltöltött videókat? ===
# Először is jó minőségű, érdekes tartalmakat töltsünk fel a saját YouTube csatornánkra!
# A feltöltött videók címébe mindig írjuk bele a cég nevét és a video szót!
# A leírásban adjuk meg a cég nevét és linkjét, mely bár nem lesz lekattintható, de meg fog jelenni a keresők számára!
# Azokat a releváns kulcsszavakat se hagyjuk ki a leírásból, melyek a célzás szempontjából fontosak számunkra!
# Ha van, akkor a leírás végére illesszük be a cég Facebook profiljának és Twitterének linkjét is!
# A videóhoz kapcsolódó címkéknél, a csatorna leírásához hasonlóan idézőjelekkel elválasztva adjuk meg a legfontosabb kulcsszavakat!
# Használj érdekes és figyelemfelkeltő nyitóképeket, hogy még többen nézzék meg a videódat!
# Mire figyeljünk oda a megosztási beállításokkal kapcsolatban? Optimalizálási szempontból az a legjobb, ha minden beállítást engedélyezünk, azaz publikusra állítunk a nagyközönség számára, kezdve a hírcsatornától, a kommentekig egészen az értékelésig. A licenc beállításnál pedig a sztenderd YouTube licenct adjuk meg!
# Hogy érdemes beállítani a képaláírásokat és a feliratokat? Először is txt. kiterjesztésű fájlban adjuk meg, és használjunk pontokat és vesszőket a videóban található szövegben a szünetek jelölésére, mivel ez segít a Google hangfelismerő rendszerének, hogy helyesen olvassa be! Ha a videó nem tartalmaz szöveget, akkor használjuk a jegyzetkészítési funkciót, és írjunk be a cég weboldalára vagy közösségi oldalára vezető call-to-action üzeneteket, majd ellenőrizzük le, hogy az időzítés megfelelőképpen van-e beállítva!
# A videó megadott helyének a cégünk címét állítsuk be, és jelöljük be azt a térképen is!
== Tippek ==
* A céges YouTube csatorna külső megjelenítése nem befolyásolja közvetlenül a keresési eredményeket, de azért arra érdemes odafigyelni, hogy cégünk arculati elemeihez illeszkedő színvilágot válasszunk a YouTube-on is!
* A YouTube egy kattintással lehetőséget biztosít arra is, hogy a Facebook, illetve Twitter csatornádat is összekapcsold a YouTube fiókoddal. Érdemes ezt is megtenni, a minél jobb elérés érdekében.
== Amire szükséged lehet ==
* Egy jó videóra
* Internetkapcsolatra
== Figyelmeztetések ==
* A keresőoptimalizált beállítások még nem jelentenek tuti sikert a népszerűsítés szempontjából, ezért érdemes más fórumokon is hirdetni a videót. Ha van a cégnek weboldala vagy blogja, akkor tegyük fel oda is a videót a YouTube link beillesztésével! Emellett használjuk a közösségi oldalakat a megosztáshoz, vagy olyan speciális honlapokat, mint például a http://www.tubemogul.com/.
== Kapcsolódó források, hivatkozások ==
* [http://www.prdaily.com/Main/Articles/11124.aspx Step-by-step SEO guide for YouTube videos]
[[Kategória:Üzlet-jog]]
A keresőoptimalizálási szempontok ma már nem csak a honlapok vagy sajtóhírek tekintetében érvényesülnek, hanem a YouTube videók esetében is, melyeket a Google azonnal beindexel. Ezért ha valóban hatékony csatornaként akarjuk használni a Youtube-ot, érdemes odafigyelni a SEO szempontokra is, hogy még több forgalmat irányíthassunk a weboldalunkra.
== Lépések ==
=== Amikor létrehozzuk saját YouTube csatornánkat a következő szempontokra figyeljünk oda: ===
# A cím/név mindenképpen tartalmazza a cég nevét.
# A láthatóság mezőben (visibility box) állítsuk be, hogy a csatorna mindenképpen látható legyen a YouTube-on!
# Pipáljuk be azt az opciót is, hogy mások is megtalálhassák a csatornánkat a YouTube-on az e-mail címen keresztül!
# Állítsunk be releváns címkéket (tageket)! Ez a keresőoptimalizált csatorna egyik legfontosabb eszköze. Idézőjelek közé írva állítsuk be azokat a kulcsszavakat, melyekre a honlapunk és az általunk kínált termék vagy szolgáltatás szempontjából célozni szeretnénk! Lehetőleg mindkét helyen ugyanazokat a kulcsszavakat használjuk!
