Irodai székválasztás egyszerűen

A Hogyankell.hu wikiből

[szerkesztés] Irodai székválasztás egyszerűen

0qcvmupixaj539y.jpg
Irodai székek esetében elengedhetetlen feltétel a kényelem és az egészséges testtartás biztosítása, hiszen naponta hosszú órákat töltünk ülőhelyzetben. Most összeszedtünk, mire érdemes odafigyelni irodai szék választásakor!

[szerkesztés] Kényelem és egészség

Elsődleges szempont irodai szék keresésekor a kényelem. Mivel a napunk nagyrészét ebben a székben ülve töltjük, érdemes jól átgondolni és kipróbálni a lehetőségeket. Fontos, hogy a háttámla megfelelően tartsa a hátat és a derekat. Jó választás lehet az állítható fejtámlával rendelkező szék, hiszen így könnyedén testre szabhatjuk a támla magasságát. Választhatunk karfás vagy karfa nélküli széket is. Karfa nélküli széket akkor érdemes választani, ha a kezünket inkább az asztalon támasztjuk meg. Karfás széknél oda kell figyelni arra, hogy azon támaszkodva ne húzzuk fel a vállunkat, mert az nap végére kellemetlen fájdalmat okozhat! A karfa nélküli szék előnye lehet, hogy könnyebben elfér az íróasztal mellett.

0qcvmupixaj539y.jpg

Egészségügyi szempontból mindenképpen görbített háttámlájú széket válasszunk, amely igazodik a hát helyzetéhez. A modern gurulós székek többsége már párnázott ülőfelülettel és háttámlával rendelkezik, így alkalmasak lehetnek több órás használatra is. Fontos az is, hogy a székekben legyen hintamechanika is, így egy kis relaxáció vagy nyújtózkodás során könnyedén hátra tudunk dőlni.

Al5wtr29mxk0n1n.jpg

[szerkesztés] Stílus és kialakítás

Irodai székek igazán széles választékából kereshetjük a számunkra megfelelőt, de összességében érdemes odafigyelni arra, hogy testre szabható széket válasszunk – tudjuk állítani a támlát, a magasságot vagy a görgőket. Stílus szempontjából ma már nagyon menő, modern kialakítású székek állnak rendelkezésünkre. Az úgynevezett főnöki forgószékek általában tekintélyt parancsoló, bőrből vagy textilből készült székek. Ezek jól bevált modellek, hiszen nem csak előkelő kinézetűek, hanem kényelmi szempontból is ideálisak.

J7xshxxwlq9iulw.jpg

Egy másik most népszerű választás a játék vagy „gamer” szék. Jó választás lehet akkor is, ha nem számítógépes játékhoz, hanem irodai munkához keresünk kényelmes széket, hiszen kialakítása hasonlít a modern irodai székekhez. Lyukacsos, jó szellőzést biztosító háttámlájának köszönhetően még a melegebb napokon is kényelmet biztosítanak.

Tipp: A padló megvédése érdekében válasszunk puha, szilikon görgős széket, vagy használjunk az irodai székek alatt padlóvédőt!

R1smzhl8x0ezdac.jpg

Az oldal szerzői

Hogyankell