„Snapszerezni” változatai közötti eltérés

Innen: Hogyankell.hu

(Kapcsolódó források, hivatkozások)
(Hogyan kell snapszerezni?)
2. sor: 2. sor:
  
 
[[Fájl:magyar-kartya-aszok.gif|right]] A snapszer az a kártyajáték, melyet magyar kártyával játszanak, és más néven hatvanhatnak vagy snapszlinak is nevezik. A játék célja, hogy az egyik játékos bemondásokból és ütésekből szerzett, félretett lapjainak értéke elérje a 66-ot.  A játékot 2-4 ember játszhatja, azonban minden esetben kicsit mások a játékszabályok. Ez a cikk a 2 játékos részvételével játszott snapszer szabályait írja le.
 
[[Fájl:magyar-kartya-aszok.gif|right]] A snapszer az a kártyajáték, melyet magyar kártyával játszanak, és más néven hatvanhatnak vagy snapszlinak is nevezik. A játék célja, hogy az egyik játékos bemondásokból és ütésekből szerzett, félretett lapjainak értéke elérje a 66-ot.  A játékot 2-4 ember játszhatja, azonban minden esetben kicsit mások a játékszabályok. Ez a cikk a 2 játékos részvételével játszott snapszer szabályait írja le.
 +
 +
Lentebb pedig találsz egy hivatkozást, ahol megtudhatod hogy kell hármasban és négyen játszani a snapszert.
  
 
== Lépések ==
 
== Lépések ==

A lap 2019. február 22., 20:01-kori változata

Hogyan kell snapszerezni?

Magyar-kartya-aszok.gif

A snapszer az a kártyajáték, melyet magyar kártyával játszanak, és más néven hatvanhatnak vagy snapszlinak is nevezik. A játék célja, hogy az egyik játékos bemondásokból és ütésekből szerzett, félretett lapjainak értéke elérje a 66-ot. A játékot 2-4 ember játszhatja, azonban minden esetben kicsit mások a játékszabályok. Ez a cikk a 2 játékos részvételével játszott snapszer szabályait írja le.

Lentebb pedig találsz egy hivatkozást, ahol megtudhatod hogy kell hármasban és négyen játszani a snapszert.

Lépések

  1. Osszátok ki a lapokat! Először is ki kell venni a 7, 8, 9-es lapokat, ezt követően pedig először az osztó 3-3 lapot ad a játékosoknak, majd a következő lap formájában felüti az adut, majd még 2-2 lapot ad a játékosoknak. Tehát összesen 5-5 lap van a játékosoknál, a többi lapot pedig a jól látható adura lefordítva kell elhelyezni!
  2. Ezt követi a hívás! Az a személy kezdi a hívást, aki nem osztott, az ütések után pedig mindig az hív, aki az ütést vitte. Amíg a talonban (lefordított lapköteg) lap van, addig a színre szín adása, amennyiben az nincs az adu rátétele (felülütés) nem kötelező. Azonban ha elfogytak lefordított lapok, utána kötelező színre színt adni, ha nincs szín, akkor pedig adut kell rakni („adukényszer” van). Ha nincs se szín, se adu a kézben, akkor bármi dobható. Az ütést természetesen az viszi, aki a színből nagyobb értékűt tette, az adu pedig a többi szín összes lapját viszi.
  3. Ne felejtsetek el újra húzni! Minden ütés után húznak a játékosok, és mindig az húz először, aki az ütést vitte.
  4. Menet közben az adu alsóval kicserélhető! Ha valakinél ott van az adu színéből az alsó, akkor az a játékos, amikor ő a soros, kicserélheti a pakli alatt lévő adut az alsóval. Ez csak addig tehető meg, amíg legalább három lap van az adu felett a talonban.
  5. Takarj, ha biztos vagy a dolgodban! Ha valaki soron következik, és úgy ítéli, hogy a kézében lévő lapokból is elér 66 pontot, akkor letakarja a talont (lefordított lapok) a felütött aduval („betakar”), innentől senki sem vehet lapot, a takaró adut sem lehet kicserélni, és a takaró megkezdi a hívást. A betakarás is csak akkor történhet meg, legalább 3 lap van még a talonban az adu felett.
  6. A játék vége: Az ütések és a bemondások pontértékét nem lehet papíron írni, fejben kell számolni. Aki eléri a 66 pontot, „Kész!” vagy „Elég!” bemondással befejezi a játékot, és akkor ő nyer. Ha ezt elmulasztaná annak ellenére, hogy megvan a 66 pontja, és a másik fél is eléri a 66 pontot, és ő ezt bemondja, akkor ő nyer. Ha senki nem éri el a 66 pontot, akkor az utolsó ütés győz.

Tippek

  • A lapok értékei a játékban:
    • Ász: 11
    • Tízes: 10
    • Király: 4
    • Felső: 3
    • Alsó: 2
    • Kilences, nyolcas, hetes: Ezeket ki kell venni a pakliból, ezekkel lehet számolni a nyert játszmák értékét az versenyzők esetében.
  • Húsz és negyven: Ha egy ember kezében van egy adott színből a felső és a király is, az 20-at ér, ha ugyanez az adu színéből van, akkor 40-et ér. Csak akkor lehet a végén ezt mint pontérték beszámolni, ha az illetőnek más ütése is volt emellett. Csak az a játékos mondhatja be a 20-at vagy 40-et, aki éppen soron következik. Ha valaki ezt megtette, utána köteles kihívni vagy a királyt vagy a felsőt. Ha valakinek kettő is van a kezében, akkor is csak az egyiket mondhatja be.
  • Snapszer: Ezt csak az osztás után azonnal, az első körben lehet bemondani. Aki ezt bemondja az vállalja, hogy úgy szedi össze a 66 pontot, hogy az ellenfél közben egyet sem üt.
  • A játszmák győzelmének pontozása:
    • Játszmanyerés esetén 1 pont jár.
    • Ha az ellenfél nem érte el a 33 pontot („maccs”), akkor 2 pont.
    • Ha az ellenfél nem ütött egyet sem(„csendes snapszer”), akkor 3 pont.
    • Ha az, aki takart, nem éri el a 66-ot, az ellenfélnek jár 1 pont.
    • Snapszer esetén 6 pont jár, de ha megbukott, aki bemondta, akkor az ellenfél kapja meg a 6 pontot.

Amire szükséged lehet

  • 32 lapos magyar kártya pakli
  • Játékostárs

Figyelmeztetések

  • Szerencsejátékban 18 éven aluli személy nem vehet részt.
  • A túlzott szerencsejáték szenvedélybetegség kialakulásához vezethet.
  • Soha ne becsüld alá a játékospartnert!

Kapcsolódó források, hivatkozások

Az oldal szerzői

Bianka, Hogyankell, JViki, Tothspeter