Főmenü megnyitása

Hogyankell.hu β

Módosítások

Optimalizálni a Google AdWords hirdetéseket

1 597 bájt hozzáadva, 2014. január 23., 14:56
Hogyan kell optimalizálni a Google AdWords hirdetéseket?
== Hogyan kell optimalizálni a Google AdWords hirdetéseket? ==
[[Fájl:adwords_optimalizalas.jpg|right|350 px|saját szerkesztésű fotó]]AdWords kampányt nem olyan bonyolult [[AdWords_kampányt_indítani|indítani]], de azt követően is folyamatosan nyomon kell követnünk, és ha szükséges, akkor olyan módosításokat kell végrehajtanunk rajta, amelyekkel javíthatjuk teljesítményének hatékonyságát. A hirdetések sikerének elengedhetetlen feltétele tehát az optimalizálás, amelynek hatása a magasabb minőségi mutatókban, az alacsonyabb költségekben és a jobb befektetés-megtérülésben mutatkozhat meg. Fontos azonban, hogy mindig a hirdetésekkel elérni kívánt céloknak („Több kattintást szeretnék”, „Szeretném növelni az átkattintási arányt”, „A cég arculatát szeretném erősíteni”) megfelelő optimalizálási stratégiát válasszunk. A legtöbb esetben a többféle optimalizálási technika együttes alkalmazása a legjobb megoldás egy-egy kampány javítására. Lássuk, hogy a következő lehetséges hirdetési célkitűzések esetében milyen optimalizálási taktikákat érdemes bevetnünk a jobb eredmények eléréséhez!
== Lépések ==
**'''Jelentések''': a személyre szabható oszlopoknak és lebontási lehetőségeknek köszönhetően azokra az adatokra koncentrálhatunk, amelyek fontosak lehetnek hirdetéseink optimalizálásához (kulcsszavak, hirdetésszövegek, hirdetéscsoportok teljesítménye)
**'''Google Analytics''': megmutatja, hogy a felhasználók hogyan találtak rá honlapunkra, hogyan használták azt, amely információk alapján is javíthatjuk oldalunk eredményességét
*Használhatunk hirdetésbővítményeket is. Például hely- és hívásbővítménnyel azoknak az ügyfeleknek segíthetünk, akik készen állnak a vásárlásra, és csak egy pontos címre van szükségük, vagy arra, hogy okostelefonon a hirdetésünk mellett megjelenő click-to-call gombra kattintva fel tudja hívni az üzletünket. Közösségi jelölésekkel, azaz a Google+ oldalunkon olvasható vélemények - hirdetéseink alatt történő - megjelenítésével a cégünk iránti bizalmat növelhetjük, építhetjük imázsunkat.
*Kampánykísérletekkel a hirdetéseinket tartalmazó aukciók bizonyos részében tesztelhetjük az általunk beállított módosításokat. Megadhatjuk, hogy a keresések hány %-ánál működjenek a kísérleti módosítások (pl. új kulcsszavak, más CPC) és ezek meddig fussanak. A kapott eredményekből kiderülhet, hogy mennyire hatékonyak a bevezetett módosítások. Ha sikeresek, akkor a továbbiakban alkalmazzuk ezeket.
*[http://www.hogyankell.hu/Google_AdWords_kamp%C3%A1ny_k%C3%B6lts%C3%A9geit_cs%C3%B6kkenteni Hogyan kell a Google AdWords kampány költségeit csökkenteni?]
*Az ajánlatok (max. CPC/CPA/CPM) növelése helyett minőségi optimalizálásra törekedjünk!
*Továbbfejlesztett kampányoknál lehetőség van dinamikus keresési-, illetve termékinformációs hirdetések futtatására. Azonban ezek több szakértelmet és gyakorlatot igényelnek!
*Tartsuk szem előtt kampányunk céljait és ezeknek megfelelően optimalizáljunk!
*Kövessük nyomon kampányunk elért eredményeit, valamint a belőlük készült statisztikákat, és ezeket is vegyük figyelembe a megfelelő optimalizáláshoz!
*[http://support.google.com/adwords/certification/bin/static.py?hl=hu&page=examstudy.cs&rd=1/ A Google AdWords oktatóközpontja]
*[https://support.google.com/adwords/?hl=hu#topic=3119071/ A Google AdWords súgóközpontja]
*[https://support.google.com/adwords/certification/answer/2471185?hl=hu&ref_topic=2795283/ A dinamikus keresési hirdetésekről való tudnivalók]
*[https://support.google.com/adwords/certification/answer/2454022?hl=hu&ref_topic=2795283/ A termékinformációs hirdetésekről való tudnivalók]
*[http://www.sakkom.hu/blog/2012/06/12/szereti-e-google-az-ugynoksegeket-s-ha-igen-miert-nem/ SAKKOM blog: Szereti-e a Google az ügynökségeket, s ha igen, miért nem?]
*[http://www.sakkom.hu/blog/2012/07/16/google-adwords-remarketing-mire-figyeljunk/ SAKKOM blog: Google AdWords remarketing - mire figyeljünk?]
1 859
szerkesztés