Legyőzni a félénkséget randizáskor

A Hogyankell.hu wikiből

A lap korábbi változatát látod, amilyen Hogyankell (vitalap | szerkesztései) 2017. február 6., 17:09-kor történt szerkesztése után volt. (Hogyan kell legyőzni a félénkséget randizáskor?)

(eltér) ←Régebbi változat | Aktuális változat (eltér) | Újabb változat→ (eltér)

[szerkesztés] Hogyan kell legyőzni a félénkséget randizáskor?

Elittas-kep 2.jpg
Az esetek többségében a félénkség nagy szerepet kap, amikor két egyedülálló ember első alkalommal találkozik, különösen akkor, ha már egy ideje nem randiztak senkivel. Legyen szó az online felületekről vagy a való életről, a félénkség komoly probléma lehet sokak számára, és akadályozó tényező lehet abban, hogy rájuk találjon az igaz szerelem. Cikkünkben Salama Marine, az Elittárs oldal állandó pszichológusa osztja meg jótanácsait.

Az esetek többségében a félénkség nagy szerepet kap, amikor két egyedülálló ember első alkalommal találkozik, különösen akkor, ha már egy ideje nem randiztak senkivel. Legyen szó az online felületekről vagy a való életről, a félénkség komoly probléma lehet sokak számára, és akadályozó tényező lehet abban, hogy rájuk találjon az igaz szerelem.

A félénkségnek négy fajtája létezik:

  • félelem a kudarctól és a nem vagyok elég jó érzéstől
  • félelem a kitárulkozástól és más emberekkel való beszélgetéstől
  • az előítéletektől való félelem
  • félelem a „nem” kijelentésétől vagy a túlzott függéstől

Az online társkeresés segíthet a félénk embereknek. Lehetővé teszi, hogy úgy tegyék meg az ismerkedés első lépéseit, hogy kihagyják a személyes interaktus nehézségeit. Az olyan első lépések, mint egy rövid csevej, illetve a kezdeti bemutatkozás gyakran kínosak lehetnek a valódi életben. Azonban előbb vagy utóbb elérkezik az a pont, amikor személyesen is találkozik azzal, akivel online ismerkedett meg. Így jobb, ha előre felkészül az ilyen helyzetekre. De hogyan tud felkészülni? Számos olyan, naponta végezhető gyakorlat van, amely megoldást jelenthet. Ezek segítenek abban, hogy ne szociális hátrányként, hanem a személyisége részeként kezelje a félénkséget.

[szerkesztés] Lépések

  1. Ismerje fel és fogadja el: Első lépésként fontos, hogy megtanulja felismerni, hogy a félénkség melyik fajtájára számíthat, majd azt fogadja el, mint a személyisége része. Ha természetéből kifolyólag Ön introvertált, akkor lehetséges, hogy túl nagy nyomást helyez magára, és túl nagyok az elvárásai. Amennyiben erről van szó, akkor fontos, hogy elűzze a negatív gondolatokat („Nem vagyok elég jó”, „Soha nem fog sikerülni”, „Nincs mit mondanom” stb.), hogy ne sérüljön az önbecsülése.
  2. Ne reagálja túl: Ez egy olyan hiba, amelyet sok félénkséggel küzdő ember elkövet: a félénkség leküzdése érdekében álarc mögé bújnak, felvesznek egy szerepet, amely gyakran túlzás lehet. A túlreagálás kinyilvánulhat például a beszélgetés uralásában. Ez valós problémát jelenthet az első randin, mivel nem hagy lehetőséget arra, hogy a másik fél is kifejezze magát. Fontos, hogy megtanulja felmérni a saját viselkedését és megtalálja az egyensúlyt.
  3. Nézzen szembe a stresszes szituációkkal: Természetesen sokkal egyszerűbb lenne elkerülni a stresszes szituációkat. Azonban ha eljött az ideje, hogy újra randizni kezdjen, akkor muszáj szembenéznie ezekkel. Fokozatosan ösztönözze magát, hogy kimozduljon otthonról és új emberekkel ismerkedjen meg. Nem szükséges hogy első alkalommal rögtön egy randevúra menjen el. Válasszon egy tét nélküli szituációt: hívja meg ebédre egy új kollégáját, vagy beszélgessen el egy ismeretlen emberrel egy buliban vagy egy munkahelyi rendezvényen. Kezdje egyetlen emberrel, hogy megszokja a helyzetet. A korábban stresszesnek ítélt szituációk így lépésről lépésre könnyebbé válnak, és végül felismeri, hogy nincs oka a félelemre.


[szerkesztés] Tippek

  • Amennyiben megteszi ezen első lépéseket, és célokat állít maga elé, akkor a félénkség hamarosan a múlté lesz, és olyan magabiztosságot szerez, amely segíti abban, hogy élvezni tudja a randizást.


[szerkesztés] Amire szükséged lehet

  • Elhatározás


[szerkesztés] Kapcsolódó források, hivatkozások

Az oldal szerzői

Hogyankell