# Az alapértelmezett, kiemelt tartalomnak mindig a saját feltöltött videóidat állítsd be, úgy, hogy mindig csak egy kiemelt videó jelenjen meg elsőre, de az automatikus lejátszással!
# Mindenképp add meg a vállalat nevét, a link pedig annak webcíme legyen! Ez azért fontos, mert ez az egyetlen követhető link a csatornán.
# A csatorna leírásába úgyszintén helyezd el a számodra releváns kulcsszavakat és a Facebook, illetve Twitter elérhetőséged linkjét is!
=== Hogyan optimalizáljuk magukat a feltöltött videókat? ===
# Először is jó minőségű, érdekes tartalmakat töltsünk fel a saját YouTube csatornánkra!
# A feltöltött videók címébe mindig írjuk bele a cég nevét és a video szót!
# A leírásban adjuk meg a cég nevét és linkjét, mely bár nem lesz lekattintható, de meg fog jelenni a keresők számára!
# Azokat a releváns kulcsszavakat se hagyjuk ki a leírásból, melyek a célzás szempontjából fontosak számunkra!
# Ha van, akkor a leírás végére illesszük be a cég Facebook profiljának és Twitterének linkjét is!
# A videóhoz kapcsolódó címkéknél, a csatorna leírásához hasonlóan idézőjelekkel elválasztva adjuk meg a legfontosabb kulcsszavakat!
# Használj érdekes és figyelemfelkeltő nyitóképeket, hogy még többen nézzék meg a videódat!
# Mire figyeljünk oda a megosztási beállításokkal kapcsolatban? Optimalizálási szempontból az a legjobb, ha minden beállítást engedélyezünk, azaz publikusra állítunk a nagyközönség számára, kezdve a hírcsatornától, a kommentekig egészen az értékelésig. A licenc beállításnál pedig a sztenderd YouTube licenct adjuk meg!
# Hogy érdemes beállítani a képaláírásokat és a feliratokat? Először is txt. kiterjesztésű fájlban adjuk meg, és használjunk pontokat és vesszőket a videóban található szövegben a szünetek jelölésére, mivel ez segít a Google hangfelismerő rendszerének, hogy helyesen olvassa be! Ha a videó nem tartalmaz szöveget, akkor használjuk a jegyzetkészítési funkciót, és írjunk be a cég weboldalára vagy közösségi oldalára vezető call-to-action üzeneteket, majd ellenőrizzük le, hogy az időzítés megfelelőképpen van-e beállítva!
# A videó megadott helyének a cégünk címét állítsuk be, és jelöljük be azt a térképen is!
== Tippek ==
* A céges YouTube csatorna külső megjelenítése nem befolyásolja közvetlenül a keresési eredményeket, de azért arra érdemes odafigyelni, hogy cégünk arculati elemeihez illeszkedő színvilágot válasszunk a YouTube-on is!
* A YouTube egy kattintással lehetőséget biztosít arra is, hogy a Facebook, illetve Twitter csatornádat is összekapcsold a YouTube fiókoddal. Érdemes ezt is megtenni, a minél jobb elérés érdekében.
== Amire szükséged lehet ==
* Egy jó videóra
* Internetkapcsolatra
== Figyelmeztetések ==
* A keresőoptimalizált beállítások még nem jelentenek tuti sikert a népszerűsítés szempontjából, ezért érdemes más fórumokon is hirdetni a videót. Ha van a cégnek weboldala vagy blogja, akkor tegyük fel oda is a videót a YouTube link beillesztésével! Emellett használjuk a közösségi oldalakat a megosztáshoz, vagy olyan speciális honlapokat, mint például a http://www.tubemogul.com/.
== Kapcsolódó források, hivatkozások ==
* [http://www.prdaily.com/Main/Articles/11124.aspx Step-by-step SEO guide for YouTube videos]
[[Kategória:Üzlet-jog]]