581
szerkesztés
Módosítások
Innen: Hogyankell.hu
Új oldal, tartalma: „== Hogyan kell sporteseményt szponzorálni? == A sportesemények szponzorálására fordított összegek hihetetlen mértékben sokszorozódtak meg világszerte az utób…”
== Hogyan kell sporteseményt szponzorálni? ==
A sportesemények szponzorálására fordított összegek hihetetlen mértékben sokszorozódtak meg világszerte az utóbbi 20 évben, s ezzel párhuzamosan a szponzorok száma is jócskán megemelkedett. A sport előkelő helyet foglal el a szponzorálási piacon, így az egyik legnagyobb befektetési ágazattá is vált. Egy igazán nehéz és naprakész munka a menedzselés, ezért kellő tapasztalat és gyakorlat szükséges a tevékenykedés elkezdéséhez. Lássuk, milyen szempontok szerint alkalmazzuk a sportszponzorációt.
== Lépések ==
# Keressük meg a számunkra megfelelő célcsoportot és korosztályt: a sportesemények sok vonzó adottságokkal rendelkeznek, melyek a fiatalságot könnyen megmozgatva a dinamizmust, a látványosságot, a váratlan fordulatokat és szabadságot hirdetnek.
# Használjuk a mágikus háromszöget: a mágikus háromszög a szponzorálás, a gazdaság és a média harmonikus összefonódása. Ezek segítségével hatékonyan el tudunk érni speciális célcsoportokat. Nagyon fontos a média szerepe, mert a szponzori üzenetek így juttathatók el a célzott réteg felé –a tv, a rádió, az nyomtatott és online sajtó megsokszorozhatja az információ hatását.
# Alkalmazzunk marketing és reklámeszközöket: a marketing, reklám és a PR közös fúziója a szponzorálás, amely egy esemény, rendezvény egyszeri vagy hosszú távú, folyamatos anyagi vagy ritkán természetbeni támogatását jelenti.
# A szponzorálás akkor a leghatásosabb, ha az alábbi célokat eléri.
#* a termék- és márkaismeretének, értékének növekedése.
#* stabilizálja és erősíti az imidzset (image) és a jó hír hírnevet (goodwill).
#* javítja a szociális elérhetőséget.
#* bővül a fogyasztói kapcsolatokat, partnerré váló vevőközönség.
#* motiválja a dolgozókat, társakat, partnereket.
# Az imidzs kialakítása és gondozása: minden sportágnak vannak saját, csak rá jellemző vonásai, karakterei, amelyek együtt adják meg annak az imidzsét. Az imidzs átvitelének garantálásához fontos, hogy a szponzor imidzs profilja hasonló legyen a sportági profilhoz. A teljesítmény szintje utal a sportbeli színvonalra, célzatra, ahol a szponzorálás történik. Mivel a versenysportok kapják a médiától a legnagyobb támogatást, így ez adja a legjobb hatékonyságot, ezért a legtöbb szponzor ezen a területen tevékenykedik.
# A három fontos alkotóelem: a sportszponzorálásnál igen lényeges, hogy a három fontos alkotóelem – a sportág, a teljesítményszint és a szervezet – szoros összeköttetésben legyen, és az elsődleges célcsoportnak feleljen meg a szponzorálás tárgya. Különbséget kell tennünk az aktív sportolók, a verseny helyszínek látogatói és a médián keresztül figyelő közönség között. Rendszerint az utóbbiak adják a célcsoport legnagyobb bázisát, ezért a legtöbb szponzor csak akkor lép be a sportszponzorálásba, ha biztosított a számára a tömegtájékoztatás minősége (sajtó, rádió, tv, internet, közterület).
# A szponzorálás eszközei: a sportszponzoráció tárgyának meghatározásánál döntenünk kell arról, hogy mi a szándékunk, milyen célokat akarunk megvalósítani.
