1 859
szerkesztés
Módosítások
Innen: Hogyankell.hu
Új oldal, tartalma: „== Hogyan kell az e-mail marketing kampány hatékonyságát mérni? == Miután kiküldtük direktmarketing-leveleinket vagy hírleveleinket, fontos, hogy nyomon kövess…”
== Hogyan kell az e-mail marketing kampány hatékonyságát mérni? ==
Miután kiküldtük direktmarketing-leveleinket vagy hírleveleinket, fontos, hogy nyomon kövessük teljesítményüket. Szerencsére számos mutatószám áll rendelkezésünkre, melyek segítségével könnyedén mérni tudjuk e-mail marketing kampányaink hatékonyságát. A beérkezett adatokat elemezve következtetéseket vonhatunk le kampányaink sikerességéről, illetve a kapott eredmények alapján tervezett kampányainkat is optimalizálhatjuk. Például átfogalmazhatjuk a korábban kevésbé jól működő üzeneteinket, kiszűrhetjük a rosszul teljesítő kiküldési napszakokat vagy éppen még vonzóbb ajánlatokat fogalmazhatunk meg célközönségünk számára, így még jobb teljesítményt érhetnek el a jövőben hírleveleink, eDM-jeink. Cikkünkben különböző mérőszámok mentén mutatjuk be azt, hogy hogyan tudjuk mérni [[Hatékony_e-mail_marketing_kampányt_csinálni|e-mail marketing kampányaink]] hatékonyságát.
== Lépések ==
#'''Kövessük nyomon a kézbesített, illetve a visszapattanó leveleket!''' Ha túl sok visszapattanó levelet regisztrál e-mail kiküldő rendszerünk, akkor kezdjük el keresni a visszapattanások okát! Ha csak egy átmeneti hiba (pl. a címzett postaládája megtelt) miatt nem értek célba üzeneteink, akkor azok még a későbbiekben eljuthatnak a címzetthez. Ha viszont egyéb ok miatt (pl. megszűnt az e-mail cím) nem került sok levelünk kézbesítésre, akkor álljunk is neki [[E-mail_adatbázist_építeni|adatbázisunk]] frissítésének! Egy mindig naprakész adatbázisban nem fordulhatnak elő nem létező e-mail címek, rossz demográfiai (pl. életkor) vagy éppen viselkedésre vonatkozó adatok (pl. legutóbbi online vásárolt termék), amelyek miatt nem, illetve rossz célszemélyhez jutnának el az üzeneteink.
#'''Vigyázzunk a megnyitási aránnyal!''' A kézbesített leveleknél már számolhatunk megnyitási arányt. Azonban ez egy becsapós mutatószám! Ugyanis csak azt jelzi, hogy hányan nyitották meg az e-mailünket, azt azonban már nem, hogy el is olvasták-e, azt pedig már végképp nem mutatja, hogy a címzett végrehajtott-e valamilyen konverziót (pl. vásárolt-e webáruházunkban, regisztrált-e oldalunkon, letöltött-e egy ingyenes tanulmányt) üzenetünk hatására.
#'''Számoljunk konverziókat!''' Egy direktmarketing-levél vagy egy hírlevél hatékonyságáról a címzett által végrehajtott konverziók adhatnak valós képet. Ahhoz, hogy ezeket mérni is tudjuk, helyezzünk el e-mailjeinkben kattintható linkeket, beszédes [[Hatásos_akciógombot_tervezni|akciógombokat]]! Az ezekre történő kattintások száma, vagyis az, hogy mennyien jutottak el honlapunkra, még csak egy részleges adat. Az igazi sikermérő a weboldalunkon végrehajtott látogatói aktivitások, a cégünk számára fontos konverziók (pl. regisztráció, letöltés, vásárlás, visszahívás kérése) száma. Ez az adat az, amely e-mail marketing kampányunk valódi teljesítményét mutatja.
#'''Figyeljünk oda a leiratkozásokra is!''' A leiratkozások száma is árulkodik e-mail marketing kampányunk teljesítményéről. Ha rövid időn belül tömegesen tűnnek el címlistánkról akár régi, akár új feliratkozók, akkor tegyük meg a szükséges lépéseket! Például írjunk új regisztrációra ösztönző szöveget, figyelemfelkeltőbb levéltárgyat, fogalmazzunk meg új típusú üzeneteket, adjunk vonzóbb, személyre szabott ajánlatokat vagy módosítsuk a levelek kiküldésének időpontját, gyakoriságát! Ezekkel a lépésekkel elkerülhetjük a leiratkozásokat, és ezáltal javíthatunk hírleveleink, eDM-jeink teljesítményén.
