Főmenü megnyitása

Hogyankell.hu β

Optimalizálni a Google AdWords hirdetéseket szerkesztése

Figyelem: Nem vagy bejelentkezve. Ha szerkesztesz, az IP-címed nyilvánosan látható lesz a laptörténetben. Ha bejelentkezel vagy regisztrálsz, a szerkesztéseid a felhasználónevedhez lesznek társítva, egyéb hasznos dolgok mellett.

A szerkesztés visszavonható. Kérlek ellenőrizd alább a változásokat, hogy valóban ezt szeretnéd-e tenni, majd kattints a lap mentése gombra a visszavonás véglegesítéséhez.
Aktuális változat A te változatod
1. sor: 1. sor:
 
== Hogyan kell optimalizálni a Google AdWords hirdetéseket? ==
 
== Hogyan kell optimalizálni a Google AdWords hirdetéseket? ==
  
[[Fájl:adwords_optimalizalas.jpg|right|350 px|saját szerkesztésű fotó]]AdWords kampányt nem olyan bonyolult [[AdWords_kampányt_indítani|indítani]], de azt követően is folyamatosan nyomon kell követnünk, és ha szükséges, akkor olyan módosításokat kell végrehajtanunk rajta, amelyekkel javíthatjuk teljesítményének hatékonyságát. A hirdetések sikerének elengedhetetlen feltétele tehát az optimalizálás, amelynek hatása a magasabb minőségi mutatókban, az alacsonyabb költségekben és a jobb befektetés-megtérülésben mutatkozhat meg. Fontos azonban, hogy mindig a hirdetésekkel elérni kívánt céloknak („Több kattintást szeretnék”, „Szeretném növelni az átkattintási arányt”, „A cég arculatát szeretném erősíteni”) megfelelő optimalizálási stratégiát válasszunk. A legtöbb esetben a többféle optimalizálási technika együttes alkalmazása a legjobb megoldás egy-egy kampány javítására. Lássuk, hogy a következő lehetséges hirdetési célkitűzések esetében milyen optimalizálási taktikákat érdemes bevetnünk a jobb eredmények eléréséhez!
+
AdWords kampányt nem olyan bonyolult [[AdWords_kampányt_indítani|indítani]], de azt követően is folyamatosan nyomon kell követnünk, és ha szükséges, akkor olyan módosításokat kell végrehajtanunk rajta, amelyekkel javíthatjuk teljesítményének hatékonyságát. A hirdetések sikerének elengedhetetlen feltétele tehát az optimalizálás, amelynek hatása a magasabb minőségi mutatókban, az alacsonyabb költségekben és a jobb befektetés-megtérülésben mutatkozhat meg. Fontos azonban, hogy mindig a hirdetésekkel elérni kívánt céloknak („Több kattintást szeretnék”, „Szeretném növelni az átkattintási arányt”, „A cég arculatát szeretném erősíteni”) megfelelő optimalizálási stratégiát válasszunk. A legtöbb esetben a többféle optimalizálási technika együttes alkalmazása a legjobb megoldás egy-egy kampány javítására. Lássuk, hogy a következő lehetséges hirdetési célkitűzések esetében milyen optimalizálási taktikákat érdemes bevetnünk a jobb eredmények eléréséhez!
  
 
== Lépések ==
 
== Lépések ==
  
#'''Növelni szeretném a CTR-t, azaz az átkattintások arányát!''' Ahhoz, hogy az érdeklődők valóban rá is kattintsanak hirdetésünkre – amely aztán elvezeti őket a honlapunkra –, először is az kell, hogy hirdetésünk valóban megjelenjen a felhasználó keresésére, és ha már megjelent, akkor pedig legyen elég figyelemfelkeltő, hogy az adott termék vagy szolgáltatás iránt érdeklődő felhasználó „ráharapjon”. Ehhez a következőket kell tennünk:
+
#'''Növelni szeretném a CTR-t, azaz az átkattintások arányát!''' Ahhoz, hogy az érdeklődők valóban rá is kattintsanak hirdetésünkre, – amely aztán elvezeti őket a honlapunkra – először is az kell, hogy hirdetésünk valóban megjelenjen a felhasználó keresésére, és ha már megjelent, akkor pedig legyen elég figyelemfelkeltő, hogy az adott termék vagy szolgáltatás iránt érdeklődő felhasználó „ráharapjon”. Ehhez a következőket kell tennünk:
 
