1 859
szerkesztés
Módosítások
Innen: Hogyankell.hu
→Hogyan kell mérni és növelni a befektetés megtérülését a közösségi médiában?
== Hogyan kell mérni és növelni a befektetés megtérülését a közösségi médiában? ==
[[Fájl:roi.jpg|right|250 px|saját szerkesztésű fotó]] Guy R. Powell, Steven W. Groves és Jerry Dimos, a befektetések megtérülése, a közösségi média és a marketingstratégiák területén jártas szakértők egy nyolc lépésből álló marketingfolyamatot dolgoztak ki, amellyel egyrészt optimalizálhatjuk kampányainkat, eredményesebb stratégiai döntéseket hozhatunk, és pontosabban kijelölhetjük, hogy mikor, mire, mennyit érdemes költeni, másrészt segítségével megtudhatjuk, mi szükséges annak a mérési és elemzési infrastruktúrának a létrehozásához, amellyel kiszámíthatjuk a közösségi marketing ROI-ját (ROI = Return On Investment).
A közösségi marketing mérésének tulajdonképpen az a célja, hogy összefüggéseket állítson fel a közösségi marketingtevékenység és az arra adott reakció között. Mindezt egy egyszerű példával szemléltetve: azt kell megmérni, hogy ha a fogyasztó reagál üzenetünkre, azaz terméket vásárol weboldalunkról, vagy beszélni kezd termékünkről egy online közösségben, akkor annak a reakciónak mekkora az értéke a bevétel, a nyereség, a márkaérték és a piacrészesedés tekintetében. A közösségi marketing befektetések hatékonyságának méréséhez és növeléséhez a következő nyolc lépcsőn kell végighaladnunk.