#'''Mérlegeljük a tesztek eredményeit is!''' Ha a kiküldés előtt több tesztkampányt is futtattunk, akkor az ezek által elért eredményeket is alaposan vizsgáljuk meg! Azt a kampányt vessük be élesben, amelyik a teszt során jobban teljesített, illetve ha egyik sem teljesített jól, akkor javítsunk rajtuk!
== Tippek ==
#Figyeljünk oda a leiratkozásokra is! A leiratkozások száma is árulkodik e-mail marketing kampányunk teljesítményéről. Ha rövid időn belül tömegesen tűnnek el címlistánkról akár régi, akár új feliratkozók, akkor tegyük meg a szükséges lépéseket! Például írjunk új regisztrációra ösztönző szöveget, figyelemfelkeltőbb levéltárgyat, fogalmazzunk meg új típusú üzeneteket, adjunk vonzóbb, személyre szabott ajánlatokat vagy módosítsuk a levelek kiküldésének időpontját, gyakoriságát! Ezekkel a lépésekkel elkerülhetjük a leiratkozásokat, és ezáltal javíthatunk hírleveleink, eDM-jeink teljesítményén.
#Mérlegeljük a tesztek eredményeit is! Ha a kiküldés előtt több tesztkampányt is futtattunk, akkor az ezek által elért eredményeket is alaposan vizsgáljuk meg! Azt a kampányt vessük be élesben, amelyik a teszt során jobban teljesített, illetve ha egyik sem teljesített jól, akkor javítsunk rajtuk!
== Amire szükséged lehet ==
*e-mail kiküldő rendszer
*karbantartott adatbázis
*saját direktmarketing-levelek, hírlevelek
== Figyelmeztetések ==
*Használjunk olyan e-mail kiküldő rendszert, amely megbízható adatokat és statisztikákat szolgáltat számunkra!
*Mielőtt egy kattintással törölnénk azokat az e-mail címeket, amelyek esetében a szabályos kiküldés ellenére is visszapattantak a levelek, ellenőrizzük le, hogy mi volt a visszapattanás oka, ugyanis sok visszapattanó levél hátterében a túl szigorú spamszűrő áll!
*Mindig kérjünk engedélyt hírleveleink, eDM-jeink küldéséhez!
== Kapcsolódó források, hivatkozások ==
* [http://www.emailmarketing.hu/szolgaltatasok/email-kampany/174/ Minden, amit az e-mail marketing kampányokról tudni kell]
* [http://www.internet-marketing.hu/email-meroszamok/ Fókuszáljunk a legfontosabb mérőszámokra!]
* [http://sakkom.hu/e-mail-marketing-kategoria/ SAKKOM blog: E-mail marketing témában írt bejegyzések]
[[Kategória:Internet]]
[[Kategória:Üzlet-jog]]
Miután kiküldtük direktmarketing-leveleinket vagy hírleveleinket, fontos, hogy nyomon kövessük teljesítményüket. Szerencsére számos mutatószám áll rendelkezésünkre, melyek segítségével könnyedén mérni tudjuk e-mail marketing kampányaink hatékonyságát. A beérkezett adatokat elemezve következtetéseket vonhatunk le kampányaink sikerességéről, illetve a kapott eredmények alapján tervezett kampányainkat is optimalizálhatjuk. Például átfogalmazhatjuk a korábban kevésbé jól működő üzeneteinket, kiszűrhetjük a rosszul teljesítő kiküldési napszakokat vagy éppen még vonzóbb ajánlatokat fogalmazhatunk meg célközönségünk számára, így még jobb teljesítményt érhetnek el a jövőben hírleveleink, eDM-jeink. Cikkünkben különböző mérőszámok mentén mutatjuk be azt, hogy hogyan tudjuk mérni [[Hatékony_e-mail_marketing_kampányt_csinálni|e-mail marketing kampányaink]] hatékonyságát.
== Lépések ==
#'''Kövessük nyomon a kézbesített, illetve a visszapattanó leveleket!''' Ha túl sok visszapattanó levelet regisztrál e-mail kiküldő rendszerünk, akkor kezdjük el keresni a visszapattanások okát! Ha csak egy átmeneti hiba (pl. a címzett postaládája megtelt) miatt nem értek célba üzeneteink, akkor azok még a későbbiekben eljuthatnak a címzetthez. Ha viszont egyéb ok miatt (pl. megszűnt az e-mail cím) nem került sok levelünk kézbesítésre, akkor álljunk is neki [[E-mail_adatbázist_építeni|adatbázisunk]] frissítésének! Egy mindig naprakész adatbázisban nem fordulhatnak elő nem létező e-mail címek, rossz demográfiai (pl. életkor) vagy éppen viselkedésre vonatkozó adatok (pl. legutóbbi online vásárolt termék), amelyek miatt nem, illetve rossz célszemélyhez jutnának el az üzeneteink.
