Főmenü megnyitása

Hogyankell.hu β

Módosítások

Nyereményjátékot futtatni a Facebookon külső alkalmazással

452 bájt hozzáadva, 2014. január 31., 11:18
Kapcsolódó források, hivatkozások
== Hogyan kell nyereményjátékot futtatni a Facebookonkülső alkalmazással? ==
[[Fájl:facebook_nyeremenyjateknyeremeny.jpg|right|250 px|saját szerkesztésű fotó]]Nagy népszerűségnek örvendenek a Facebookon futó nyereményjátékok. Ezekkel oldalunknak új lájkolókat szerezhetünk, erősíthetjük a márkánkat, növelhetjük rajongóink elköteleződését, és a felhasználók beleegyezésével még adatokat is gyűjthetünk, amelyekből [[A_közösségi_médiával_e-mail_adatbázist_építeni |adatbázist is építhetünk]] például későbbi e-mail marketing tevékenységünkhöz. Egy kreatív ötlettel és egy jó alkalmazással nagy sikert arathatunk, persze mindezt csak akkor, ha betartjuk a játékszabályokat!
== Lépések ==
#'''Válasszunk megfelelő játéktípust!''' Annak függvényében, hogy mennyire akarjuk „megdolgoztatni” a felhasználókat, többféle játéktípus közül is választhatunk. A kvíz jellegű játékok csak néhány kattintásba kerülnek, míg ha a versenyzőknek kell feltölteni fotókat, videókat, amelyekre aztán szavazatokat kell gyűjteniük, már több időt és energiát igényel részükről.
#'''Szerezzünk be külső alkalmazást!''' A Facebookon nyereményjáték Korábban csak egyedi fülön vagy külső alkalmazásban volt futtathatóa Facebookon nyereményjáték, azonban most már az üzenőfalon nem! A legjobb megoldásis - bizonyos szabályok betartásával - engedélyezett. Azonban célszerűbb külső alkalmazásban indítani a játékunkat, ugyanis így sokkal több előnyre tehetünk szert (pl. könnyebb adminisztrálhatóság, rajongók gyűjtése, ha alkalmazást telepítünk Facebook oldalunkraadatbázis építése), melynek segítségével könnyen és szabályosan bonyolíthatjuk le továbbá a nyereményjátékunkathosszabb időre tervezett, nagyobb értékű játékok futtatására is a külső alkalmazás az alkalmas. Applikációt erre specializálódott cégektől vásárolhatunk, mi magunk is fejleszthetünk és van néhány ingyenes verzió. Az az ideális alkalmazás, amely:
#*testre szabható, saját igényeinknek megfelelően rugalmasan alakítható,
#*beágyazható például honlapunkra is,
#*mobil eszközre optimalizált, tehát tableten, okostelefonon is jól használható
#'''Készítsünk játékszabályzatot és adatkezelési szabályzatot!''' A játékszabályzatba egyrészt be bele kell írni, hogy a játék nem a Facebook szervezésében valósul meg, nem is támogatja azt, másrészt a részvételi feltételeknél feltüntethetjük, hogy a játékban való részvétel regisztrációhoz kötött, nem elég oldalunk rajongójának lenni. Az adatkezelési szabályzatban pedig ismertetnünk kell, hogy mire használjuk fel az adatokat, hogyan védjük azokat (pl. a ránk bízott személyes adatokat csak és kizárólag arra használjuk fel, amire azt az adat tulajdonosa rendelkezésünkrebocsájtotta; nem adjuk ki harmadik félnek, stb.).#'''Használjuk az alkalmazás funkcióit!''' Nagyon fontos szabályHa már van külön applikációnk, hogy akkor a játék során csak az applikációba abba beépített funkciókat (pl. regisztrációs fül, szavazó gomb) lehet használni! Például TILOS szavaztatni használjuk. Az új szabály szerint a Facebook funkciók közül csak néhány engedélyezett játékban való használatra (pl. likegombbal szavaztathatunk, de továbbra sem kérhetjük arra a felhasználókat, megosztás vagy komment funkciójávalhogy saját üzenőfalukon osszák meg a bejegyzéseinket, vagy lebonyolítani tageljék magukat egy fotópályázatot a Facebook fotóalbumaibanáltalunk feltöltött fotón).