#* sporteszközök felcímkézése, emblémák elhelyezése (pl. autó, cipő, mez, melegítő, táska).
#* felületi megjelenés a sporteseményeken: hirdetőtáblákon, hangosbemondóban, a pálya egyik részén vagy egyéb helyeken elhelyezett felületen, feliratokon megjelenés, grafikákon, programfüzetben, belépőjegyen, információs pulton való feltüntetés.
#* címek használata: főszponzor, hivatalos támogató, arany fokozatú támogató, névadó szponzor, stb.
#* a szponzorálás tárgyának elnevezése a szponzor neve után.
#* híres sportszemélyiségek, olimpikonok felhasználása.
#* egy sportesemény televíziós közvetítésének szponzorálása.
== Tippek ==
* Érdemes a sportesemény mögé fővédnöknek egy neves sportolót állítani, valamint számos híres sportolót meghívni.
* Használjunk ki minden felületet, legyen az csak egy sapka, toll, vagy akár egy programfüzet.
== Amire szükséged lehet ==
* reklám és marketingeszközök
* médiumok
* sporteszközök
* sportolók
* sportesemények
== Figyelmeztetések ==
* Vigyázzunk a jogi szabályozásokkal, illetve a korlátozásokkal legyünk tisztában.
* A versenytársakkal sose harcoljunk a jobb hely megszerzésért, jussunk közös nevezőre inkább.
== Kapcsolódó videók ==
<youtube>YJb4VIzCE6s</youtube>
<youtube>jWdlQbiO18Q</youtube>
<youtube>-w_K6mTFHpQ</youtube>
<youtube>BsPVfLPejNM</youtube>
== Kapcsolódó források, hivatkozások ==
* A cikk a Rendezvény Magazin 2009 júliusi száma alapján készült.
* [http://taylornash.hu/Portal/Articles/View.aspx?ArticleId=ac34e427-b19f-42c9-8b55-07381da40329 A szponzori tevékenység.]
* [http://elib.kkf.hu/edip/D_15183.pdf Sportszponzorálás Magyarországon, szakdolgozati tanulmány.]
[[Kategória:Üzlet-jog]]
A sportesemények szponzorálására fordított összegek hihetetlen mértékben sokszorozódtak meg világszerte az utóbbi 20 évben, s ezzel párhuzamosan a szponzorok száma is jócskán megemelkedett. A sport előkelő helyet foglal el a szponzorálási piacon, így az egyik legnagyobb befektetési ágazattá is vált. Egy igazán nehéz és naprakész munka a menedzselés, ezért kellő tapasztalat és gyakorlat szükséges a tevékenykedés elkezdéséhez. Lássuk, milyen szempontok szerint alkalmazzuk a sportszponzorációt.
== Lépések ==
# Keressük meg a számunkra megfelelő célcsoportot és korosztályt: a sportesemények sok vonzó adottságokkal rendelkeznek, melyek a fiatalságot könnyen megmozgatva a dinamizmust, a látványosságot, a váratlan fordulatokat és szabadságot hirdetnek.
# Használjuk a mágikus háromszöget: a mágikus háromszög a szponzorálás, a gazdaság és a média harmonikus összefonódása. Ezek segítségével hatékonyan el tudunk érni speciális célcsoportokat. Nagyon fontos a média szerepe, mert a szponzori üzenetek így juttathatók el a célzott réteg felé –a tv, a rádió, az nyomtatott és online sajtó megsokszorozhatja az információ hatását.
# Alkalmazzunk marketing és reklámeszközöket: a marketing, reklám és a PR közös fúziója a szponzorálás, amely egy esemény, rendezvény egyszeri vagy hosszú távú, folyamatos anyagi vagy ritkán természetbeni támogatását jelenti.
# A szponzorálás akkor a leghatásosabb, ha az alábbi célokat eléri.
#* a termék- és márkaismeretének, értékének növekedése.
