Nyereményjátékot futtatni a Facebookon külső alkalmazással

Innen: Hogyankell.hu

A lap korábbi változatát látod, amilyen Bya (vitalap | szerkesztései) 2013. június 26., 09:20-kor történt szerkesztése után volt. (Kapcsolódó források, hivatkozások)

Hogyan kell nyereményjátékot futtatni a Facebookon?

Nagy népszerűségnek örvendenek a Facebookon futó nyereményjátékok. Ezekkel oldalunknak új lájkolókat szerezhetünk, erősíthetjük a márkánkat, növelhetjük rajongóink elköteleződését, és a felhasználók beleegyezésével még adatokat is gyűjthetünk, amelyekből adatbázist is építhetünk például későbbi e-mail marketing tevékenységünkhöz. Egy kreatív ötlettel és egy jó alkalmazással nagy sikert arathatunk, persze mindezt csak akkor, ha betartjuk a játékszabályokat!


Lépések

  1. Válasszunk megfelelő játéktípust! Annak függvényében, hogy mennyire akarjuk „megdolgoztatni” a felhasználókat, többféle játéktípus közül is választhatunk. A kvíz jellegű játékok csak néhány kattintásba kerülnek, míg ha a versenyzőknek kell feltölteni fotókat, videókat, amelyekre aztán szavazni lehet, már több időt és energiát vesz igénybe részükről.
  2. Szerezzünk be külső alkalmazást! A Facebookon nyereményjáték csak egyedi fülön vagy külső alkalmazásban futtatható, az üzenőfalon nem! A legjobb megoldás, ha alkalmazást telepítünk Facebook oldalunkra, melynek segítségével könnyen és szabályosan bonyolíthatjuk le a nyereményjátékunkat. Applikációt erre specializálódott cégektől vásárolhatunk, mi magunk is fejleszthetünk és van néhány ingyenes verzió. Az az ideális alkalmazás, amely:
    • testre szabható, saját igényeinknek megfelelően rugalmasan alakítható,
    • beágyazható például honlapunkra is,
    • mobil eszközre optimalizált, tehát tableten, okostelefonon is jól használható
  3. Készítsünk játékszabályzatot és adatkezelési szabályzatot! A játékszabályzatba egyrészt be kell írni, hogy a játék nem a Facebook szervezésében valósul meg, nem is támogatja azt, másrészt a részvételi feltételeknél feltüntethetjük, hogy a játékban való részvétel regisztrációhoz kötött, nem elég oldalunk rajongójának lenni. Az adatkezelési szabályzatban pedig ismertetnünk kell, hogy mire használjuk fel az adatokat, hogyan védjük azokat (pl. a ránk bízott személyes adatokat csak és kizárólag arra használjuk fel, amire azt az adat tulajdonosa rendelkezésünkre; nem adjuk ki harmadik félnek, stb.).
  4. Használjuk az alkalmazás funkcióit! Nagyon fontos szabály, hogy a játék során csak az applikációba beépített funkciókat (pl. regisztrációs fül, szavazó gomb) lehet használni! Például TILOS szavaztatni a Facebook like, megosztás vagy komment funkciójával, vagy lebonyolítani egy fotópályázatot a Facebook fotóalbumaiban.
  5. Válasszunk megfelelő nyereményt! Ha megoldható, akkor válasszunk cégünkhöz kapcsolódó nyereményt! Azonban minden esetben törekedjünk arra, hogy a fődíj legyen elég vonzó a célcsoportnak, de ne legyen túl nagy és értékes, mert nem fogják elhinni, hogy van esélyük megnyerni. Sokan vetnek be tabletet, iPad-et, iPhone-t – ilyen jellegű nyereményekkel már sok átverés volt, ezért ezekkel nehéz megteremteni a hitelességet. A befektetett energiának és a nyeremény értékének is érdemes összhangban lennie: ha például kuponos játékot futtatunk, nyugodtan adhatunk kisebb értékű ajándékokat, de egy több hétig tartó fotópályázat esetén – amikor a versenyzőknek is meg kell dolgozniuk a részvételért és a szavazatokért – akkor nagyobb összegű nyereményt adjunk!
  6. Promotáljuk a játékunkat! Facebook hirdetésekkel, figyelemfelkeltő posztokkal vagy akár hírleveleinkben is népszerűsíthetjük nyereményjátékunkat, intenzíven ösztönözve a felhasználókat a részvételre.
  7. Hirdessük ki szabályosan a nyerteseket! A játék nyerteseinek nevét nem tehetjük közzé Facebook üzenőfali bejegyzésben és nem is értesíthetjük őket Facebook chaten keresztül. Csak a regisztráció során megadott e-mail címükön vagy telefonszámukon keresztül közölhetjük velük a jó hírt, és ha beleegyezésüket adják, akkor a Facebookon is kiírhatjuk a nevüket.
  8. Végezzünk utómunkálatokat! Értékeljük nyereményjátékunk sikerét, hogy a visszajelzéseket, tapasztalatokat tudjuk hasznosítani a jövőbeli játékok szervezésénél. Egy-egy ilyen játék során számos új taggal bővül rajongótáborunk. A nyereményjáték lezárása után se hagyjuk cserben régi és új rajongóinkat, továbbra is legyünk aktívak, szolgáltassunk minőségi tartalmat Facebook oldalunkon!

