Főmenü megnyitása

Hogyankell.hu β

Módosítások

Integrálni a közösségi médiát és az e-mail marketinget

536 bájt hozzáadva, 2014. január 31., 11:25
Kapcsolódó források, hivatkozások
== Hogyan kell integrálni a közösségi médiát és az e-mail marketinget? ==
[[Fájl:kozossegi media_email marketing.jpg|250 px|right|saját szerkesztésű fotó]]A közösségi média élre törésével sok szakember úgy gondolja, hogy az e-mail marketing teljesen háttérbe szorul a vállalkozások marketingtevékenységében. A kulcs a két eszköz integrálásában van, ugyanis egymást erősítve hatékonyabban tudnak működni, párosukkal látványos eredményeket érhetünk el. Míg e-mailjeinkkel közvetlen ajánlatokat tudunk célba juttatni és hosszabb távon nagyobb vásárlóerőt szerezni, addig közösségi oldalainkon cégünk, márkánk ismertségét tarthatjuk fenn, ügyfeleinkkel kétirányú kommunikációt folytathatunk. Cikkünkben bemutatjuk, hogy hogyan lehet integrálni a közösségi médiát és az e-mail marketinget.
== Lépések ==
#'''Használjuk a közösségi médiából szerzett adatbázisunkat e-mail marketing célokra! ''' [[A_közösségi_médiával_e-mail_adatbázist_építeni | Közösségi oldalaink segítségével e-mail adatbázist építhetünk]]. Ehhez különböző taktikákat kell ugyan bevetnünk, amely sok időt és energiát vehet igénybe, de ezzel a módszerrel többféle adathoz is hozzájuthatunk potenciális ügyfeleinkről, így személyre szabottabb e-mail marketing kampányokat tervezhetünk. #'''Ajánljuk közösségi csatornáinkat! ''' Hírleveleinkben, eDM-jeinkben felhívhatjuk a címzett figyelmét arra, hogy a közösségi médiában is jelen van vállalkozásunk. Ehhez tüntessük fel levelünkben – jól látható helyen – az adott közösségi oldalak ikonjait, a levél olvasóját pedig biztassuk arra, hogy csatlakozzon egy kattintással közösségünkhöz! Rendkívüli ajánlatokkal, kedvezményekkel (pl. „Ha elérjük a 4000 lájkot/követőt, akkor 20% kedvezményt adunk minden termékünkre”!) is ösztönözhetjük a csatlakozásra, vagy felsorolhatjuk azokat az érveket (pl. „Elsőként értesülhet legújabb akciónkról!”), amelyek miatt érdemes rajongótáborunk tagjának lennie. #'''Helyezzük el a megosztás gombot! ''' Ha levelünkben feltüntetjük a social share (megosztás) gombot, akkor megnő annak az esélye, hogy ha az olvasó érdekesnek, hasznosnak, netán viccesnek találta e-mailünket, akkor megosztja a közösségi oldalakon. Így jóval több emberhez juthat el üzenetünk, és ha esetleg nekik is megtetszik levelünk, akkor önként feliratkoznak hírleveinkrehírleveleinkre. Egy jó ajánlatot vagy kupont tartalmazó e-mailt akár még többen is megosztanak ismerőseik körében, ezzel pedig növelhetjük a cégünk számára fontos konverziók (pl. online vásárlás) számát.#'''Irányítsuk a felhasználókat levelünkből a közösségi felületeinkre! ''' Kiküldött eDM-jeinkből, hírleveinkből hírleveleinkből számos módon átirányíthatjuk az olvasót közösségi oldalainkra, akik így egyrészt több csatornán keresztül is kapcsolatba kerülhetnek vállalkozásunkkal, másrészt változatosabb, sokszínűbb tartalmakkal találkozhatnak.
#*Hirdethetjük Facebook oldalunkon futó nyereményjátékunkat, amelyhez egy „Jelentkezem” akciógombot is elhelyezhetünk, hogy levelünk olvasója közvetlenül tudjon jelentkezni nyereményjátékunkra.
#*Feltehetünk egy kérdést, amelyre válaszolva a felhasználó Facebook oldalunkra jut el, ahol például egy kvízjáték, egyik fotóalbumunk vagy egy hasznos információkat tartalmazó posztunk fogadja.
#*Beilleszthetünk kis méretű fotókat, amelyek kinagyításával cégünk Pinterest oldalára jut el a felhasználó.
#*Felhívhatjuk a figyelmet legújabb blogbejegyzésünkre, levelünkbe szemelvényeket is írhatunk belőle, amelyekre kattintva az olvasó blogunkon landol.
