„Sportolni baba mellett” változatai közötti eltérés

A Hogyankell.hu wikiből

(Új oldal, tartalma: „== Hogyan kell sportolni baba mellett? == 250px Ha kisbabád lesz, akkor ő a nap legnagyobb részében melletted lesz. Ezért sem mindig…”)
 
(Nincs különbség)

A lap jelenlegi, 2020. június 28., 21:52-kori változata

[szerkesztés] Hogyan kell sportolni baba mellett?

Babafuti.jpg

Ha kisbabád lesz, akkor ő a nap legnagyobb részében melletted lesz. Ezért sem mindig egyszerű megoldani a sportolást baba mellett, de egy kis logisztikával nem lehetetlen küldetés. Az együttes testmozgás élvezhető is lehet, valamint nem kell elszakadnod tőle az edzés ideje alatt sem. Nemcsak egészségmegőrzés szempontjából fontos, hanem igazi kikapcsolódás, stresszűző foglalatosság az újdonsült anyukáknak. Emellett jó példát mutatsz számára.


[szerkesztés] Lépések

  1. Várd ki a szülés utáni regenerációs időszakot az intenzív sportolással: a szülés utáni első hat hét a szervezeted regenerálódásáról szóljon. Csak akkor kezdj neki óvatosan sportolásnak, ha az orvosod a hat hetes kontrollon már engedélyezi.
  2. Amennyiben szoptatsz, addig ne erőltesd túl magad. Hordj sportmelltartót, illetve sport előtt szoptasd meg a babád, hogy kisebb legyen a melleid súlya. Edzés után pedig fogyassz természetes, összetett szénhidrátokat, illetve fogyassz sok folyadékot a tejtermelés érdekében.
  3. Készülj elő:
    • Vizsgáld meg, hogy téged érint-e a szétnyílt hasizom problémája: a szülő nők többségének a terhesség folyamán a növekő pocak miatt szétnyílik a hasizma. Mindezt a megfelelő gyakorlatokkal kezelni lehet, sőt kell is. Már léteznek olyan speciális gyakorlatsorok, melyeket a szülés után pár nappal óvatosan lehet már végezni. Ide tartozik az intimtorna is. A regenerációs időszakban a szervezetet lehet támogatni ezekkel a speciális gyakorlatokkal.
    • Intimtorna: mivel a szülés erőteljesen igénybe veszi a női szervezetet, az izmokat, ezért fontos az intimtorna.
  4. Válassz sportot: mivel most nem egyedül veszel részt az edzésen, ezért egyaránt neked és a babának is kedvező elfoglaltságot kell találnod. Akár fogj össze több anyukával. Például: babakocsi fitness, futás babakocsival, baba-mama torna, túrázás, úszás, stb. Ha szoptatsz, akkor az intenzív ugrálással, rizikóval járó sportokat kerüld.
  5. Sportolj helyesen:
    • Szakszerű mozdulatokkal végezd a gyakorlatokat. Amennyiben új sportba vágsz bele, a legjobb, ha egy trénertől kérsz segítséget az elején.
    • Csak fokozatosan! Hallgass a tested jelzéseire, óvatosan vágj bele az elején, hagyj időt pihenésre is.
  6. Igazodj a babához: életkoronként változó, hogy hogyan és mikor tudsz vele együtt sportolni.
    • Az első hónapokban a babák még sokat alszanak, és nem zavarják őket a külső zajok, emiatt az alvásidőt kihasználva tudsz mellette mozogni.
    • Későbbiekben már többet van ébren a baba, illetve ha már totyogó, akkor az ébren töltött időt is ki lehet úgy használni, hogy számára is érdekes és élvezetes legyen a program.
  7. Készülj kellékekkel:
    • Ha a baba nem foglalja le magát, akkor válassz olyan eszközt, amivel a baba is részese lehet a programnak: babakocsi, kenguru, hordozókendő.
    • Ha a baba lefoglalja magát, akkor készülj neki pléddel, játékokkal, melyekkel a felügyeleted mellett foglalatoskodni tud.
  8. Állítsd össze minél praktikusabban a menetfelszerelést neked és a babának is: cumi, pelenka, sportruha, víz, stb. Minél praktikusabban tudsz elpakolni, annál egyszerűbb dolgod lesz. Hátitáskába vagy babakocsira akasztható táskába pakolj, mely a kezedet sem foglalja le.


[szerkesztés] Tippek

  • Babakocsis futásnál figyelj arra, hogy időnként váltogasd a kezed, amelyikkel tolod a babakocsit magad előtt. Így egyformán fogja terhelni az izmaidat.
  • Szerezz be egy övtáskát/hátitáskát, melybe a leggyakrabban használt dolgokat beleteheted (kulcs, iratok, mobil, cumi, stb.) így nem kell mindig a nagyobb táska tartalmát feltúrni.
  • Van olyan baba-mama torna, ahol vállalnak gyerekfelügyeletet.


[szerkesztés] Amire szükséged lehet

  • sportfelszerelés, babakocsi, kenguru


[szerkesztés] Figyelmeztetések

  • Fokozatosan, a tested jelzéseit figyelve térj vissza sportolni.
  • Időnként lehet, hogy nem úgy jön össze a sport egy kisbaba/örökmozgó totyogó mellett, mintha egyedül edzenél. Lehet, hogy abba kell hagynod, mert a pici nyűgös, elunja vagy nagyon mást akar csinálni. Erre készülj lélekben, ne indulj neki túl nagy elvárásokkal és tudd elengedni, ha éppen nem megy. Majd egy másik alkalommal jól fog sikerülni és mindketten élvezitek majd.
  • Amennyiben nem regenerálódik a szétnyílt hasizom, többféle egészségügyi problémához is vezethet: derékfájás, hátfájás, stb. Mindenképpen kérj szakértői segítséget, hogy megfelelő tornagyakorlatokkal helyre jöjjön. Emellett, míg a hasizmok szét vannak nyílva, bizonyos gyakorlatok elvégzését nem ajánlják.


[szerkesztés] Kapcsolódó források, hivatkozások

Az oldal szerzői

Zserbó