„Nyereményjátékot indítani a Facebookon” változatai közötti eltérés

A Hogyankell.hu wikiből

(Kapcsolódó források, hivatkozások)
(Tippek)
21. sor: 21. sor:
 
*A Facebook azért lett engedékenyebb, hogy a kisebb oldalak is ilyen egyszerű módszerrel megmozgathassák rajongóikat, valamint növelni tudják oldaluk aktivitását (növelni a Talking About értéket). Azonban az ilyen játékok egy új termék vagy egy új bolt megnyitásának promotálására is alkalmasak.  
 
*A Facebook azért lett engedékenyebb, hogy a kisebb oldalak is ilyen egyszerű módszerrel megmozgathassák rajongóikat, valamint növelni tudják oldaluk aktivitását (növelni a Talking About értéket). Azonban az ilyen játékok egy új termék vagy egy új bolt megnyitásának promotálására is alkalmasak.  
 
*A játékokhoz használjunk jó minőségű és figyelemfelkeltő fotókat, illusztrációkat, valamint frappáns és meggyőző szövegeket.
 
*A játékokhoz használjunk jó minőségű és figyelemfelkeltő fotókat, illusztrációkat, valamint frappáns és meggyőző szövegeket.
*Egy-egy ilyen játék rendes bejegyzésnek (kép + szöveg) számít, tehát promotált posztként is kiemelhetjük őket, vagy hirdetés formájában is szélesíthetjük elérhetőségét.
+
*
 
*Az üzenőfalon indított játékokkal ugyan megnövelhetjük oldalunkon az aktivitást, azonban ha valódi lájkokat vagy éppen adatbázis-építésre alkalmas adatokat szeretnénk begyűjteni, akkor inkább külső alkalmazásban futtassuk a játékainkat. Az alkalmazás sokkal rugalmasabb, szervezetten és biztonságosan gyűjthetünk vele adatokat, márkánkat is jobban erősíthetjük vele.  
 
*Az üzenőfalon indított játékokkal ugyan megnövelhetjük oldalunkon az aktivitást, azonban ha valódi lájkokat vagy éppen adatbázis-építésre alkalmas adatokat szeretnénk begyűjteni, akkor inkább külső alkalmazásban futtassuk a játékainkat. Az alkalmazás sokkal rugalmasabb, szervezetten és biztonságosan gyűjthetünk vele adatokat, márkánkat is jobban erősíthetjük vele.  
 
*Az értékesebb nyereményű és hosszabb ideig tartó játékokat is inkább applikáció segítségével (hitelesség megteremtése!) bonyolítsuk le, a kisebb nyereményű és rövidebb ideig tartó, illetve rajongóink megmozgatására és az adott bejegyzésünk terjedésére kiválóan alkalmas játékok indítására oldalunk üzenőfala is megfelelő helyszín.
 
*Az értékesebb nyereményű és hosszabb ideig tartó játékokat is inkább applikáció segítségével (hitelesség megteremtése!) bonyolítsuk le, a kisebb nyereményű és rövidebb ideig tartó, illetve rajongóink megmozgatására és az adott bejegyzésünk terjedésére kiválóan alkalmas játékok indítására oldalunk üzenőfala is megfelelő helyszín.

A lap 2013. szeptember 3., 13:22-kori változata

Hogyan kell nyereményjátékot indítani a Facebookon?

Fb.jpg
A Facebook új szabályai (2013. augusztus 27.) szerint már nemcsak külső alkalmazásban, hanem az általunk kezelt oldal üzenőfalán is futtathatunk nyereményjátékot. A korábban megtiltott funkciók közül most jó néhányat használhatunk a Facebook-os játékainkban, azonban még mindig vannak korlátozások! Cikkünkben az általános tanácsok mellett ezeket is bemutatjuk.