#*Az adott termék vagy szolgáltatás szempontjából a valóban releváns [[Kulcsszólistát_összeállítani_Google_AdWords_kampányhoz | kulcsszavakat gyűjtsük össze]]!
 
#*Az adott termék vagy szolgáltatás szempontjából a valóban releváns [[Kulcsszólistát_összeállítani_Google_AdWords_kampányhoz | kulcsszavakat gyűjtsük össze]]!
#*Variáljuk a releváns kulcsszavak egyezési típusait! Az általános kulcsszavak helyett célszerűbb a kifejezésegyezés („olcsó konyhabútor”) és a pontos egyezés ([konyhabútor eladás]) típusokat alkalmazni.
+
#*Variáljuk a releváns kulcsszavak egyezési típusait! Az általános kulcsszavak helyett célszerűbb a kifejezésegyezés („olcsó konyhabútor”) és a pontos egyezés ([konyhabútor]) típusokat alkalmazni.
 
#*A rosszul teljesítő kulcsszavakat szüneteltessük vagy töröljük a listából!
 
#*A rosszul teljesítő kulcsszavakat szüneteltessük vagy töröljük a listából!
#*Kizáró kulcsszavakkal küszöböljük ki a nem kívánt megjelenítéseket! Például ha nem forgalmazunk használt egyetemi könyvet, azonban másfajta könyveket igen, akkor vegyük fel a listába az  ''–egyetemi'' kizáró kulcsszót.
+
#*Kizáró kulcsszavakkal küszöböljük ki a nem kívánt megjelenítéseket! Például ha nem forgalmazunk használt egyetemi könyvet, azonban másfajta használt könyveket igen, akkor vegyük fel a listába az  –egyetemi kizáró kulcsszót.
#*A rosszul teljesítő hirdetések szövegeit írjuk át és tegyük őket ösztönzőbbé (''Vásárolja meg olcsóbban!, Regisztráljon most a kedvezményekért!'')!
+
#*A rosszul teljesítő hirdetések szövegeit írjuk át és tegyük őket ösztönzőbbé (Vásárolja meg olcsóbban!, Regisztráljon most a kedvezményekért!)!
#*Használjunk kulcsszóbeillesztést! Például a hirdetés címsorában elhelyezhetünk egy kapcsos zárójelbe tett kulcsszót, ami dinamikusan frissül az adott hirdetést megjelenítő keresési kifejezéssel, vagyis nem ez a kulcsszó fog megjelenni a hirdetés címsorában, hanem a hirdetést megjelenítő keresési kifejezés, így a felhasználó pont az fogja látni, amit keresett. Azonban ha a felhasználó olyan kulcsszóra keres rá, amely túl hosszú és a karakterkorlát miatt illeszthető be a hirdetés címsorába, akkor a hirdetésben az általunk - kapcsos zárójelben - megadott kulcsszó fog megjelenni. Érdemes tehát olyan hirdetési címsort írni, amely a dinamikusan beillesztett keresési kifejezésekkel is értelmes lesz.  
+
#*A hirdetések láthatósága érdekében használjunk kulcsszavakat a hirdetés címében és szövegében! Ezek a kulcsszavak megfelelő felhasználói keresés esetében félkövér betűtípusban fognak megjelenni, így könnyebben rájuk irányul a felhasználó figyelme.
#'''Gyarapítani szeretném a forgalmat!''' Hirdetéseinkkel az is lehet a célunk, hogy egyszerűen csak a honlapunkra érkezők számát gyarapítsuk, azaz növeljük webhelyünk forgalmát. Természetesen ebben az esetben is a releváns kulcsszavakkal és az [[Google_AdWords_kampányhoz_hirdetési_szöveget_írni | imponáló hirdetésszövegekkel]] érhetjük el ezt az eredményt, de további praktikákat is bevethetünk:
+
#'''Gyarapítani szeretném a forgalmat!''' Hirdetéseinkkel az is lehet a célunk, hogy egyszerűen csak a honlapunkra érkezők számát gyarapítsuk, azaz növeljük webhelyünk forgalmát. Természetesen ebben az esetben is a releváns kulcsszavakkal és [[Google_AdWords_kampányhoz_hirdetési_szöveget_írni | az imponáló hirdetésszövegekkel]] érhetjük el ezt az eredményt, de további praktikákat is bevethetünk:
#*Bővítsük meglévő kulcsszólistánkat új kulcsszavakkal és állítsunk be hozzájuk megfelelő egyezéstípust!
+
#*Bővítsük meglévő kulcsszólistánkat új kulcsszavakkal és állítsunk be hozzájuk megfelelő egyezés-típust!
#*Hozzunk létre hirdetéseket és kulcsszavakat honlapunk nem kiemelten hirdetett részeihez is! Például lehet, hogy a legfontosabb hirdetéseink témája az akciós tulipánhagymák, de ezek mellett felvehetjük kulcsszólistánkra a többi általunk forgalmazott növényt is, és készíthetünk hozzájuk általános hirdetéseket, hiszen ezek is megjelenhetnek megfelelő felhasználói keresésekre, és elirányíthatják honlapunkra (a példánkban) az általában az adott virág után érdeklődőket.
+
#*Hozzunk létre hirdetéseket és kulcsszavakat honlapunk nem kiemelten hirdetett részeihez is! Például lehet, hogy a legfontosabb hirdetéseink témája az akciós tulipánhagymák, de ezek mellett felvehetjük kulcsszólistánkra a többi általunk forgalmazott növényt is, és készíthetünk hozzájuk általános hirdetéseket, hiszen ezek is megjelenhetnek megfelelő felhasználói keresésekre, és elirányíthatják honlapunkra az általában a virágok, a virágkereskedések után érdeklődőket.
#*Növeljük a napi költségkeretet! Nagyobb ajánlattal több megjelenést kapunk, tehát több kattintást is begyűjthetünk.  
+
#*Növeljük a napi költségkeretet! Nagyobb ajánlattal több megjelenést kapunk, tehát több kattintást is begyűjthetünk.
#*Növeljük a maximális CPC-ajánlatot! Ez emelheti hirdetésünk pozícióját, tehát az első találatok között jelenhet meg hirdetésünk, így könnyebben ráakadhatnak a felhasználók. Továbbfejlesztett kampányoknál ajánlatkorrekciókat adhatunk meg, azaz meghatározhatjuk, hogy  mobil eszközök esetén például +20%-kkal  legyen magasabb a CPC-ajánlatunk. Azaz ha 50 forint az alap CPC, akkor ha mobil eszközön kattintanak a hirdetésünkre, az a kattintás 60 forintba fog kerülni.  Ezt az ajánlatkorrekciót helyek és időszakok (hirdetésütemezés) esetében is alkalmazhatjuk. Mivel egyre többen mobil eszközön interneteznek, ezért nem árt igénybe venni ezt a funkciót, így még több embert érhetünk el, a kattintások számát pedig gyarapíthatjuk. 
+
#*Növeljük a maximális CPC-ajánlatot! Ez emelheti hirdetésünk pozícióját, tehát az első találatok között jelenhet meg hirdetésünk, így könnyebben ráakadhatnak a felhasználók.
 
#*Hozzunk létre hirdetéseket a Display Hálózaton is! Többféle hirdetéssel (szöveges-, képes-, video-, multimédiás- és mobilhirdetés), többféle hálózaton több ügyfelet érhetünk el, és ezáltal a forgalmunkat is növelhetjük.
 
