154
szerkesztés
Módosítások
Innen: Hogyankell.hu
Új oldal, tartalma: „== Hogyan kell sikeressé tenni vállalati Facebook-oldalunkat? == right|250pxA közösségi média egy jól kiaknázható lehetőség arra,…”
== Hogyan kell sikeressé tenni vállalati Facebook-oldalunkat? ==
[[Fájl:Facebook_brands.jpg|right|250px]]A közösségi média egy jól kiaknázható lehetőség arra, hogy népszerűsítsük vállalatunkat. A folyamatos és aktív virtuális jelenlét mellett elengedhetetlen, hogy aktivizáljuk közönségünket, hiszen ez az egyetlen módja annak, hogy valóban sikeressé tehessük cégünket a közösségi hálón. Mi most azt áruljuk el, milyen trükkökre érdemes odafigyelni, hogy sikeresek legyünk a Facebookon!
== Lépések ==
#'''Nyerd el a közösség figyelmét!''' Egy hangzatos cím, egy elgondolkodtató vagy felcsigázó kérdés, esetleg részlet a szövegből növelheti a kattintás esélyét.
#'''A változatosság gyönyörködtet!''' Ne elégedj meg egy-két bevált tartalomtípussal, kísérletezz az újakkal is! Lehet kép, szöveg, videó, játék, bármi, ami a vállalat Facebook-oldalához és profiljához passzol. Játszhatsz a megosztott tartalom típusán kívül a poszt szövegével is. Színesebbé teheted a posztokat, ha kérdéseket is csempészel a képekhez.
#'''Használj hangulatjeleket!''' Kutatások bizonyították, hogy azok a posztok, amik tartalmaznak hangulatjelet, nagyobb aktivitásra sarkallják a rajongókat, arról nem is beszélve, hogy jóval barátságosabb hangvételű lesz tőle a kommunikáció.
#'''Légy egyedi!''' Hogyan? Bárhogy! Ne utánozd a konkurenciát és ne vedd át a tartalmait egy az egyben. Alakíts ki egy sajátos stílust, amivel egyből felismerhető leszel rajongóid számára. Lehet ez egy stílusjegy, például a megszokottnál nagyobb vagy jobb minőségű képek használata, egy állandó szín, vagy képkeret használata.
#'''Trend a lelke mindennek?''' Ha állandóan olyan tartalmat osztasz meg, ami az aktuális trendekhez illeszkedik, akkor az idő előrehaladtával, a trend alábbhagyásával már kevesebb az esélye annak, hogy érdeklődőket vonzol weboldaladra. Éppen ezért, bár a trendkövetés kétségtelenül a rajongói szám növelésének meghatározó eszköze, saját tartalom gyártásánál törekedj arra, hogy olyat hozz létre, ami az évek múlásával is hasznos lehet, így később is előkerülnek olyanok, akik kattintanak.
#Ha a saját weboldaladra mutató '''linket''' helyezel el, akkor mindenképp emeld ki valahogy. Lehet ez egy „kattints a linkre” vagy „az alábbi linken érheted el” megjegyzés. A lényeg, hogy szólítsd fel a kattintásra és motiváld az érdeklődőket.
#'''Figyeld a reakciókat, kommenteket, és reagálj rá''', amilyen gyakran csak tudsz! Így látják a követőid, hogy számít a véleményük és tényleg nekik gyártod a tartalmat.
== Tippek ==
*A közösségi média nem ugyanúgy működik az egyes vállalatoknál, ezért fontos, hogy elemezd rendszeresen a rendelkezésedre álló statisztikákat, hogy kiszűrd, mit kedvelnek és mit nem a követőid!
*A posztot időzítsd a rajongóidhoz! A statisztikákat megvizsgálva láthatod, hogy követőid mikor vannak gyakran online. Ha ekkora időzítesz, nagyobb az interakció esélye.
*Ha linket helyezel el az oldaladon, akkor kis indexkép helyett válaszd a nagyobb típust, így figyelemfelkeltőbb lesz a posztod!