Tippek

  • Egy-egy ilyen játékkal sok új rajongót szerezhetünk, ugyanis az megengedett, hogy a játékban való részvétel előtt az illetőt oldalunk lájkolására kérjük (“Ezt a játékot rajongóinknak szerveztük, ahhoz, hogy részt tudj venni benne, előbb kattints a Like gombra!”). Ezután azonban mindenképpen kell egy játékban való részvételhez kötött regisztráció is.
  • Ha adatgyűjtésre is használjuk a játékot, akkor a részvételi feltételeknél kérhetjük a jelentkező hozzájárulását ahhoz, hogy neve és e-mail címe bekerülhessen az adatbázisunkba, és direktmarketing-leveleket küldjünk neki.
  • Ha sok adatot sikerült összegyűjtenünk a nevezések során, akkor ezeket elemezzük, különböző szempontok szerint szűrjük, és építsünk belőlük adatbázist.

Amire szükséged lehet

  • saját Facebook oldal
  • kreatív ötletek játékokhoz, alkalmazásokhoz
  • idő, energia és pénz a nyereményjáték lebonyolításához

Figyelmeztetések

  • Csak az futtathat nyereményjátékot, aki eljárása során teljes mértékben megfelel a Facebook Promóciós Irányelveinek és megfelelő engedélyt szerez, vagy eleget tesz bejelentési kötelezettségének, attól függően, hogy nyereménysorsolásról, ajándéksorsolásról vagy engedélyköteles szerencsejátékról van szó!
  • A Facebook szabályok mellett a magyar jogszabályoknak is meg kell felelni (pl. Szerencsejáték szervezéséről szóló törvény, nyeremények utáni adózás)!
  • A szerencsejáték törvény hatálya alá tartozó nyereményjátékok esetében mindig kötelező a közjegyző részvétele, míg a törvény hatálya alá nem tartozó játékok esetében nem! Azonban az utóbbi esetben is sokszor igénybe veszik a közjegyző közreműködését egy esetleges későbbi jogvita elkerülése miatt, illetve a sorsolás tisztaságának demonstrálására.
  • Ne tartson túl hosszú ideig a játékunk!
  • Legyen egyszerű a regisztráció menete, ne akadályozzuk a felhasználót plusz kitöltendő mezőkkel!
  • Ne legyenek túl bonyolultak a részvételi feltételek, adjanak elég tájékoztatást!
  • Ha mobilon nem lehet nevezni, akkor ne célozzuk mobil eszközre a játékunkkal kapcsolatos hirdetéseket! Ha földrajzi területhez kötjük a nevezést, akkor ne hirdessük mindenhol a játékunkat!

Kapcsolódó források, hivatkozások

Az oldal szerzői

Bya