#'''Vigyázzunk a megnyitási aránnyal!''' A kézbesített leveleknél már számolhatunk megnyitási arányt. Azonban ez egy becsapós mutatószám! Ugyanis csak azt jelzi, hogy hányan nyitották meg az e-mailünket, azt azonban már nem, hogy el is olvasták-e, azt pedig már végképp nem mutatja, hogy a címzett végrehajtott-e valamilyen konverziót (pl. vásárolt-e webáruházunkban, regisztrált-e oldalunkon, letöltött-e egy ingyenes tanulmányt) üzenetünk hatására.
#'''Számoljunk konverziókat!''' Egy direktmarketing-levél vagy egy hírlevél hatékonyságáról a címzett által végrehajtott konverziók adhatnak valós képet. Ahhoz, hogy ezeket mérni is tudjuk, helyezzünk el e-mailjeinkben kattintható linkeket, beszédes [[Hatásos_akciógombot_tervezni|akciógombokat]]! Az ezekre történő kattintások száma, vagyis az, hogy mennyien jutottak el honlapunkra, még csak egy részleges adat. Az igazi sikermérő a weboldalunkon végrehajtott látogatói aktivitások, a cégünk számára fontos konverziók (pl. regisztráció, letöltés, vásárlás, visszahívás kérése) száma. Ez az adat az, amely e-mail marketing kampányunk valódi teljesítményét mutatja.
#'''Figyeljünk oda a leiratkozásokra is!''' A leiratkozások száma is árulkodik e-mail marketing kampányunk teljesítményéről. Ha rövid időn belül tömegesen tűnnek el címlistánkról akár régi, akár új feliratkozók, akkor tegyük meg a szükséges lépéseket! Például írjunk új regisztrációra ösztönző szöveget, figyelemfelkeltőbb levéltárgyat, fogalmazzunk meg új típusú üzeneteket, adjunk vonzóbb, személyre szabott ajánlatokat vagy módosítsuk a levelek kiküldésének időpontját, gyakoriságát! Ezekkel a lépésekkel elkerülhetjük a leiratkozásokat, és ezáltal javíthatunk hírleveleink, eDM-jeink teljesítményén.
#'''Mérlegeljük a tesztek eredményeit is!''' Ha a kiküldés előtt több tesztkampányt is futtattunk, akkor az ezek által elért eredményeket is alaposan vizsgáljuk meg! Azt a kampányt vessük be élesben, amelyik a teszt során jobban teljesített, illetve ha egyik sem teljesített jól, akkor javítsunk rajtuk!
== Tippek ==
#Figyeljünk oda a leiratkozásokra is! A leiratkozások száma is árulkodik e-mail marketing kampányunk teljesítményéről. Ha rövid időn belül tömegesen tűnnek el címlistánkról akár régi, akár új feliratkozók, akkor tegyük meg a szükséges lépéseket! Például írjunk új regisztrációra ösztönző szöveget, figyelemfelkeltőbb levéltárgyat, fogalmazzunk meg új típusú üzeneteket, adjunk vonzóbb, személyre szabott ajánlatokat vagy módosítsuk a levelek kiküldésének időpontját, gyakoriságát! Ezekkel a lépésekkel elkerülhetjük a leiratkozásokat, és ezáltal javíthatunk hírleveleink, eDM-jeink teljesítményén.
#Mérlegeljük a tesztek eredményeit is! Ha a kiküldés előtt több tesztkampányt is futtattunk, akkor az ezek által elért eredményeket is alaposan vizsgáljuk meg! Azt a kampányt vessük be élesben, amelyik a teszt során jobban teljesített, illetve ha egyik sem teljesített jól, akkor javítsunk rajtuk!
== Amire szükséged lehet ==
*e-mail kiküldő rendszer
*karbantartott adatbázis
*saját direktmarketing-levelek, hírlevelek
== Figyelmeztetések ==
*Használjunk olyan e-mail kiküldő rendszert, amely megbízható adatokat és statisztikákat szolgáltat számunkra!
*Mielőtt egy kattintással törölnénk azokat az e-mail címeket, amelyek esetében a szabályos kiküldés ellenére is visszapattantak a levelek, ellenőrizzük le, hogy mi volt a visszapattanás oka, ugyanis sok visszapattanó levél hátterében a túl szigorú spamszűrő áll!
*Mindig kérjünk engedélyt hírleveleink, eDM-jeink küldéséhez!
== Kapcsolódó források, hivatkozások ==
* [http://www.emailmarketing.hu/szolgaltatasok/email-kampany/174/ Minden, amit az e-mail marketing kampányokról tudni kell]
* [http://www.internet-marketing.hu/email-meroszamok/ Fókuszáljunk a legfontosabb mérőszámokra!]
* [http://sakkom.hu/e-mail-marketing-kategoria/ SAKKOM blog: E-mail marketing témában írt bejegyzések]
[[Kategória:Internet]]
[[Kategória:Üzlet-jog]]