2 315
szerkesztés
Módosítások
Innen: Hogyankell.hu
Új oldal, tartalma: „ =='''Mit érdemes felkínálni a munkavállalónak, hogy a cégünket válassza?'''== Nemrég készült el egy új globális employer branding felmérés, amiből so…”
=='''Mit érdemes felkínálni a munkavállalónak, hogy a cégünket válassza?'''==
Nemrég készült el egy új globális employer branding felmérés, amiből sok érdekes dolog derült ki. Egy olyan statisztikáról van szó, ahol a kérdőívet 163 ezer ember töltötte ki 16 szektoron belül, és több mint 6 ezer vállalat segítette a létrejöttét.
A kitöltők életkora 18 és 67 év között volt, de a válaszadók nagy része 24 és 44 éves kor közötti. Ez tulajdonképpen lefedi az aktív munkavállalókat. Az elemzés arra a területre éleződött ki, hogy vajon mire van szükségük a dolgozóknak ahhoz, hogy egy bizonyos céget válasszanak munkaadónak.
==='''A fizetések és a juttatások'''===
Ahogy minden esetben, az első helyen a fizetség és a plusz juttatások álltak. A [https://futuremanagement.hu/employer-branding/ FutureManagement employer brandingje] is tartalmazza ezt, hiszen mindenki tisztában van azzal, a dolgozók nagy része fizetés alapján dönt.
A vonzó bérek még mindig fő mozgatórugói a munkahely választásnak, de érdekesség, hogy a fontossága főleg 35 év felett nő, ez az a kor, ahol már fontos a jó fizetés és a vonzó juttatási csomag. Hiszen már több mint tíz éve dolgoznak, elvárják, hogy legyen egy biztonságos fizetés, amiből kényelmesen meg tudnak élni.
==='''Stabil munka és magánélet'''===
A következő tényező a munka és magánélet egyensúlya, ami meglepő módon, de nem sokkal marad el a fizetés és a juttatások mögött. Szinte ugyanolyan fontos, mint a bérek, főleg a nők esetében.
A hölgyek nem akarnak olyan helyen dolgozni, ahol ezt nem kaphatják meg, bár a férfiak számára sem elvetendő dolog. Az is jól látszik, hogy az életkor előrehaladtával itt is egyre fontosabbá válik ez a szempont.
Ami pedig a stabil munkahelyet illeti, a legtöbb ember a hosszú távú munkalehetőséget keresi, szeretné magát biztonságban érezni. Ez főleg a felsőfokú végzettséggel rendelkezők esetében van így, ők azok, akikre jelentős hatással van ez a tényező, ha munkát keresnek. Itt szintén elmondható, hogy idősebb korban még lényegesebb ez a tendencia.
==='''Munkahelyi körülmények és a pénzügyi egészség'''===
A kellemes légkört főleg a hölgyek értékelik nagyra. A férfiakról is elmondható, bár számukra kevésbé lényeges. 35 év felett egyre inkább nagyobb jelentőséggel bír, hogy milyen a hangulat az irodában, a gyárban, a munkahelyen. Általánosságban elmondható, ahogy idősödik az ember, úgy válnak számára egyre fontosabbá ezek a dolgok.
Ami pedig az pénzügyi egészséget illeti, ide sorolhatjuk a hitelképességet, a megtakarítási lehetőségeket, hogy mennyit költhetünk az adott időszakban, hogy milyen lehetőségeink vannak pénzügyileg. Érdekesség, de ez inkább a férfiak és a felsőfokú végzettséggel rendelkezők számára alakul így.
Az ötödik helyen hosszú ideig a fejlődési lehetőségek, valamint a karrierépítés állt, de ezt manapság már felváltotta az említett anyagi biztonság. Amennyiben Európát vesszük alapul, abban az esetben a sorrend változik egy kicsit, hiszen az első három helyen a fizetés, a megfelelő munkakörülmények és a munka-magánélet egyensúlya áll. Érdemes ezeket a dolgokat figyelembe venni az employer marketing kapcsán is.