#*Hozzunk létre hirdetéseket a Display Hálózaton is! Többféle hirdetéssel (szöveges-, képes-, video-, multimédiás- és mobilhirdetés), többféle hálózaton több ügyfelet érhetünk el, és ezáltal a forgalmunkat is növelhetjük.
#*Terjeszkedjünk hirdetéseinkkel! Ha van rá módunk, akkor célszerű kiterjeszteni kampányaink területi vagy akár demográfiai célzásait is a nagyobb ügyfélszerzés reményében. Például ha kedvezményes lézeres látásjavító kezelést hirdetünk, akkor nemcsak például a 25-35 év közötti fő célcsoportot, hanem az ennél némileg fiatalabbakat is megcélozhatjuk, hiszen a rövidlátás vagy éppen a szemtengelyferdülés problémája őket is érintheti.
+
#*Terjeszkedjünk hirdetéseinkkel! Ha van rá módunk, akkor célszerű kiterjeszteni kampányaink területi vagy akár demográfiai célzásait is a nagyobb ügyfélszerzés reményében. Például ha kedvezményes lézeres látásjavító kezelést hirdetünk, akkor nemcsak az időseket, hanem a fiatalokat is megcélozhatjuk, hiszen a rövidlátás vagy éppen a szemtengelyferdülés problémája bármelyik korosztályt érintheti.
#'''Javítani szeretném a megtérülést!''' Ha kampányunkkal a bevételt, a profitot szeretnénk növelni, akkor a beruházás megtérülését, azaz a ROI-t kell szem előtt tartanunk. A [[Megtérülést_számolni | ROI kiszámításával]] láthatjuk, hogy hirdetési költségeinkhez képest mennyi volt a hirdetésekből származó nyereségünk (pl.: online vásárlások értéke). Ahhoz tehát, hogy ezt a mutatót optimalizálni tudjuk, a konverziókkal kapcsolatos adatokat kell mérnünk, nem pedig az átkattintási arányt vagy hasonló mérési mutatókat. Magasabb minőségi mutató elérésével csökkenthetjük a költségeinket, tehát máris kedvezőbb értéket fog mutatni számunkra a ROI. Magasabb minőségi mutatót pedig jól teljesítő kulcsszavakkal és hirdetésekkel, megfelelő célzással és céloldallal érhetünk el. Konverziónak számíthat az online vásárlás, a hírlevélre történő feliratkozás vagy éppen a regisztráció. Ahhoz, hogy ezek meg is valósuljanak, a következőkre érdemes figyelnünk:
+
#'''Javítani szeretném a megtérülést!''' Ha kampányunkkal a bevételt, a profitot szeretnénk növelni, akkor a beruházás megtérülését, azaz a ROI-t kell szem előtt tartanunk. A [[Megtérülést_számolni | ROI kiszámításával]] láthatjuk, hogy hirdetési költségeinkhez képest mennyi volt a hirdetésekből származó nyereségünk (pl.: online vásárlások értéke). Ahhoz tehát, hogy ezt a mutatót optimalizálni tudjuk, a konverziókkal kapcsolatos adatokat kell mérnünk, nem pedig az átkattintási arányt vagy hasonló mérési mutatókat. Magasabb minőségi mutató elérésével csökkenthetjük a költségeinket, tehát máris kedvezőbb értéket fog mutatni számunkra a ROI. Magasabb minőségi mutatót pedig jól teljesítő kulcsszavakkal és hirdetésekkel, valamint megfelelő céloldallal érhetünk el. Konverziónak számíthat az online vásárlás, a hírlevélre történő feliratkozás vagy éppen a regisztráció. Ahhoz, hogy ezek meg is valósuljanak, a következőkre érdemes figyelnünk:
 
#*Célozzunk meg olyan potenciális ügyfeleket, akik valószínűleg eredményeznek is konverziókat! Nagy különbség van „bámészkodó” és vásárló között. Például a műszaki cikkek esetében jellemző, hogy először csak információkat gyűjt róluk a lehetséges ügyfél, és csak később válik valódi vásárlóvá, ezért más-más hirdetéseket kell megfogalmazni az egyes csoportok számára.
 
