935
szerkesztés
Módosítások
Innen: Hogyankell.hu
→Lépések
# '''Mindig a lehető legrosszabb esettel számoljunk, és ezt is kommunikáljuk, ne próbáljunk meg tompítani!''' A túlzott aggódás és minden negatívumra való előzetes felkészülés szimpatikusabbá teszi a válságban levő személyt vagy szervezetet. Viszont ha megpróbáljuk elterelni a szót és a témát a súlyos következményekről, negatív lehetőségekről, akkor könnyen előfordulhat, hogy lekezelőnek, érdektelennek vagy közönyösnek tűnünk majd a nyilatkozataink szerint.
# '''Ne vesztegessük az időt!''' Fontos, hogy válsághelyzetben mindig próbáljunk meg egy lépéssel a sajtó előtt járni, hamarabb kommunikálni és a cégtől vagy szervezettől származó információkat eljuttatni a média munkatársaihoz, minthogy ők maguk saját „spekulációba” kezdjenek. A médiumoknak ugyanis nem érdeke jó színben feltüntetni a céget, sőt mindig a probléma eltúlozásában érdekeltek. Így a mi felelősségünk, hogy minél hamarabb a megoldás és a krízishelyzet megszüntetése felé tereljük a kommunikációt. Adjunk ki sajtóközleményt arról, hogy hogyan állunk eddig a károk, veszteségek felmérésével és mit tettünk a megoldás érdekében, és mikorra várható a teljes helyreállítás. Ehhez nem muszáj környezeti vagy egyéb katasztrófának történni, ugyanígy igaz egy elbocsátási hullámmal kapcsolatban is vagy, ha valamilyen gyanúba keveredünk, amely rossz fényt vet ránk.
# '''Mindig az ember legyen az első!''' Legye Legyen szó bármilyen típusú válságról (pénzügyi, termékkel kapcsolatos, természeti katasztrófa), mindig az emberek felől közelítsük meg a kommunikációt és a probléma megoldását, őket helyezzük a kommunikáció fókuszába is, mivel ezzel jóindulatot, bizonyos esetekben együttérzést válthatunk ki a közvéleményből! Amíg az emberek oldaláról is meg lehet közelíteni egy kérdést, addig soha ne beszéljünk pénzről, hatalomról vagy más tárgyi kérdésekről!
# '''Priorizáljuk a sajtókommunikációs feladatokat!''' Krízishelyzet idején záporoznak a megkeresések a sajtó felől, mivel mindenki egyedi információt, megszólalást vagy interjút szeretne az érintettől. Egyértelmű, hogy nem jut minden médiamegkeresésre ugyanannyi, egyenrangú figyelem, így fel kell állítanunk egy sorrendet és szempontrendszert, ami alapján kezeljük a sajtó megkereséseit. Az alábbi szempontokat érdemes ilyenkor figyelembe venni:
## Az adott médium elérése: a népesebb olvasótáborral, nézettséggel rendelkező médiumokat minden esetben érdemes előrevenni.
## Célcsoport szerinti fontosság: figyelembe kell vennünk, hogy egy adott médium olvasói mennyiben tartoznak a fontos célcsoportjaink közé. Ha a legfőbb célcsoportunkba gazdasági szakemberek vagy döntéshozók tartoznak, akkor kiemelten kell kezelnünk a gazdasági lapokat, míg ha az anyukák, családanyák a mi fő célcsoportunk, akkor a női, családi magazinok kell, hogy előnyt élvezzenek.
## Meglévő kapcsolatunk a médium képviselőivel: ha valahol jó esélyekkel indulunk a korábbi kapcsolataink miatt, akkor azt ne szúrjuk el azzal, hogy a sor végére rakjuk az adott médium képviselőjét!
== Tippek ==