Főmenü megnyitása

Hogyankell.hu β

Módosítások

Nyereményjátékot indítani a Facebookon

7 819 bájt hozzáadva, 2013. augusztus 29., 12:09
Új oldal, tartalma: „== Hogyan kell nyereményjátékot indítani a Facebookon? == A Facebook új szabályai (2013. augusztus 27.) szerint már nemcsak [Nyereményjátékot_futtatni_a_Faceboo…”
== Hogyan kell nyereményjátékot indítani a Facebookon? ==

A Facebook új szabályai (2013. augusztus 27.) szerint már nemcsak [Nyereményjátékot_futtatni_a_Facebookon | külső alkalmazásban], hanem az általunk kezelt oldal üzenőfalán is futtathatunk nyereményjátékot. A korábban megtiltott funkciók közül most jó néhányat használhatunk a Facebook-os játékainkban, azonban még mindig vannak korlátozások! Cikkünkben az általános tanácsok mellett ezeket is bemutatjuk.


== Lépések ==

#'''Válasszunk megfelelő játéktípust!''' Annak függvényében, hogy mennyire akarjuk „megdolgoztatni” a felhasználókat, többféle játéktípus közül is választhatunk. A kvíz jellegű játékok csak néhány kattintásba kerülnek, míg ha a versenyzőknek kell beküldeniük általuk készített fotókat, videókat, amelyekre aztán szavazatokat kell gyűjteniük, az már több időt és energiát igényel részükről.
#'''Legyünk tisztában az engedélyezett funkciókkal és ezekhez igazítsuk játékaink kivitelezését, lebonyolítását!'''
##Nincs külön regisztráció, ezért már az a játékban való részvételnek számít, hogy az illető lájkol vagy kommentel egy posztot, megoszt egy tartalmat az oldal idővonalán/üzenőfalán, vagy üzenetet küld az oldalnak.
## A játék során a Facebook funkciók közül a like és a hozzászólás használata engedélyezett, azaz megkérhetjük a felhasználót, hogy lájkoljon egy bejegyzést vagy írja be hozzászólásba a válaszokat, esetleg szavazzon a Like gombbal.
##Nem kérhetjük meg azonban arra, hogy a játékban való részvételhez lájkolja az oldalunkat, ossza meg saját és ezáltal ismerősei üzenőfalán a mi bejegyzésünket, vagy tagelje (jelölje be) magát egy általunk posztolt fotón.
#'''Készítsük el és indítsuk el a játékot oldalunk üzenőfalán!''' Buzdítsuk lájkolásra a felhasználókat, vagy tegyünk fel nekik kérdéseket, adjunk nekik feladatokat. Íme néhány példa:
##Lájkokkal történő szavazás: Azok között, akik lájkolják ezt a képet kedd délutánig, kisorsolunk egy pólót! / A legtöbb lájkot begyűjtő fotó beküldője értékes nyereménnyel gazdagodik, a szavazók között pedig kisorsolunk egy kávéfőzőt.
##Hozzászólásokkal történő válaszadás: Mikor készült az első magyar dagerrotípia? A) 1920 B) 1840 C) 1838 A megfejtést hozzászólásban várjuk, a helyes válaszadók értékes ajándékokat nyerhetnek! / Ti milyen nevet adnátok a legújabb sütinknek? Ötleteiteket hozzászólásban várjuk, a legjobb névadó pedig vendégünk lesz egy sütire és egy kávéra!
#'''Válasszunk megfelelő nyereményt!''' Ha megoldható, akkor válasszunk cégünkhöz kapcsolódó nyereményt! Azonban minden esetben törekedjünk arra, hogy a fődíj legyen elég vonzó a célcsoportnak, de ne legyen túl nagy és értékes, mert nem fogják elhinni, hogy van esélyük megnyerni. Sokan vetnek be tabletet, iPad-et, iPhone-t – ilyen jellegű nyereményekkel már sok átverés volt, ezért ezekkel nehéz megteremteni a hitelességet. A befektetett energiának és a nyeremény értékének is érdemes összhangban lennie: ha például kuponos játékot futtatunk, nyugodtan adhatunk kisebb értékű ajándékokat, de egy több hétig tartó fotópályázat esetén – amikor a versenyzőknek is meg kell dolgozniuk a részvételért és a szavazatokért – akkor nagyobb összegű nyereményt adjunk!
#'''Promotáljuk a játékunkat!''' Facebook hirdetésekkel, figyelemfelkeltő posztokkal vagy akár hírleveleinkben is népszerűsíthetjük nyereményjátékunkat, intenzíven ösztönözve a felhasználókat a részvételre.
#'''Végezzünk utómunkálatokat!''' Értékeljük nyereményjátékunk sikerét, hogy a visszajelzéseket, tapasztalatokat tudjuk hasznosítani a jövőbeli játékok szervezésénél. A nyereményjáték lezárása után se hagyjuk cserben rajongóinkat, továbbra is legyünk aktívak, szolgáltassunk minőségi tartalmat Facebook oldalunkon!

