Főmenü megnyitása

Hogyankell.hu β

Módosítások

Jó fogadó oldalt kialakítani direkt marketinghez

1 104 bájt hozzáadva, 2014. január 31., 11:19
Kapcsolódó források, hivatkozások
== Hogyan kell jó fogadó oldalt kialakítani direkt marketinghez? ==
[[Fájl:direkt_marketing.jpg|300 px|right|saját szerkesztésű fotó]]Direkt marketing kampányok során e-mailek tömegével árasztják el a cégek azokat a felhasználókat, akik előzőleg hozzájárulásukat adták ahhoz, hogy reklámleveleket küldjenek nekik. A siker felé vezető út első állomása az, hogy a címzett nyissa meg az e-mailt és kattintson a benne feltüntetett ajánlatra, a következő pedig természetesen az, hogy a potenciális ügyfél az adott vállalkozás honlapján hajtson végre konverziót, például online vásárlást vagy regisztrációt. Az, hogy ez utóbbi valóban meg is valósul, nagymértékben függ a fogadó oldal minőségétől. Cikkünkben tanácsokat adunk a hatékony fogadó oldal elkészítéséhez.
== Lépések ==
#'''Figyeljünk a funkciókra!''' A direkt marketing levelünkben elhelyezett cselekvésre ösztönző felszólításra (pl. „Jelentkezzen még ma!”) vagy [[Hatásos_akciógombot_tervezni | akciógombra]] (pl. „Megveszem”, „Letöltöm”) rákattintva az érdeklődőnek olyan oldalra kell eljutnia, melyen az adott funkció (pl. regisztráció, online vásárlás, ingyenes tájékoztató letöltése) fogadja. Valószínűleg elvennénk a nyereményjátékon fellelkesült olvasó kedvét a jelentkezéstől, ha „Igen, jelentkezem a nyereményekért!” gombra kattintva egy általános információkat tartalmazó aloldalon landolna, nem pedig a játékra jelentkezés funkció fogadná.
#'''Legyenek egyszerűek az űrlapok!''' A különböző űrlapok kitöltésének folyamatát egyszerűsítsük le, hogy a konverzióra (pl. online megrendelés) kész ügyfélnek mindössze néhány kattintásába kerüljön az adott űrlap kitöltése.
#'''Ne tévesszük meg a felhasználót!''' Ha levelünkben egy adott terméket ajánljunk, és a felhasználó rákattint az adott termék képére vagy a mellette található feliratra, akkor csak a konkrét termékkel kapcsolatos aloldalra vezessük, ne pedig az összes terméket bemutató oldalra. Ez azért fontos, mert egy esetleges vásárlástól esnénk el, ha a potenciális vevő a sok-sok termék között teljesen elveszve nem találná az őt érdeklő terméket. Ugyanez érvényes abban az esetben is, ha például „További részletek” vagy „Bővebben” kattintható link van, tehát a felhasználó valóban egy tájékoztató oldalra kerüljön.
#'''Tegyük reszponzívvá honlapunkat!''' Ha reszponzív, tehát az adott eszköz kijelzőjének vagy képernyőjének méretéhez igazodik direkt marketing levelünk, akkor a honlapunk is legyen reszponzív, ugyanis ha . Ha a felhasználó például okostelefonon olvassa levelünket, és rákattint egy benne található linkre, akkor fontos, hogy olyan oldalra jusson, amely okostelefonon is megfelelően jelenik megböngészhető.
== Tippek ==
*Direkt marketing levelünk és a fogadó oldal designját érdemes összhangba hozni, ezzel is elősegítve cégünk, márkánk beazonosíthatóságát.
*A fogadó oldal jobb felső sarkában elhelyezhetünk ügyfélszolgálatot, így ha időközben kérdése, problémája merülne fel a felhasználónak, akkor gyorsan és könnyen tud segítséget kérni.
*Google Analytics mérőkód befűzésével könnyen mérhetjük a direkt marketing levelünkből érkező látogatásokat, valamint az oldalunkon végrehajtott konverziókat.
== Amire szükséged lehet ==
*Legyen rövid a fogadó oldal betöltődési ideje, gyorsan menjen végbe az átirányítás levelünkből a honlapunkra!
*Kerüljük a zavaró elemeket, mert könnyen eltántoríthatjuk szándékától egy adott konverzió végrehajtására kész ügyfelet! Ha levelünkben található ajánlatkérés gombra kattint a felhasználó, és eljut az oldalunkra, akkor ott ne egy előugró ablak fogadja, mely például Facebook oldalunk lájkolására kéri.
*Ha honlapunk reszponzív, és a direkt marketing levelünkből átirányított felhasználónak lehetősége van űrlapot kitöltenie oldalunkon, akkor ezek az űrlapok legyenek rövidebbek, könnyítsük meg mobil eszközön való kitöltésüket felsorolásokkal, pipálási lehetőségekkel, akciógombokkal!
== Kapcsolódó források, hivatkozások ==
* [http://www.hogyankell.hu/Hat%C3%A9kony_e-mail_marketing_kamp%C3%A1nyt_csin%C3%A1lni/ Hogyan kell hatékony e-mail marketing kampányt csinálni?]
* [http://www.emailmarketing.hu/tippek/email-marketing-trendek-2013-ban/263/ Email marketing trendek 2013-ban]
* [http://www.emailmarketing.hu/tippek/jol-nezzunk-ki/230/ Mire figyeljünk az email design kialakításakor? ]* [http://www.sakkom.hu/blog/2011/01/11/5-gyakori-e-mail-marketing-hiba/ SAKKOM blog: 5 gyakori e-mail marketing hiba]* [http://www.sakkom.hu/blog/2012/07/03/levelszemet-hozzajarulassal/ SAKKOM blog: Levélszemét hozzájárulással]
[[Kategória:Internet]]
[[Kategória:Üzlet-jog]]
1 859
szerkesztés