11
szerkesztés
Módosítások
Innen: Hogyankell.hu
Új oldal, tartalma: „== Hogyan kell egyedi termékleírást készíteni? == Az interneten rengeteg olyan termékleírás található, ami csak az egyedi jelzőket, specifikációkat tartal…”
== Hogyan kell egyedi termékleírást készíteni? ==
Az interneten rengeteg olyan termékleírás található, ami csak az egyedi jelzőket, specifikációkat tartalmazza. Pedig az egyedi termékoldal készítése egy hatalmas lehetőség (lenne) az online webáruházak forgalmának fellendítéséhez.
A cikkben bemutatom lépésről lépésre, hogyan épül fel és milyen is a jó termékleírás.
[[Fájl:Pelda.jpg]]
== Lépések ==
===Találd meg a buyer personád===
Mielőtt bárminek is nekilátnál, képzelj el több konkrét személyt, akinek írsz, akinek releváns lehet a terméked. Például ha egy kerti bútort szeretnél eladni, akkor egy családos anyukára, akinek minden vágya, hogy kint sütögessen nyáron a családjával.
*Piri 35 éves, fiatal anyuka, két gyermeke van
*Kertes családi házzal rendelkezik
*Könyvelőként dolgozik, de hétvégente szeret a kertben lenni, este pedig kiülni és a barátaival sütögetni
*Van pénze igényes bútorra, így időtálló darabot szeretne
Természetesen még ennél is tovább lehet menni, azonban így már láthatod, mi is az a buyer persona. Tulajdonképpen a te majdani, képzeletbeli vásárlód.
===Határozd meg a fájdalompontokat===
Mire van szüksége a vásárlódnak, mitől fél leginkább? A szövegírás során az összes lehetséges, felmerülő problémára megoldást kell kínálnod, hiszen csak így adhatod el a termékedet.
Például Piri attól fél, hogy a bútorok hamar tönkremennek, kiszívja a színűket a nap és nehéz őket összecsukni, amivel rengeteg ideje mehet el. Pirit tehát meg kell nyugtatnod - ezekre a problémákra a termékleírás során ki kell térned.
===Írd meg a vázlatodat===
Miután meghatároztad a buyer personád (lehetőleg többet, hogy még nagyobb legyen a problémahalmaz), vázlatosan írd meg a szövegedet. Ha kell, írd fel magadnak a kérdéseket is, amelyeket a képzeletbeli vásárlód feltenne.
Könnyű összecsukni a székeket és az asztalt? Nem vesztik el a színüket? Mennyire tartósak? Milyen anyagból vannak?
===Írd meg a szöveget a vázlatod alapján===
A vázlatból már szépen láthatod a szöveg gerincét, már csak fel kell öltöztetned. Használj kifejező szavakat, amelyeket olvasva a vásárlód szinte maga előtt látja a bútort. Írd le az anyag tapintását, hogy milyen érzés a székben ülni, láttasd vele a gondtalan hétköznapokat, ahogyan a limonádét szürcsölve nézi a naplementét, miközben a friss nyírt fű cirógatja az orrát. Ugye te is érzed?
===Amit mindenképp érdemes beleírni===
A szöveg mindenképp tartalmazza a következő elemeket vagy a leírásba építve, vagy utána, esetleg a weboldaladon egy külön fülön.
*Termékjellemzők
*Ár
== Tippek ==
* Korrekciózd: A szövegre mindenképp érdemes egyet aludni és másnap újra átnézni
* Olvastasd el valakivel: egy külsős több hibát észrevesz, mint az, aki megírta a szöveget
* Ismételd: Persze több ezer termék esetén szinte lehetetlen feladat megírni, ilyenkor érdemes külsős vállalkozóra bízni a szövegírást. Hidd el, az egyedi termékoldalt a Google is meghálálja idővel és fellendíti a forgalmad.