#* stabilizálja és erősíti az imidzset (image) és a jó hír hírnevet (goodwill).
#* javítja a szociális elérhetőséget.
#* bővül a fogyasztói kapcsolatokat, partnerré váló vevőközönség.
#* motiválja a dolgozókat, társakat, partnereket.
# Az imidzs kialakítása és gondozása: minden sportágnak vannak saját, csak rá jellemző vonásai, karakterei, amelyek együtt adják meg annak az imidzsét. Az imidzs átvitelének garantálásához fontos, hogy a szponzor imidzs profilja hasonló legyen a sportági profilhoz. A teljesítmény szintje utal a sportbeli színvonalra, célzatra, ahol a szponzorálás történik. Mivel a versenysportok kapják a médiától a legnagyobb támogatást, így ez adja a legjobb hatékonyságot, ezért a legtöbb szponzor ezen a területen tevékenykedik.
# A három fontos alkotóelem: a sportszponzorálásnál igen lényeges, hogy a három fontos alkotóelem – a sportág, a teljesítményszint és a szervezet – szoros összeköttetésben legyen, és az elsődleges célcsoportnak feleljen meg a szponzorálás tárgya. Különbséget kell tennünk az aktív sportolók, a verseny helyszínek látogatói és a médián keresztül figyelő közönség között. Rendszerint az utóbbiak adják a célcsoport legnagyobb bázisát, ezért a legtöbb szponzor csak akkor lép be a sportszponzorálásba, ha biztosított a számára a tömegtájékoztatás minősége (sajtó, rádió, tv, internet, közterület).
# A szponzorálás eszközei: a sportszponzoráció tárgyának meghatározásánál döntenünk kell arról, hogy mi a szándékunk, milyen célokat akarunk megvalósítani.
#* sporteszközök felcímkézése, emblémák elhelyezése (pl. autó, cipő, mez, melegítő, táska).
#* felületi megjelenés a sporteseményeken: hirdetőtáblákon, hangosbemondóban, a pálya egyik részén vagy egyéb helyeken elhelyezett felületen, feliratokon megjelenés, grafikákon, programfüzetben, belépőjegyen, információs pulton való feltüntetés.
#* címek használata: főszponzor, hivatalos támogató, arany fokozatú támogató, névadó szponzor, stb.
#* a szponzorálás tárgyának elnevezése a szponzor neve után.
#* híres sportszemélyiségek, olimpikonok felhasználása.
#* egy sportesemény televíziós közvetítésének szponzorálása.
== Tippek ==
* Érdemes a sportesemény mögé fővédnöknek egy neves sportolót állítani, valamint számos híres sportolót meghívni.
* Használjunk ki minden felületet, legyen az csak egy sapka, toll, vagy akár egy programfüzet.
== Amire szükséged lehet ==
* reklám és marketingeszközök
* médiumok
* sporteszközök
* sportolók
* sportesemények
== Figyelmeztetések ==
* Vigyázzunk a jogi szabályozásokkal, illetve a korlátozásokkal legyünk tisztában.
* A versenytársakkal sose harcoljunk a jobb hely megszerzésért, jussunk közös nevezőre inkább.
== Kapcsolódó videók ==
<youtube>YJb4VIzCE6s</youtube>
<youtube>jWdlQbiO18Q</youtube>
<youtube>-w_K6mTFHpQ</youtube>
<youtube>BsPVfLPejNM</youtube>
== Kapcsolódó források, hivatkozások ==
* A cikk a Rendezvény Magazin 2009 júliusi száma alapján készült.
* [http://taylornash.hu/Portal/Articles/View.aspx?ArticleId=ac34e427-b19f-42c9-8b55-07381da40329 A szponzori tevékenység.]
* [http://elib.kkf.hu/edip/D_15183.pdf Sportszponzorálás Magyarországon, szakdolgozati tanulmány.]
[[Kategória:Üzlet-jog]]