#*Célozzunk meg olyan potenciális ügyfeleket, akik valószínűleg eredményeznek is konverziókat! Nagy különbség van „bámészkodó” és vásárló között. Például a műszaki cikkek esetében jellemző, hogy először csak információkat gyűjt róluk a lehetséges ügyfél, és csak később válik valódi vásárlóvá, ezért más-más hirdetéseket kell megfogalmazni az egyes csoportok számára.
#*Motiváljuk a felhasználókat! A hirdetésszövegekbe olyan kifejezéseket, felszólításokat kell írni, amelyek a kívánt cselekvésre ösztönzik a felhasználókat (''Rendelje meg most!, Kérjen ajánlatot!''), továbbá hangsúlyozni kell az adott termék vagy szolgáltatás előnyeit (''Minőségi kivitelezés, Két év garanciával!''), a hozzájuk kapcsolódó kedvezményes ajánlatokat (''Kettőt fizet, hármat vihet!, Most 50% kedvezménnyel!''), hiszen ezek is nagyban befolyásolhatják a vevők döntéseit.
+
#*Motiváljuk a felhasználókat! A hirdetésszövegekbe olyan kifejezéseket, felszólításokat kell írni, amelyek a kívánt cselekvésre ösztönzik a felhasználókat (Rendelje meg most!, Kérjen ajánlatot!), továbbá hangsúlyozni kell az adott termék vagy szolgáltatás előnyeit (Minőségi kivitelezés, Két év garanciával!), a hozzájuk kapcsolódó kedvezményes ajánlatokat (Kettőt fizet, hármat vihet!, Most 50% kedvezménnyel!), hiszen ezek is nagyban befolyásolhatják a vevők döntéseit.
 
#*Vezessük jó helyre a potenciális ügyfeleket! A hirdetésre való kattintás után olyan oldalra kell vezetnünk a potenciális ügyfeleket, amelyen könnyen megtalálhatják a hirdetésben kínált konkrét dolgot, és már csak egy kattintásukba kerüljön például az online vásárlás vagy a regisztráció.
 
#*Vezessük jó helyre a potenciális ügyfeleket! A hirdetésre való kattintás után olyan oldalra kell vezetnünk a potenciális ügyfeleket, amelyen könnyen megtalálhatják a hirdetésben kínált konkrét dolgot, és már csak egy kattintásukba kerüljön például az online vásárlás vagy a regisztráció.
#*Használjuk intelligens CPC-t (ECPC) vagy Konverzióoptimalizálót! Mindkét ajánlattételi mód növeli a megadott ajánlatainkat (CPC, illetve CPA) azoknál a kattintásoknál, melyek nagyobb valószínűséggel vezetnek konverzióhoz, a konverzióhoz nem vezető kattintások esetében pedig csökkentik őket. Az ECPC az általunk beállított max. CPC-ajánlattal működik és nem lépi át azt 30%-nál nagyobb mértékben, míg a Konverzióoptimalizáló teljes szabadsággal állítja be a CPC-ajánlatainkat. Mindkét eszköz használatához be kell állítunk a Konverziókövetést, a Konverzióoptimalizáló pedig csak akkor működik, ha az elmúlt 30 napban legalább 15 konverziót értünk el hirdetéseinkkel.  
+
#*Használjuk a Konverzióoptimalizálót! Ha be van állítva honlapunkra a konverziókövetési funkció, és az elmúlt 30 napban legalább 15 konverziót ért el kampányunk, akkor igénybe vehetjük ezt az eszközt. Lényege, hogy optimalizálja a hirdetésmegjelenítéseket, azaz kiküszöböli a haszonnal nem járó kattintásokat és a lehető legtöbb hasznot hozó hirdetéseket jeleníti meg. Tehát ez az eszköz a konverziókövetési adatok felhasználásával segít több konverziót elérni, mindezt alacsonyabb áron.  
#'''Építeni szeretném a márkát!''' Márkanépszerűsítő kampányunk esetében a fő cél a vevővel történő folyamatos kommunikáció annak érdekében, hogy újra és újra emlékeztessük a márkánkra, a többi márkával szemben a mienket részesítse előnyben egy esetleges vásárlás során. A márkaerősítésre tervezett hirdetéseknél a következő tanácsokat tartsuk be:
+
#'''Építeni szeretném a márkát!''' Márkanépszerűsítő kampányunk esetében a fő cél a vevővel történő folyamatos kommunikáció annak érdekében, hogy újra és újra emlékeztessük a márkánkra, a többi márkával szemben a mi márkánkat részesítse előnyben egy esetleges vásárlás során. A márkaerősítésre tervezett hirdetéseknél a következő tanácsokat tartsuk be:
 