Lépések

  1. Válasszunk megfelelő játéktípust! Annak függvényében, hogy mennyire akarjuk „megdolgoztatni” a felhasználókat, többféle játéktípus közül is választhatunk. A kvíz jellegű játékok csak néhány kattintásba kerülnek, míg ha a versenyzőknek kell beküldeniük általuk készített fotókat, videókat, amelyekre aztán szavazatokat kell gyűjteniük, az már több időt és energiát igényel részükről.
  2. Legyünk tisztában az engedélyezett funkciókkal és ezekhez igazítsuk játékaink kivitelezését, lebonyolítását!
    • Nincs külön regisztráció, ezért már az a játékban való részvételnek számít, hogy az illető lájkol vagy kommentel egy posztot, megoszt egy tartalmat az oldal idővonalán/üzenőfalán, vagy üzenetet küld az oldalnak.
    • A játék során a Facebook funkciók közül a like és a hozzászólás használata engedélyezett, azaz megkérhetjük a felhasználót, hogy lájkoljon egy bejegyzést vagy írja be hozzászólásba a válaszokat, esetleg szavazzon a Like gombbal.
    • Nem kérhetjük meg azonban arra, hogy a játékban való részvételhez lájkolja az oldalunkat, ossza meg saját és ezáltal ismerősei üzenőfalán a mi bejegyzésünket, vagy tagelje (jelölje be) magát egy általunk posztolt fotón.
  3. Készítsük el és indítsuk el a játékot oldalunk üzenőfalán! Buzdítsuk lájkolásra a felhasználókat, vagy tegyünk fel nekik kérdéseket, adjunk nekik feladatokat. Íme néhány példa:
    • Lájkokkal történő részvétel/szavazás: Azok között, akik lájkolják ezt a képet kedd délutánig, kisorsolunk egy pólót! / A legtöbb lájkot begyűjtő fotó beküldője értékes nyereménnyel gazdagodik, a szavazók között pedig kisorsolunk egy kávéfőzőt.
    • Hozzászólásokkal történő válaszadás: Mikor készült az első magyar dagerrotípia? A) 1920 B) 1840 C) 1838 A megfejtést hozzászólásban várjuk, a helyes válaszadók értékes ajándékokat nyerhetnek! / Ti milyen nevet adnátok a legújabb sütinknek? Ötleteiteket hozzászólásban várjuk, a legjobb névadó pedig vendégünk lesz az új sütire és egy kávéra!
  4. Válasszunk megfelelő nyereményt! Ha megoldható, akkor válasszunk cégünkhöz kapcsolódó nyereményt! Azonban minden esetben törekedjünk arra, hogy a fődíj legyen elég vonzó a célcsoportnak, de ne legyen túl nagy és értékes, mert nem fogják elhinni, hogy van esélyük megnyerni. Sokan vetnek be tabletet, iPad-et, iPhone-t – ilyen jellegű nyereményekkel már sok átverés volt, ezért ezekkel nehéz megteremteni a hitelességet. A befektetett energiának és a nyeremény értékének is érdemes összhangban lennie: ha például kuponos játékot futtatunk, nyugodtan adhatunk kisebb értékű ajándékokat, de egy több hétig tartó fotópályázat esetén – amikor a versenyzőknek is meg kell dolgozniuk a részvételért és a szavazatokért – akkor nagyobb összegű nyereményt adjunk!
  5. Promotáljuk a játékunkat! Facebook hirdetésekkel, figyelemfelkeltő posztokkal vagy akár hírleveleinkben is népszerűsíthetjük nyereményjátékunkat, intenzíven ösztönözve a felhasználókat a részvételre.
  6. Végezzünk utómunkálatokat! Értékeljük nyereményjátékunk sikerét, hogy a visszajelzéseket, tapasztalatokat tudjuk hasznosítani a jövőbeli játékok szervezésénél. A nyereményjáték lezárása után se hagyjuk cserben rajongóinkat, továbbra is legyünk aktívak, szolgáltassunk minőségi tartalmat Facebook oldalunkon!

Tippek

  • A Facebook azért lett engedékenyebb, hogy a kisebb oldalak is ilyen egyszerű módszerrel megmozgathassák rajongóikat, valamint növelni tudják oldaluk aktivitását (növelni a Talking About értéket). Azonban az ilyen játékok egy új termék vagy egy új bolt megnyitásának promotálására is alkalmasak.
  • A játékokhoz használjunk jó minőségű és figyelemfelkeltő fotókat, illusztrációkat, valamint frappáns és meggyőző szövegeket.
  • Az üzenőfalon indított játékokkal ugyan megnövelhetjük oldalunkon az aktivitást, azonban ha valódi lájkokat vagy éppen adatbázis-építésre alkalmas adatokat szeretnénk begyűjteni, akkor inkább külső alkalmazásban futtassuk a játékainkat. Az alkalmazás sokkal rugalmasabb, szervezetten és biztonságosan gyűjthetünk vele adatokat, márkánkat is jobban erősíthetjük vele.
  • Az értékesebb nyereményű és hosszabb ideig tartó játékokat is inkább applikáció segítségével (hitelesség megteremtése!) bonyolítsuk le, a kisebb nyereményű és rövidebb ideig tartó, illetve rajongóink megmozgatására és az adott bejegyzésünk terjedésére kiválóan alkalmas játékok indítására oldalunk üzenőfala is megfelelő helyszín.

Amire szükséged lehet

  • saját Facebook oldal
  • kreatív ötletek játékokhoz
  • idő, energia és pénz a nyereményjáték lebonyolításához

Figyelmeztetések

  • Attól még, hogy szabályossá vált néhány Facebook funkció (pl. like mint szavazat egy fotópályázat esetén, hozzászólás mint válasz egy kvízjáték esetén), nem kell túlzásba vinnünk a játékokat! Hamar meg fogják unni a rajongóink!
  • A játékban részt vevőktől ne kérjük, hogy egyszerre két „feladatot” is elvégezzenek (pl. Lájkold a fotót és szólj hozzá!), mert nem fogjuk tudni nyomon követni, hogy minden lépést elvégzett-e!
  • Mivel nincs hivatalos regisztráció (már az a játékban való részvételnek számít, hogy az illető például lájkol vagy kommentel egy posztot) vagy külső alkalmazás, amin keresztül megvalósulna a regisztráció (így begyűjthetnénk a résztvevő e-mail címét, telefonszámát), ezért egy játék nyertesét úgy tudjuk értesíteni, hogy felkeressük Facebook profilját és azon keresztül (pl. üzenet vagy megadott e-mail cím) értesítjük.
  • A Facebook hivatalos szabályzata szerint az üzenőfalon futtatott játék is akkor számít törvényesnek, ha a játék szervezője eleget tett a bejelentési kötelezettségének és beszerezte a szükséges engedélyeket, továbbá pontosan meg vannak fogalmazva a játékban való részvétel feltételei (pl. életkor) és a játék résztvevői arról is tájékoztatva vannak, hogy a nyereményjáték nem a Facebook szervezésében valósul meg és nem is támogatja azt!
  • A Facebook szabályok mellett a magyar jogszabályoknak sem árt megfelelnünk (pl. Szerencsejáték szervezéséről szóló törvény, nyeremények utáni adózás)!
  • A szerencsejáték törvény hatálya alá tartozó nyereményjátékok esetében mindig kötelező a közjegyző részvétele, míg a törvény hatálya alá nem tartozó játékok esetében nem! Azonban az utóbbi esetben is sokszor igénybe veszik a közjegyző közreműködését egy esetleges későbbi jogvita elkerülése miatt, illetve a sorsolás tisztaságának demonstrálására.

Kapcsolódó források, hivatkozások

Az oldal szerzői

Bya