Főmenü megnyitása

Hogyankell.hu β

Módosítások

Jó fogadó oldalt kialakítani direkt marketinghez

615 bájt hozzáadva, 2014. január 31., 11:19
Kapcsolódó források, hivatkozások
== Hogyan kell jó fogadó oldalt kialakítani direkt marketinghez? ==
[[Fájl:direkt_marketing.jpg|300 px|right|saját szerkesztésű fotó]]Direkt marketing kampányok során e-mailek tömegével árasztják el a cégek azokat a felhasználókat, akik előzőleg hozzájárulásukat adták ahhoz, hogy reklámleveleket küldjenek nekik. A siker felé vezető út első állomása az, hogy a címzett nyissa meg az e-mailt és kattintson a benne feltüntetett ajánlatra, a következő pedig természetesen az, hogy a potenciális ügyfél az adott vállalkozás honlapján hajtson végre konverziót, például online vásárlást vagy regisztrációt. Az, hogy ez utóbbi valóban meg is valósul, nagymértékben függ a fogadó oldal minőségétől. Cikkünkben tanácsokat adunk a hatékony fogadó oldal elkészítéséhez.
== Lépések ==
#'''Működjenek Figyeljünk a funkciókfunkciókra!''' Ha A direkt marketing levelünkben elhelyezett cselekvésre ösztönző felszólításra (pl. „Jelentkezzen még ma!”) vagy [[Hatásos_akciógombot_tervezni |hatásos akciógombokatakciógombra]] vagy cselekvésre ösztönző felszólításokat helyeztünk el(pl. „Megveszem”, akkor ezekre kattintva a felhasználó „Letöltöm”) rákattintva az érdeklődőnek olyan fogadó oldalra jussonkell eljutnia, ahol melyen az adott funkciót funkció (például pl. regisztráció, online vásárlás, regisztráció, ingyenes tájékoztató letöltése) közvetlenül használni tudjafogadja. Valószínűleg elvennénk a nyereményjátékon fellelkesült olvasó kedvét a jelentkezéstől, ha „Igen, jelentkezem a nyereményekért!” gombra kattintva egy általános információkat tartalmazó aloldalon landolna, nem pedig a játékra jelentkezés funkció fogadná.#'''Legyenek egyszerűek az űrlapok!''' Ha levelünk olvasója már eljutott odáig, hogy végrehajtson valamilyen konverziót honlapunkon, akkor törekedjünk arraA különböző űrlapok kitöltésének folyamatát egyszerűsítsük le, hogy a különböző űrlapok kitöltése csak konverzióra (pl. online megrendelés) kész ügyfélnek mindössze néhány kattintásába kerüljönaz adott űrlap kitöltése. #'''Ne tévesszük meg a felhasználót!''' Ha direkt marketing levelünkben termékeket ajánlunkegy adott terméket ajánljunk, és a felhasználó csak egy rákattint az adott termék képére vagy a mellette található feliratra kattint, akkor csak a konkrét termékkel kapcsolatos oldalra jussonaloldalra vezessük, ne pedig az összes terméket bemutató oldalra. Ez azért fontos, mert egy esetleges vásárlástól esnénk el, ha a potenciális vevő a sok-sok termék között teljesen elveszve nem találná az őt érdeklő terméket. Ugyanez érvényes abban az esetben is, ha például „Bővebben” vagy „További részletek” vagy „Bővebben” kattintható link van, tehát a felhasználó valóban egy tájékoztató oldalra kerüljön.#'''Kerüljük a nem odaillő elemeket!''' Ha levelünkben található ajánlatkérés gombra kattint a felhasználó, és eljut az oldalunkra, akkor ott ne egy előugró ablak fogadja, mely például Facebook oldalunk lájkolására kéri. Az illető nyilván azért kattintott az ajánlatkérő gombra, mert ajánlatot akar kérni, és ettől nagyon könnyen eltántoríthatjuk, ha egyéb dolgokkal megzavarjuk ezt a folyamatot.#'''Tegyük reszponzívvá honlapunkat!''' Ha reszponzív , tehát az adott eszköz kijelzőjének vagy képernyőjének méretéhez igazodik direkt marketing leveleket készítünklevelünk, akkor a honlapunk is legyen reszponzív, azaz rugalmasan alkalmazkodjon az adott eszköz kijelzőjének vagy képernyőjének méretéhez. Ha a felhasználó például okostelefonon olvassa levelünket, és rákattint egy benne található linkre, mely átirányítja oldalunkraakkor fontos, akkor a honlapunk hogy olyan oldalra jusson, amely okostelefonon is legyen könnyen megfelelően böngészhető, az űrlapok is legyenek rövidebbek, kitöltésüket könnyítsük meg felsorolásokkal, pipálási lehetőségekkel, akciógombokkal.
== Tippek ==
*Direkt marketing levelünk és a fogadó oldal designját érdemes összhangba hozni, ezzel is elősegítve cégünk, márkánk beazonosíthatóságát.
*A fogadó oldal jobb felső sarkában elhelyezhetünk ügyfélszolgálatot, így ha időközben kérdése, problémája merülne fel a felhasználónak, akkor gyorsan és könnyen tud segítséget kérni.
*Google Analytics mérőkód befűzésével könnyen mérhetjük a direkt marketing levelünkből érkező látogatásokat, valamint az oldalunkon végrehajtott konverziókat.
== Amire szükséged lehet ==
*Legyen rövid a fogadó oldal betöltődési ideje, gyorsan menjen végbe az átirányítás levelünkből a honlapunkra!
*Kerüljük a zavaró elemeket, mert könnyen eltántoríthatjuk szándékától egy adott konverzió végrehajtására kész ügyfelet! Ha levelünkben található ajánlatkérés gombra kattint a felhasználó, és eljut az oldalunkra, akkor ott ne egy előugró ablak fogadja, mely például Facebook oldalunk lájkolására kéri.
*Ha honlapunk reszponzív, és a direkt marketing levelünkből átirányított felhasználónak lehetősége van űrlapot kitöltenie oldalunkon, akkor ezek az űrlapok legyenek rövidebbek, könnyítsük meg mobil eszközön való kitöltésüket felsorolásokkal, pipálási lehetőségekkel, akciógombokkal!
== Kapcsolódó források, hivatkozások ==
* [http://www.hogyankell.hu/Hat%C3%A9kony_e-mail_marketing_kamp%C3%A1nyt_csin%C3%A1lni/ Hogyan kell hatékony e-mail marketing kampányt csinálni?]
* [http://www.emailmarketing.hu/tippek/email-marketing-trendek-2013-ban/263/ Email marketing trendek 2013-ban]
* [http://www.emailmarketing.hu/tippek/jol-nezzunk-ki/230/ Mire figyeljünk az email design kialakításakor? ]* [http://www.sakkom.hu/blog/2011/01/11/5-gyakori-e-mail-marketing-hiba/ SAKKOM blog: 5 gyakori e-mail marketing hiba]* [http://www.sakkom.hu/blog/2012/07/03/levelszemet-hozzajarulassal/ SAKKOM blog: Levélszemét hozzájárulással]
[[Kategória:Internet]]
[[Kategória:Üzlet-jog]]
1 859
szerkesztés