#*Válasszuk a CPM-árazást! Mivel kevésbé a kattintás, sokkal inkább a hirdetések láthatósága számít, ezért anyagilag jobban megéri az ezer megjelenésenkénti elszámolást választanunk. Azonban lehet, hogy olyan hirdetéseket készítünk, amelyekre nem igazán kattintanak az internetezők, de márkánkat mégis jól tudják népszerűsíteni. Ebben az esetben lehet, hogy mégiscsak a CPC-alapú árazás éri meg anyagilag jobban, hiszen így is megjelenhetnek a hirdetéseink, de költségeket nem fognak felhalmozni.
 
#*Válasszuk a CPM-árazást! Mivel kevésbé a kattintás, sokkal inkább a hirdetések láthatósága számít, ezért anyagilag jobban megéri az ezer megjelenésenkénti elszámolást választanunk. Azonban lehet, hogy olyan hirdetéseket készítünk, amelyekre nem igazán kattintanak az internetezők, de márkánkat mégis jól tudják népszerűsíteni. Ebben az esetben lehet, hogy mégiscsak a CPC-alapú árazás éri meg anyagilag jobban, hiszen így is megjelenhetnek a hirdetéseink, de költségeket nem fognak felhalmozni.
 
#*Egészítsük ki a szöveges hirdetést képes- és videohirdetésekkel! Ebben az esetben a vizuális elemek jobban működnek, sokkal fogékonyabbak is rá az emberek, a márka üzenetének közvetítésére kiválóan alkalmasak. Például egy vicces videót készíthetünk, amelyben márkánk logója kapja a főszerepet.
 
#*Egészítsük ki a szöveges hirdetést képes- és videohirdetésekkel! Ebben az esetben a vizuális elemek jobban működnek, sokkal fogékonyabbak is rá az emberek, a márka üzenetének közvetítésére kiválóan alkalmasak. Például egy vicces videót készíthetünk, amelyben márkánk logója kapja a főszerepet.
33. sor: 33. sor:
  
 
*Számos olyan eszköz áll a rendelkezésünkre az AdWords rendszerében, amelyek segíthetnek optimalizálni hirdetéseinket:
 