== Tippek ==

*A játékokhoz használjunk jó minőségű és figyelemfelkeltő fotókat, illusztrációkat.
*Az üzenőfalon indított játékokkal ugyan megnövelhetjük oldalunkon az aktivitást (nő a Talking About értéke), azonban ha valódi lájkokat vagy éppen adatbázis-építésre alkalmas adatokat szeretnénk begyűjteni, akkor inkább külső alkalmazásban futtassuk a játékainkat.
*Az értékesebb nyereményű és hosszabb ideig tartó játékokat is inkább applikáció segítségével (hitelesség megteremtése!) bonyolítsuk le, a kisebb nyereményű és rövidebb ideig tartó, továbbá rajongóink megmozgatására, és az adott bejegyzésünk terjedésére kiválóan alkalmas játékok indítására oldalunk üzenőfala is megfelelő helyszín.

== Amire szükséged lehet ==

*saját Facebook oldal
*kreatív ötletek játékokhoz
*idő, energia és pénz a nyereményjáték lebonyolításához

== Figyelmeztetések ==

*Attól még, hogy szabályossá vált néhány Facebook funkció (pl. like mint szavazat egy fotópályázat esetén, hozzászólás mint válasz egy kvízjáték esetén), nem kell túlzásba vinnünk a játékokat! Hamar meg fogják unni a rajongóink!
*A játékban részt vevőktől ne kérjük, hogy egyszerre két „feladatot” is elvégezzenek (pl. Lájkold a fotót és szólj hozzá!), mert nem fogjuk tudni nyomon követni, hogy minden lépést elvégzett-e!
*Mivel nincs hivatalos regisztráció (már az a játékban való részvételnek számít, hogy az illető például lájkol vagy kommentel egy posztot) vagy külső alkalmazás, amin keresztül megvalósulna a regisztráció (így begyűjthetnénk a résztvevő e-mail címét, telefonszámát), ezért egy játék nyertesét úgy tudjuk értesíteni, hogy felkeressük Facebook profilját és azon keresztül (pl. üzenet vagy megadott e-mail cím) értesítjük
*A Facebook hivatalos szabályzata szerint az üzenőfalon futtatott játék is akkor számít törvényesnek, ha a játék szervezője eleget tett a bejelentési kötelezettségének és beszerezte a szükséges engedélyeket, továbbá pontosan meg vannak fogalmazva a játékban való részvétel feltételei (pl. életkor) és a játék résztvevői arról is tájékoztatva vannak, hogy a nyereményjáték nem a Facebook szervezésében valósul meg és nem is támogatja azt!
*A Facebook szabályok mellett a magyar jogszabályoknak sem árt megfelelnünk (pl. Szerencsejáték szervezéséről szóló törvény, nyeremények utáni adózás)!
*A szerencsejáték törvény hatálya alá tartozó nyereményjátékok esetében mindig kötelező a közjegyző részvétele, míg a törvény hatálya alá nem tartozó játékok esetében nem! Azonban az utóbbi esetben is sokszor igénybe veszik a közjegyző közreműködését egy esetleges későbbi jogvita elkerülése miatt, illetve a sorsolás tisztaságának demonstrálására.

== Kapcsolódó források, hivatkozások ==

* [https://fbcdn-dragon-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/851577_158705844322839_2031667568_n.pdf/ Segédlet a Facebooktól angol nyelven]
* [https://www.facebook.com/page_guidelines.php/ A Facebook promóciókra vonatkozó szabályai]
* [http://besocial.hu/2013/08/mit-szabad-es-mit-nem-az-uj-nyeremenyjatek-szabalyokkal-a-facebookon/ Mit szabad és mit nem az új nyereményjáték szabályokkal a Facebookon? ]
* [http://facebooktippek.hu/2013/08/28/hogyan-indits-nyeremenyjatekot-a-facebookon-uj-szabalyok-szerint/ Hogyan indítsunk nyereményjátékot a Facebookon az új szabályok szerint? ]
* [http://sakkom.hu/blog/2013/08/27/szakmat-a-facebookra/ SAKKOM blog: Szakmát a Facebookra?]

[[Kategória:Internet]]
[[Kategória:Játék]]
1 859
szerkesztés