109
szerkesztés
Módosítások
Innen: Hogyankell.hu
→Lépések
#'''Szerkezet:''' Jelöljünk ki egy struktúrát, amely köré a hírlevelek épülni fognak. Így a partnerek pontosan tudni fogják, hogy az őket érdeklő információkat melyik rovatban találják. Így például külön részt szentelhetünk az aktuális híreknek, eseményeknek, szakmai tartalomnak, eredményeknek, sajtómegjelenéseknek, vagy a gyakran ismételt kérdéseknek (GYIK) stb.
#'''Stílus:''' Nem szabad elfelejteni, hogy a hírlevél szövege és a dizájnelemek illeszkedjenek a cég arculati kézikönyvében leírtakhoz. Az e-mailben továbbított anyag a céget képviseli, ezért fontos, hogy jól beazonosítható és szövegalkotását, valamint vizuális elemeit tekintve is igényes legyen. Arról is dönteni kell, hogy a partnerekkel tegező vagy magázó hangnemben kommunikálunk. Az igényes hírlevelet az olvasók általában összefüggésbe hozzák a küldő szakmai felkészültségével is, ezért az elhanyagolása komoly következményekkel járhat.
#'''Időzítés: ''' Folyamatos és rendszeres kommunikációra van szükség, hiszen a hírlevél esetében a kiszámíthatóság erény. Az eredményesség érdekében ajánlott havonta 1-2 hírlevél kiküldése, ennél gyakoribb kiküldésre viszont lehetőleg ne vállalkozzunk, mert az már zavaró is lehet. Előfordulhat persze, hogy egy rendkívüli esemény hatására azonnali kommunikációra van szükség, ilyenkor nyugodtan küldhetünk különszámot a címlistán szereplőknek.
#'''Terjedelem:''' Törekedni kell arra, hogy az olvasás 1 percnél többet ne vegyen igénybe. A hírlevelet többnyire munka közben fogják elolvasni - pontosabban átfutni -, és ha a mondanivalónk túl körülményesen és hosszadalmasan van leírva, nem fogják venni a fáradságot, hogy belemerüljenek a szövegbe.
#'''Tagolás:''' Legyünk a fogalmazáskor lényegre törőek és tömören fogalmazzunk! Az e-mailnek ad egy szellős érzetet, ha gondosan tagoljuk a szöveget. Így a tartalmi szerkezetet a vizualitás is tükrözni fogja. Amennyiben az alfejezeteknek is adunk címet, könnyen el tudja dönteni a partnerünk, hogy melyik rész lehet érdekes számára, és melyik nem.
== Tippek ==