*Számos olyan eszköz áll a rendelkezésünkre az AdWords rendszerében, amelyek segíthetnek optimalizálni hirdetéseinket:
**'''Kulcsszótervező''': javaslatokat ad új kulcsszavakra és hirdetéscsoportokra, kulcsszólistákat is többszörözhetünk vele, és becslést ad pontos egyezésű kulcsszavak napi kattintására és megjelenésére, átlagos pozíciójára, napi költségére, CTR-jére és átlagos CPC-jére
+
#Kulcsszóválasztó eszköz: javaslatokat ad új kulcsszavakra, ötleteket ad kizáró kulcsszavakra és segít megbecsülni a kulcsszavak forgalmát
**'''Display tervező''': segít létrehozni vizuális, illetve videohirdetéseinket a Display Hálózaton
+
#Forgalombecslő: becslést ad az egyes kulcsszavak napi kattintására és megjelenésére, átlagos pozíciójára, napi költségére, CTR-jére és átlagos CPC-jére
**'''Elhelyezés eszköz''': ötleteket ad azokra a releváns webhelyekre és területekre/kategóriákra a Display Hálózatban, ahol megjeleníthetőek a hirdetéseink, továbbá képes- és videohirdetések esetén megmutatja, hogy melyek azok a helyek, amelyek nem fogadják el az adott hirdetéstípust és formátumot
+
#Elhelyezés eszköz: ötleteket ad azokra a releváns webhelyekre és területekre/kategóriákra a Display Hálózatban, ahol megjeleníthetőek a hirdetéseink, továbbá képes- és videohirdetések esetén megmutatja, hogy melyek azok a helyek, amelyek nem fogadják el az adott hirdetéstípust és formátumot
**'''Lehetőségek''': figyelembe veszi a költségkeretet, a kulcsszavak-, valamint a kampány teljesítményét, és ezek alapján ad optimalizálási ötleteket, amelyek segítségével javíthatjuk fiókunk hatékonyságát
+
#Lehetőségek: figyelembe veszi a költségkeretet, a kulcsszavak-, valamint a kampány teljesítményét, és ezek alapján ad optimalizálási ötleteket, amelyek segítségével javíthatjuk fiókunk hatékonyságát
**'''Konverziókövetés''': megmutatja az elért konverziókat, tulajdonképpen azt, hogy mennyire hatékonyak hirdetéseink, az eredményeket a Google Analyticsben tudjuk nyomon követni
+
#Konverziókövetés: megmutatja az elért konverziókat, tulajdonképpen azt, hogy mennyire hatékonyak hirdetéseink
**'''Jelentések''': a személyre szabható oszlopoknak és lebontási lehetőségeknek köszönhetően azokra az adatokra koncentrálhatunk, amelyek fontosak lehetnek hirdetéseink optimalizálásához (kulcsszavak, hirdetésszövegek, hirdetéscsoportok teljesítménye)
+
#Konverzióoptimalizáló: optimalizálja a hirdetésmegjelenítéseket, azaz kiküszöböli a haszonnal nem járó kattintásokat és a lehető legtöbb hasznot hozó hirdetéseket jeleníti meg
**'''Google Analytics''': megmutatja, hogy a felhasználók hogyan találtak rá honlapunkra, hogyan használták azt, amely információk alapján is javíthatjuk oldalunk eredményességét
+
#Fiókstatisztikák: a személyre szabható oszlopoknak és lebontási lehetőségeknek köszönhetően azokra az adatokra koncentrálhatunk, amelyek fontosak lehetnek hirdetéseink optimalizálásához
*Használhatunk hirdetésbővítményeket is. Például hely- és hívásbővítménnyel azoknak az ügyfeleknek segíthetünk, akik készen állnak a vásárlásra, és csak egy pontos címre van szükségük, vagy arra, hogy okostelefonon a hirdetésünk mellett megjelenő click-to-call gombra kattintva fel tudja hívni az üzletünket. Közösségi jelölésekkel, azaz a Google+ oldalunkon olvasható vélemények - hirdetéseink alatt történő - megjelenítésével a cégünk iránti bizalmat növelhetjük, építhetjük imázsunkat. 
+
#Google Analytics: megmutatja, hogy a felhasználók hogyan találtak rá honlapunkra, hogyan használták azt, amely információk alapján is javíthatjuk oldalunk eredményességét
*Kampánykísérletekkel a hirdetéseinket tartalmazó aukciók bizonyos részében tesztelhetjük az általunk beállított módosításokat. Megadhatjuk, hogy a keresések hány %-ánál működjenek a kísérleti módosítások (pl. új kulcsszavak, más CPC) és ezek meddig fussanak. A kapott eredményekből kiderülhet, hogy mennyire hatékonyak a bevezetett módosítások. Ha sikeresek, akkor a továbbiakban alkalmazzuk ezeket.
 