*Növeld az elérést hétvégén is! Az időzített posztokkal nem kell a hétvégéden is a céges profillal foglalkoznod, viszont újabb lehetőséged nyílik arra, hogy kapcsolatba kerülj a felhasználókkal.
== Amire szükséged lehet ==
*Vállalati Facebook-profil
*Kreativitás
== Figyelmeztetések ==
*Ha linkelsz valamit, figyelj oda, hogy a poszt szövege ne legyen egy az egyben a linkelt tartalom címe, így nem válik unalmassá a bejegyzésed.
*Ne ismételd önmagad! Ha többször is előhúzod és beveted ugyanazt a tartalmat, azt ki fogják szúrni az emberek. Törekedj a kreativitásra!
*Csínján az ajándékosztással! Ha a Facebook-oldalad másból sem áll, mint nyereményjátékok tömkelegéből, azzal csak látszatrajongókat nyersz, akik a nyeremény reményében kedvelnek. Hosszú távon nem válnak hűséges követőiddé.
*Ha nem figyelsz oda arra, hogy mit mutatnak a számok, és öncélúan posztolgatsz, azzal megjelenési esélyeidet rontod, hisz a Facebook értéktelennek érzékeli majd tartalmaidat, és nem jeleníti meg a kedvelőidnek!
== Kapcsolódó források, hivatkozások ==
* [http://www.socialmediaexaminer.com/26-facebook-fan-engagement-tips/ Facebook engagement tips]
*[http://www.postplanner.com/5-charismatic-ways-get-facebook-fans-to-interact-with-you/ Get your Facebook fans to interact with you!]
*[https://blog.kissmetrics.com/increase-engagement-on-facebook/ Increase engagement on Facebook]
* [http://sakkom.hu/blog/2013/06/19/nem-mukodnek-facebook-posztok Miért nem műküdnek a posztok?]
* [http://sakkom.hu/blog/2013/06/10/5-plusz-1-tipp-a-facebook-kozosseg-aktivizalasarag Tippek a Facebook közösséged aktivizálására]
[[Kategória:Internet]]
[[Fájl:Facebook_brands.jpg|right|250px]]A közösségi média egy jól kiaknázható lehetőség arra, hogy népszerűsítsük vállalatunkat. A folyamatos és aktív virtuális jelenlét mellett elengedhetetlen, hogy aktivizáljuk közönségünket, hiszen ez az egyetlen módja annak, hogy valóban sikeressé tehessük cégünket a közösségi hálón. Mi most azt áruljuk el, milyen trükkökre érdemes odafigyelni, hogy sikeresek legyünk a Facebookon!
== Lépések ==
#'''Nyerd el a közösség figyelmét!''' Egy hangzatos cím, egy elgondolkodtató vagy felcsigázó kérdés, esetleg részlet a szövegből növelheti a kattintás esélyét.
#'''A változatosság gyönyörködtet!''' Ne elégedj meg egy-két bevált tartalomtípussal, kísérletezz az újakkal is! Lehet kép, szöveg, videó, játék, bármi, ami a vállalat Facebook-oldalához és profiljához passzol. Játszhatsz a megosztott tartalom típusán kívül a poszt szövegével is. Színesebbé teheted a posztokat, ha kérdéseket is csempészel a képekhez.
#'''Használj hangulatjeleket!''' Kutatások bizonyították, hogy azok a posztok, amik tartalmaznak hangulatjelet, nagyobb aktivitásra sarkallják a rajongókat, arról nem is beszélve, hogy jóval barátságosabb hangvételű lesz tőle a kommunikáció.
#'''Légy egyedi!''' Hogyan? Bárhogy! Ne utánozd a konkurenciát és ne vedd át a tartalmait egy az egyben. Alakíts ki egy sajátos stílust, amivel egyből felismerhető leszel rajongóid számára. Lehet ez egy stílusjegy, például a megszokottnál nagyobb vagy jobb minőségű képek használata, egy állandó szín, vagy képkeret használata.