== Amire szükséged lehet ==
== Figyelmeztetések ==
== Kapcsolódó videók ==
== Kapcsolódó források, hivatkozások ==
* [https://contentghost.hu/hogyan-ne-add-el-a-termekeidet-bela-az-asztalos/]
[[Kategória:Üzlet-jog]]
Az interneten rengeteg olyan termékleírás található, ami csak az egyedi jelzőket, specifikációkat tartalmazza. Pedig az egyedi termékoldal készítése egy hatalmas lehetőség (lenne) az online webáruházak forgalmának fellendítéséhez.
A cikkben bemutatom lépésről lépésre, hogyan épül fel és milyen is a jó termékleírás.
[[Fájl:Pelda.jpg]]
== Lépések ==
===Találd meg a buyer personád===
Mielőtt bárminek is nekilátnál, képzelj el több konkrét személyt, akinek írsz, akinek releváns lehet a terméked. Például ha egy kerti bútort szeretnél eladni, akkor egy családos anyukára, akinek minden vágya, hogy kint sütögessen nyáron a családjával.
*Piri 35 éves, fiatal anyuka, két gyermeke van
*Kertes családi házzal rendelkezik
*Könyvelőként dolgozik, de hétvégente szeret a kertben lenni, este pedig kiülni és a barátaival sütögetni
*Van pénze igényes bútorra, így időtálló darabot szeretne
Természetesen még ennél is tovább lehet menni, azonban így már láthatod, mi is az a buyer persona. Tulajdonképpen a te majdani, képzeletbeli vásárlód.
===Határozd meg a fájdalompontokat===
Mire van szüksége a vásárlódnak, mitől fél leginkább? A szövegírás során az összes lehetséges, felmerülő problémára megoldást kell kínálnod, hiszen csak így adhatod el a termékedet.
Például Piri attól fél, hogy a bútorok hamar tönkremennek, kiszívja a színűket a nap és nehéz őket összecsukni, amivel rengeteg ideje mehet el. Pirit tehát meg kell nyugtatnod - ezekre a problémákra a termékleírás során ki kell térned.
===Írd meg a vázlatodat===
Miután meghatároztad a buyer personád (lehetőleg többet, hogy még nagyobb legyen a problémahalmaz), vázlatosan írd meg a szövegedet. Ha kell, írd fel magadnak a kérdéseket is, amelyeket a képzeletbeli vásárlód feltenne.
Könnyű összecsukni a székeket és az asztalt? Nem vesztik el a színüket? Mennyire tartósak? Milyen anyagból vannak?
===Írd meg a szöveget a vázlatod alapján===
A vázlatból már szépen láthatod a szöveg gerincét, már csak fel kell öltöztetned. Használj kifejező szavakat, amelyeket olvasva a vásárlód szinte maga előtt látja a bútort. Írd le az anyag tapintását, hogy milyen érzés a székben ülni, láttasd vele a gondtalan hétköznapokat, ahogyan a limonádét szürcsölve nézi a naplementét, miközben a friss nyírt fű cirógatja az orrát. Ugye te is érzed?
===Amit mindenképp érdemes beleírni===
A szöveg mindenképp tartalmazza a következő elemeket vagy a leírásba építve, vagy utána, esetleg a weboldaladon egy külön fülön.
*Termékjellemzők
*Ár
== Tippek ==
* Korrekciózd: A szövegre mindenképp érdemes egyet aludni és másnap újra átnézni
* Olvastasd el valakivel: egy külsős több hibát észrevesz, mint az, aki megírta a szöveget
* Ismételd: Persze több ezer termék esetén szinte lehetetlen feladat megírni, ilyenkor érdemes külsős vállalkozóra bízni a szövegírást. Hidd el, az egyedi termékoldalt a Google is meghálálja idővel és fellendíti a forgalmad.
== Amire szükséged lehet ==
== Figyelmeztetések ==
== Kapcsolódó videók ==
== Kapcsolódó források, hivatkozások ==
* [https://contentghost.hu/hogyan-ne-add-el-a-termekeidet-bela-az-asztalos/]
[[Kategória:Üzlet-jog]]