#'''Hívjuk fel a figyelmet közösségi posztjainkban a feliratkozási lehetőségre! ''' Bejegyzéseinkben többször is ajánlhatjuk a hírleveleinkre való feliratkozás lehetőségét. Például „kedvcsinálóként” megadhatjuk legutóbbi hírlevelünk weboldalunkon megtalálható változatának linkjét, vagy a feliratkozáshoz szükséges űrlap elérhetőségét. Facebook oldalunkon külön fülbe is beágyazhatunk hírlevél feliratkozási lehetőséget, esetleg ezt alkalmazás formájában is kivitelezhetjük.
== Tippek ==
*Minél több kereszthivatkozást alkalmazzunk, annál jobban integrálódik a két eszköz.
*E-mailben külön is megköszönhetjük ügyfelünknek a közösségünkhöz való csatlakozást.
*Közösségi bejegyzéseinkben egy-egy érdekes részletet is megjeleníthetünk aktuális hírlevelünkből, vagy posztolhatunk hűségkuponokról vagy megrendelhető termékmintákról ajánlatokat, amelyek kizárólag a hírlevelünkre feliratkozók számára elérhetők.*YouTube videóink végére hírleveleinkre való feliratkozásra való felhívást is elhelyezhetünk.
*Ha levelünkben nem akarjuk annyira szem elé tenni a közösségi médiás ikonokat, akkor elhelyezhetjük őket az e-mail láblécében is.
*Azért is jó, ha elhelyezzük minden e-mailünkben közösségi médiás ikonjainkat, mert a felhasználó egy kattintással beléphet az adott közösségi oldalunkra.
*A vásárlást visszaigazoló e-mailben elhelyezhetünk linkeket a termék közösségi médiabeli segítségnyújtó fórumaihoz vagy YouTube videóihoz.
*E-mailjeink tárgya lehet ugyanaz, mint például Facebook hirdetésünk fejlécében szereplő szöveg, mert ha a felhasználó már találkozott vele a Facebookon, akkor ismerős lehet számára az adott akció, és valószínűleg előbb meg fogja nyitni levelünket.
*Egy-egy fotó hatékonyságát/sikerét letesztelhetjük e-mailben és ugyanezt közösségi posztban vagy hirdetésben is.*[[http://www.hogyankell.hu/A_k%C3%B6z%C3%B6ss%C3%A9gi_m%C3%A9di%C3%A1val_e-mail_adatb%C3%A1zist_%C3%A9p%C3%ADteni/ Hogyan kell a közösségi médiával e-mail adatbázist építeni?]]
== Amire szükséged lehet ==
*Ügyeljünk arra, hogy közösségi bejegyzéseink ne csak e-mailjeink tartalmáról szóljanak, és fordítva! Legyenek következetesek üzeneteink, egymást támogatva, kiegészítve, konzisztensen működjenek a különböző csatornák tartalmai!
*Optimalizáljuk mobil eszközökre e-mailjeinket és honlapunkat! (A közösségi oldalak a legtöbb mobil eszközön jól böngészhetők.)
*Ne aggódjunk, ha valaki nem kér hírleveinkbőlhírleveleinkből, eDM-jeinkből! Ettől még lehet, hogy szívesen követ minket a közösségi csatornáinkon.
== Kapcsolódó források, hivatkozások ==
*[http://marketinger.blog.hu/2010/07/06/10_modszer_hogy_integrald_a_kozossegi_media_megjelenesedet_az_e_mail_marketinggel/ 10 módszer arra, hogyan integráld a közösségi média megjelenésedet az e-mail marketinggel]
*[http://socialtimes.hu/articlepage/?article=2965-a-kozossegi-media-segithet-az-e-mail-marketingen/ A közösségi média segíthet az e-mail marketingen?]
* [http://www.socialmediaexaminer.com/9-ways-to-integrate-email-and-social-media-marketing/ 9 módszer az e-mail marketing és a közösségi média integrálására (angol nyelven)]
* [http://www.convinceandconvert.com/social-media-integration-2/17-ways-to-integrate-facebook-and-email-marketing/ 17 módszer a Facebook és az e-mail marketing integrálására (angol nyelven)]
* [http://docs.aweber-static.com/email-marketing-guides/falls-aweber-social-email.pdf/ E-mail és social media – PDF dokumentum szemléletes példákkal (angol nyelven)]
* [http://blog.mannixmarketing.com/email-marketing-2013/ E-mail marketing trendek 2013-ban (angol nyelven)]
*[http://www.sakkom.hu/blog/2011/01/11/5-gyakori-e-mail-marketing-hiba/ SAKKOM blog: 5 gyakori e-mail marketing hiba]
* [http://www.sakkom.hu/blog/2011/04/19/vallalati-facebook-oldalak-mire-figyeljunk/ SAKKOM blog: Vállalati Facebook-oldalak: mire figyeljünk]
* [http://www.sakkom.hu/blog/2013/06/10/5-plusz-1-tipp-a-facebook-kozosseg-aktivizalasara/ SAKKOM blog: 5+1 tipp a Facebook közösség aktivizálására]
 
[[Kategória:Internet]]
[[Kategória:Üzlet-jog]]
1 859
szerkesztés