#'''Trend a lelke mindennek?''' Ha állandóan olyan tartalmat osztasz meg, ami az aktuális trendekhez illeszkedik, akkor az idő előrehaladtával, a trend alábbhagyásával már kevesebb az esélye annak, hogy érdeklődőket vonzol weboldaladra. Éppen ezért, bár a trendkövetés kétségtelenül a rajongói szám növelésének meghatározó eszköze, saját tartalom gyártásánál törekedj arra, hogy olyat hozz létre, ami az évek múlásával is hasznos lehet, így később is előkerülnek olyanok, akik kattintanak.
#Ha a saját weboldaladra mutató '''linket''' helyezel el, akkor mindenképp emeld ki valahogy. Lehet ez egy „kattints a linkre” vagy „az alábbi linken érheted el” megjegyzés. A lényeg, hogy szólítsd fel a kattintásra és motiváld az érdeklődőket.
#'''Figyeld a reakciókat, kommenteket, és reagálj rá''', amilyen gyakran csak tudsz! Így látják a követőid, hogy számít a véleményük és tényleg nekik gyártod a tartalmat.
== Tippek ==
*A közösségi média nem ugyanúgy működik az egyes vállalatoknál, ezért fontos, hogy elemezd rendszeresen a rendelkezésedre álló statisztikákat, hogy kiszűrd, mit kedvelnek és mit nem a követőid!
*A posztot időzítsd a rajongóidhoz! A statisztikákat megvizsgálva láthatod, hogy követőid mikor vannak gyakran online. Ha ekkora időzítesz, nagyobb az interakció esélye.
*Ha linket helyezel el az oldaladon, akkor kis indexkép helyett válaszd a nagyobb típust, így figyelemfelkeltőbb lesz a posztod!
*Növeld az elérést hétvégén is! Az időzített posztokkal nem kell a hétvégéden is a céges profillal foglalkoznod, viszont újabb lehetőséged nyílik arra, hogy kapcsolatba kerülj a felhasználókkal.
== Amire szükséged lehet ==
*Vállalati Facebook-profil
*Kreativitás
== Figyelmeztetések ==
*Ha linkelsz valamit, figyelj oda, hogy a poszt szövege ne legyen egy az egyben a linkelt tartalom címe, így nem válik unalmassá a bejegyzésed.
*Ne ismételd önmagad! Ha többször is előhúzod és beveted ugyanazt a tartalmat, azt ki fogják szúrni az emberek. Törekedj a kreativitásra!
*Csínján az ajándékosztással! Ha a Facebook-oldalad másból sem áll, mint nyereményjátékok tömkelegéből, azzal csak látszatrajongókat nyersz, akik a nyeremény reményében kedvelnek. Hosszú távon nem válnak hűséges követőiddé.
*Ha nem figyelsz oda arra, hogy mit mutatnak a számok, és öncélúan posztolgatsz, azzal megjelenési esélyeidet rontod, hisz a Facebook értéktelennek érzékeli majd tartalmaidat, és nem jeleníti meg a kedvelőidnek!
== Kapcsolódó források, hivatkozások ==
* [http://www.socialmediaexaminer.com/26-facebook-fan-engagement-tips/ Facebook engagement tips]
*[http://www.postplanner.com/5-charismatic-ways-get-facebook-fans-to-interact-with-you/ Get your Facebook fans to interact with you!]
*[https://blog.kissmetrics.com/increase-engagement-on-facebook/ Increase engagement on Facebook]
* [http://sakkom.hu/blog/2013/06/19/nem-mukodnek-facebook-posztok Miért nem műküdnek a posztok?]
* [http://sakkom.hu/blog/2013/06/10/5-plusz-1-tipp-a-facebook-kozosseg-aktivizalasarag Tippek a Facebook közösséged aktivizálására]
[[Kategória:Internet]]