#'''Válasszunk megfelelő nyereményt!''' Ha megoldható, akkor válasszunk cégünkhöz kapcsolódó nyereményt! Azonban minden esetben törekedjünk arra, hogy a fődíj legyen elég vonzó a célcsoportnak, de ne legyen túl nagy és értékes, mert nem fogják elhinni, hogy van esélyük megnyerni. Sokan vetnek be tabletet, iPad-et, iPhone-t – ilyen jellegű nyereményekkel már sok átverés volt, ezért ezekkel nehéz megteremteni a hitelességet. A befektetett energiának és a nyeremény értékének is érdemes összhangban lennie: ha például kuponos játékot futtatunk, nyugodtan adhatunk kisebb értékű ajándékokat, de egy több hétig tartó fotópályázat esetén – amikor a versenyzőknek is meg kell dolgozniuk a részvételért és a szavazatokért – akkor nagyobb összegű nyereményt adjunk!
#'''Promotáljuk a játékunkat!''' Facebook hirdetésekkel, figyelemfelkeltő posztokkal vagy akár hírleveleinkben is népszerűsíthetjük nyereményjátékunkat, intenzíven ösztönözve a felhasználókat a részvételre.
#'''Hirdessük ki szabályosan a nyerteseket!''' A játék nyerteseinek nevét nem tehetjük közzé Facebook üzenőfali bejegyzésben és nem is értesíthetjük őket Facebook chaten keresztül. Csak a regisztráció során megadott e-mail címükön vagy telefonszámukon (ezeket az alkalmazás rögzítette) keresztül közölhetjük velük a jó hírt, és ha beleegyezésüket adják, akkor a Facebookon is kiírhatjuk a nevüket.
#'''Végezzünk utómunkálatokat!''' Értékeljük nyereményjátékunk sikerét, hogy a visszajelzéseket, tapasztalatokat tudjuk hasznosítani a jövőbeli játékok szervezésénél. Egy-egy ilyen játék során számos új taggal bővül rajongótáborunk. A nyereményjáték lezárása után se hagyjuk cserben régi és új rajongóinkat, továbbra is legyünk aktívak, szolgáltassunk minőségi tartalmat Facebook oldalunkon!
== Tippek ==
*Egy-egy ilyen játékkal sok új rajongót szerezhetünk, ugyanis az megengedett, hogy a játékban való részvétel előtt az illetőt oldalunk lájkolására kérjük (pl. az alkalmazás automatikusan kiírja, hogy: “Ezt a játékot rajongóinknak szerveztük, ahhoz, hogy részt tudj venni benne, előbb kattints a Like gombra!”). Ezután azonban mindenképpen kell egy játékban való részvételhez kötött regisztráció is.*Ha adatgyűjtésre is használjuk a külső alkalmazásban futtatott játékot, akkor a részvételi feltételeknél kérhetjük a jelentkező hozzájárulását ahhoz, hogy neve és e-mail címe bekerülhessen az adatbázisunkba, és direktmarketing-leveleket küldjünk neki.
*Ha sok adatot sikerült összegyűjtenünk a nevezések során, akkor ezeket elemezzük, különböző szempontok szerint szűrjük, és építsünk belőlük adatbázist.
== Kapcsolódó források, hivatkozások ==
*[https://www.facebook.com/page_guidelines.php/ A Facebook promóciós szabályzata angol nyelven]
*[http://besocial.hu/2012/09/amit-feltetlenul-tudnod-kell-a-facebook-nyeremenyjatekok-magyar-jogi-szabalyozasarol/ Amit feltétlenül tudnod kell a Facebook nyereményjátékok magyar jogi szabályozásáról]
*[http://besocialfacebooktippek.hu/20122013/08/0227/ismerdbreking-feluj-apromocios-szabalytalanszabalyok-facebooka-nyeremenyjatekokatfacebookon/ Ismerd fel a szabálytalan Facebook nyereményjátékokat!]*[http://facebooktippek.hu/2013/03/05/sikeres?fb_ref=recommendations-facebook-nyeremenyjatek-15-tippbar/ Mi Új promóciós szabályok a titka a sikeres Facebook nyereményjátékoknak?Facebookon]
* [http://besocial.hu/2013/06/hogyan-futtassunk-eredmenyes-nyeremenyjatekot-facebook-on/ 15 lépés az eredményes Facebook nyereményjátékhoz]
*[http://facebooktippek.hu/2013/01/22/15-dolog-amin-egy-facebook-promocio-elbukhat/?utm_source=Facebook&utm_medium=cikk&utm_campaign=fbtippek-fboldal/ 15 dolog, amin egy Facebook promóció elbukhat]
*[http://www.sakkom.hu/blog/2013/06/26/facebook-menedzsment-2.0/ SAKKOM blog: Facebook menedzsment 2.0]
[[Kategória:Internet]]
[[Kategória:Játék]]
1 859
szerkesztés