*[http://www.hogyankell.hu/Google_AdWords_kamp%C3%A1ny_k%C3%B6lts%C3%A9geit_cs%C3%B6kkenteni Hogyan kell a Google AdWords kampány költségeit csökkenteni?]
 
  
 
== Amire szükséged lehet ==
 
== Amire szükséged lehet ==
52. sor: 50. sor:
 
== Figyelmeztetések ==
 
== Figyelmeztetések ==
  
*Az ajánlatok (max. CPC/CPA/CPM) növelése helyett minőségi optimalizálásra törekedjünk!
+
*Az ajánlatok növelése helyett minőségi optimalizálásra törekedjünk!
*Továbbfejlesztett kampányoknál lehetőség van dinamikus keresési-, illetve termékinformációs hirdetések futtatására. Azonban ezek több szakértelmet és gyakorlatot igényelnek!
 
 
*Tartsuk szem előtt kampányunk céljait és ezeknek megfelelően optimalizáljunk!
 
*Tartsuk szem előtt kampányunk céljait és ezeknek megfelelően optimalizáljunk!
 
*Kövessük nyomon kampányunk elért eredményeit, valamint a belőlük készült statisztikákat, és ezeket is vegyük figyelembe a megfelelő optimalizáláshoz!
 
*Kövessük nyomon kampányunk elért eredményeit, valamint a belőlük készült statisztikákat, és ezeket is vegyük figyelembe a megfelelő optimalizáláshoz!
60. sor: 57. sor:
  
 
*[http://support.google.com/adwords/certification/bin/static.py?hl=hu&page=examstudy.cs&rd=1/ A Google AdWords oktatóközpontja]
 
*[http://support.google.com/adwords/certification/bin/static.py?hl=hu&page=examstudy.cs&rd=1/ A Google AdWords oktatóközpontja]
*[https://support.google.com/adwords/?hl=hu#topic=3119071/ A Google AdWords súgóközpontja]
+
*[http://www.hogyankell.hu/Google_AdWords_kamp%C3%A1ny_k%C3%B6lts%C3%A9geit_cs%C3%B6kkenteni Hogyan kell a Google AdWords kampány költségeit csökkenteni?]
*[https://support.google.com/adwords/certification/answer/2471185?hl=hu&ref_topic=2795283/ A dinamikus keresési hirdetésekről való tudnivalók]
 
*[https://support.google.com/adwords/certification/answer/2454022?hl=hu&ref_topic=2795283/ A termékinformációs hirdetésekről való tudnivalók] 
 
*[http://www.sakkom.hu/blog/2012/06/12/szereti-e-google-az-ugynoksegeket-s-ha-igen-miert-nem/ SAKKOM blog: Szereti-e a Google az ügynökségeket, s ha igen, miért nem?]
 
*[http://www.sakkom.hu/blog/2012/07/16/google-adwords-remarketing-mire-figyeljunk/ SAKKOM blog: Google AdWords remarketing - mire figyeljünk?]
 
 
 
[[Kategória:Internet]]
 
[[Kategória:Üzlet-jog]]
 

Vedd figyelembe, hogy a Hogyankell.hu wikin végzett összes módosítást szerkeszthetik, módosíthatják vagy eltávolíthatják más szerkesztők. Ha nem akarod, hogy az írásodat módosítsák, akkor ne küldd be.
Azt is megígéred, hogy ezt magadtól írtad, vagy egy közkincsből vagy más szabad forrásból másoltad (lásd a(z) Hogyankell.hu:Szerzői jogok lapot a részletekért). NE KÜLDJ BE JOGVÉDETT MUNKÁT ENGEDÉLY NÉLKÜL!

Kategóriák kiválasztása:

A lap szerkesztéséhez kérlek válaszolj az alábbi kérdésre (további információk):

Mégse Szerkesztési segítség (új ablakban nyílik meg)