Főmenü megnyitása

Hogyankell.hu β

Módosítások

Optimalizálni a Google AdWords hirdetéseket

2 197 bájt hozzáadva, 2014. január 23., 14:56
Hogyan kell optimalizálni a Google AdWords hirdetéseket?
== Hogyan kell optimalizálni a Google AdWords hirdetéseket? ==
[[Fájl:adwords_optimalizalas.jpg|right|350 px|saját szerkesztésű fotó]]AdWords kampányt nem olyan bonyolult [[AdWords_kampányt_indítani|indítani]], de azt követően is folyamatosan nyomon kell követnünk, és ha szükséges, akkor olyan módosításokat kell végrehajtanunk rajta, amelyekkel javíthatjuk teljesítményének hatékonyságát. A hirdetések sikerének elengedhetetlen feltétele tehát az optimalizálás, amelynek hatása a magasabb minőségi mutatókban, az alacsonyabb költségekben és a jobb befektetés-megtérülésben mutatkozhat meg. Fontos azonban, hogy mindig a hirdetésekkel elérni kívánt céloknak („Több kattintást szeretnék”, „Szeretném növelni az átkattintási arányt”, „A cég arculatát szeretném erősíteni”) megfelelő optimalizálási stratégiát válasszunk. A legtöbb esetben a többféle optimalizálási technika együttes alkalmazása a legjobb megoldás egy-egy kampány javítására. Lássuk, hogy a következő lehetséges hirdetési célkitűzések esetében milyen optimalizálási taktikákat érdemes bevetnünk a jobb eredmények eléréséhez!
== Lépések ==
#*Bővítsük meglévő kulcsszólistánkat új kulcsszavakkal és állítsunk be hozzájuk megfelelő egyezéstípust!
#*Hozzunk létre hirdetéseket és kulcsszavakat honlapunk nem kiemelten hirdetett részeihez is! Például lehet, hogy a legfontosabb hirdetéseink témája az akciós tulipánhagymák, de ezek mellett felvehetjük kulcsszólistánkra a többi általunk forgalmazott növényt is, és készíthetünk hozzájuk általános hirdetéseket, hiszen ezek is megjelenhetnek megfelelő felhasználói keresésekre, és elirányíthatják honlapunkra (a példánkban) az általában az adott virág után érdeklődőket.
#*Növeljük a napi költségkeretet! Nagyobb ajánlattal több megjelenést kapunk, tehát több kattintást is begyűjthetünk.#*Növeljük a maximális CPC-ajánlatot! Ez emelheti hirdetésünk pozícióját, tehát az első találatok között jelenhet meg hirdetésünk, így könnyebben ráakadhatnak a felhasználók.Továbbfejlesztett kampányoknál ajánlatkorrekciókat adhatunk meg, azaz meghatározhatjuk, hogy mobil eszközök esetén például +20%-kkal legyen magasabb a CPC-ajánlatunk. Azaz ha 50 forint az alap CPC, akkor ha mobil eszközön kattintanak a hirdetésünkre, az a kattintás 60 forintba fog kerülni. Ezt az ajánlatkorrekciót helyek és időszakok (hirdetésütemezés) esetében is alkalmazhatjuk. Mivel egyre többen mobil eszközön interneteznek, ezért nem árt igénybe venni ezt a funkciót, így még több embert érhetünk el, a kattintások számát pedig gyarapíthatjuk.
#*Hozzunk létre hirdetéseket a Display Hálózaton is! Többféle hirdetéssel (szöveges-, képes-, video-, multimédiás- és mobilhirdetés), többféle hálózaton több ügyfelet érhetünk el, és ezáltal a forgalmunkat is növelhetjük.
#*Terjeszkedjünk hirdetéseinkkel! Ha van rá módunk, akkor célszerű kiterjeszteni kampányaink területi vagy akár demográfiai célzásait is a nagyobb ügyfélszerzés reményében. Például ha kedvezményes lézeres látásjavító kezelést hirdetünk, akkor nemcsak például a 25-35 év közötti fő célcsoportot, hanem az ennél némileg fiatalabbakat is megcélozhatjuk, hiszen a rövidlátás vagy éppen a szemtengelyferdülés problémája őket is érintheti.
**'''Jelentések''': a személyre szabható oszlopoknak és lebontási lehetőségeknek köszönhetően azokra az adatokra koncentrálhatunk, amelyek fontosak lehetnek hirdetéseink optimalizálásához (kulcsszavak, hirdetésszövegek, hirdetéscsoportok teljesítménye)
**'''Google Analytics''': megmutatja, hogy a felhasználók hogyan találtak rá honlapunkra, hogyan használták azt, amely információk alapján is javíthatjuk oldalunk eredményességét
*Használhatunk hirdetésbővítményeket is. Például hely- és hívásbővítménnyel azoknak az ügyfeleknek segíthetünk, akik készen állnak a vásárlásra, és csak egy pontos címre van szükségük, vagy arra, hogy okostelefonon a hirdetésünk mellett megjelenő click-to-call gombra kattintva fel tudja hívni az üzletünket. Közösségi jelölésekkel, azaz a Google+ oldalunkon olvasható vélemények - hirdetéseink alatt történő - megjelenítésével a cégünk iránti bizalmat növelhetjük, építhetjük imázsunkat.
*Kampánykísérletekkel a hirdetéseinket tartalmazó aukciók bizonyos részében tesztelhetjük az általunk beállított módosításokat. Megadhatjuk, hogy a keresések hány %-ánál működjenek a kísérleti módosítások (pl. új kulcsszavak, más CPC) és ezek meddig fussanak. A kapott eredményekből kiderülhet, hogy mennyire hatékonyak a bevezetett módosítások. Ha sikeresek, akkor a továbbiakban alkalmazzuk ezeket.
*[http://www.hogyankell.hu/Google_AdWords_kamp%C3%A1ny_k%C3%B6lts%C3%A9geit_cs%C3%B6kkenteni Hogyan kell a Google AdWords kampány költségeit csökkenteni?]
*Az ajánlatok (max. CPC/CPA/CPM) növelése helyett minőségi optimalizálásra törekedjünk!
*Továbbfejlesztett kampányoknál lehetőség van dinamikus keresési-, illetve termékinformációs hirdetések futtatására. Azonban ezek több szakértelmet és gyakorlatot igényelnek!
*Tartsuk szem előtt kampányunk céljait és ezeknek megfelelően optimalizáljunk!
*Kövessük nyomon kampányunk elért eredményeit, valamint a belőlük készült statisztikákat, és ezeket is vegyük figyelembe a megfelelő optimalizáláshoz!
*[http://support.google.com/adwords/certification/bin/static.py?hl=hu&page=examstudy.cs&rd=1/ A Google AdWords oktatóközpontja]
*[https://support.google.com/adwords/?hl=hu#topic=3119071/ A Google AdWords súgóközpontja]
*[https://support.google.com/adwords/certification/answer/2471185?hl=hu&ref_topic=2795283/ A dinamikus keresési hirdetésekről való tudnivalók]
*[https://support.google.com/adwords/certification/answer/2454022?hl=hu&ref_topic=2795283/ A termékinformációs hirdetésekről való tudnivalók]
*[http://www.sakkom.hu/blog/2012/06/12/szereti-e-google-az-ugynoksegeket-s-ha-igen-miert-nem/ SAKKOM blog: Szereti-e a Google az ügynökségeket, s ha igen, miért nem?]
*[http://www.sakkom.hu/blog/2012/07/16/google-adwords-remarketing-mire-figyeljunk/ SAKKOM blog: Google AdWords remarketing - mire figyeljünk?]
1 859
szerkesztés