* Használjunk festékréteg mérő készüléket használjunk. A piacon különféle árkategóriájú festékréteg mérő készüléket lehet találni. Legkönnyebben az internetes Google keresővel érhetjük el a kínálatot.Pár ezer forintért kínálnak LED-es festékréteg mérőnek nevezett szerkezetet. A termék használati útmutatója szerint a zöld, sárga és piros led a következő mért értékeket jelenti:
** Piros > kb 1,8 mm** Sárga kb. 1,0 és 1,8 mm között** Zöld < kb 1,0 mm* Hogy a fenti értékeket értelmezni tudjuk, tudnunk kell mi az eredeti gyári festékréteg érték tartomány a gépkocsikon. Általánosan elmondható, hogy a gyári eredeti festékréteg vastagság a személygépkocsikon 100-200 mikrométer, azaz 0,1-0,2mm! Az érték függ a gépkocsi márkájától, a fényzés minőségétől ( metál vagy normál fényezésű autó ). A fentiek tudatában beláthatjuk hogy ha a Zöld LED 0-1.0mm között azaz 0-1000 microméter között világít, akkor az erősen újrafényezett elemen is "jót" fog jelezni a készülék. Tehát maximum kulcstartónak használható! Lehet mágneses letapadás elvén működő toll típusú szerkezetet is kapni.
Ezzel a készülékkel már nagyjából meg tudjuk állapítani hogy a vizsgált gépkocsin volt-e komolyabb javítás. Viszont használata bizonytalan. Pontosan merőlegesen kell a vizsgálandó felületre felhelyezni a henger végén található mágnest, és óvatosan elhúzni a vizsgált felülettől.
Azt a pillanatot kell elkapnunk, amikor a hüvelyben lévő a végén mágnessel ellátott zöld, sárga, és piros színnel beskálázott pálca a rugó húzóerejétől fogva elpattan a felületről.