„Jó fogadó oldalt kialakítani direkt marketinghez” változatai közötti eltérés

Innen: Hogyankell.hu

(Figyelmeztetések)
(Kapcsolódó források, hivatkozások)
 
(7 közbenső módosítás ugyanattól a szerkesztőtől nincs mutatva)
1. sor: 1. sor:
 
== Hogyan kell jó fogadó oldalt kialakítani direkt marketinghez? ==
 
== Hogyan kell jó fogadó oldalt kialakítani direkt marketinghez? ==
  
[[Fájl:direkt_marketing.jpg|300 px|right]]Direkt marketing kampányok során e-mailek tömegével árasztják el a cégek azokat a felhasználókat, akik előzőleg hozzájárulásukat adták ahhoz, hogy reklámleveleket küldjenek nekik. A siker felé vezető út első állomása az, hogy a címzett nyissa meg az e-mailt és kattintson a benne feltüntetett ajánlatra, a következő pedig természetesen az, hogy a potenciális ügyfél az adott vállalkozás honlapján hajtson végre konverziót, például online vásárlást vagy regisztrációt. Az, hogy ez valóban meg is valósul, nagymértékben függ a fogadó oldal minőségétől. Cikkünkben tanácsokat adunk a hatékony fogadó oldal elkészítéséhez.
+
[[Fájl:direkt_marketing.jpg|300 px|right|saját szerkesztésű fotó]]Direkt marketing kampányok során e-mailek tömegével árasztják el a cégek azokat a felhasználókat, akik előzőleg hozzájárulásukat adták ahhoz, hogy reklámleveleket küldjenek nekik. A siker felé vezető út első állomása az, hogy a címzett nyissa meg az e-mailt és kattintson a benne feltüntetett ajánlatra, a következő pedig természetesen az, hogy a potenciális ügyfél az adott vállalkozás honlapján hajtson végre konverziót, például online vásárlást vagy regisztrációt. Az, hogy utóbbi valóban meg is valósul, nagymértékben függ a fogadó oldal minőségétől. Cikkünkben tanácsokat adunk a hatékony fogadó oldal elkészítéséhez.
  
 
== Lépések ==
 
== Lépések ==
  
 
#'''Figyeljünk a funkciókra!''' A direkt marketing levelünkben elhelyezett cselekvésre ösztönző felszólításra (pl. „Jelentkezzen még ma!”) vagy [[Hatásos_akciógombot_tervezni | akciógombra]] (pl. „Megveszem”, „Letöltöm”) rákattintva az érdeklődőnek olyan oldalra kell eljutnia, melyen az adott funkció (pl. regisztráció, online vásárlás, ingyenes tájékoztató letöltése) fogadja. Valószínűleg elvennénk a nyereményjátékon fellelkesült olvasó kedvét a jelentkezéstől, ha „Igen, jelentkezem a nyereményekért!” gombra kattintva egy általános információkat tartalmazó aloldalon landolna, nem pedig a játékra jelentkezés funkció fogadná.
 
#'''Figyeljünk a funkciókra!''' A direkt marketing levelünkben elhelyezett cselekvésre ösztönző felszólításra (pl. „Jelentkezzen még ma!”) vagy [[Hatásos_akciógombot_tervezni | akciógombra]] (pl. „Megveszem”, „Letöltöm”) rákattintva az érdeklődőnek olyan oldalra kell eljutnia, melyen az adott funkció (pl. regisztráció, online vásárlás, ingyenes tájékoztató letöltése) fogadja. Valószínűleg elvennénk a nyereményjátékon fellelkesült olvasó kedvét a jelentkezéstől, ha „Igen, jelentkezem a nyereményekért!” gombra kattintva egy általános információkat tartalmazó aloldalon landolna, nem pedig a játékra jelentkezés funkció fogadná.
#'''Legyenek egyszerűek az űrlapok!''' A különböző űrlapok kitöltésének folyamatát egyszerűsítsük le, a konverzióra (pl. online megrendelés) kész ügyfélnek mindössze néhány kattintásába kerüljön az adott űrlap kitöltése.  
+
#'''Legyenek egyszerűek az űrlapok!''' A különböző űrlapok kitöltésének folyamatát egyszerűsítsük le, hogy a konverzióra (pl. online megrendelés) kész ügyfélnek mindössze néhány kattintásába kerüljön az adott űrlap kitöltése.  
 
#'''Ne tévesszük meg a felhasználót!''' Ha levelünkben egy adott terméket ajánljunk, és a felhasználó rákattint az adott termék képére vagy a mellette található feliratra, akkor csak a konkrét termékkel kapcsolatos aloldalra vezessük, ne pedig az összes terméket bemutató oldalra. Ez azért fontos, mert egy esetleges vásárlástól esnénk el, ha a potenciális vevő a sok-sok termék között teljesen elveszve nem találná az őt érdeklő terméket. Ugyanez érvényes abban az esetben is, ha például „További részletek” vagy „Bővebben” kattintható link van, tehát a felhasználó valóban egy tájékoztató oldalra kerüljön.
 
#'''Ne tévesszük meg a felhasználót!''' Ha levelünkben egy adott terméket ajánljunk, és a felhasználó rákattint az adott termék képére vagy a mellette található feliratra, akkor csak a konkrét termékkel kapcsolatos aloldalra vezessük, ne pedig az összes terméket bemutató oldalra. Ez azért fontos, mert egy esetleges vásárlástól esnénk el, ha a potenciális vevő a sok-sok termék között teljesen elveszve nem találná az őt érdeklő terméket. Ugyanez érvényes abban az esetben is, ha például „További részletek” vagy „Bővebben” kattintható link van, tehát a felhasználó valóban egy tájékoztató oldalra kerüljön.
#'''Tegyük reszponzívvá honlapunkat!''' Ha reszponzív, tehát az adott eszköz kijelzőjének vagy képernyőjének méretéhez igazodik direkt marketing levelünk, akkor a honlapunk is legyen reszponzív, ugyanis ha a felhasználó például okostelefonon olvassa levelünket, és rákattint egy benne található linkre, akkor olyan oldalra jusson, amely okostelefonon is megfelelően jelenik meg.
+
#'''Tegyük reszponzívvá honlapunkat!''' Ha reszponzív, tehát az adott eszköz kijelzőjének vagy képernyőjének méretéhez igazodik direkt marketing levelünk, akkor a honlapunk is legyen reszponzív. Ha a felhasználó például okostelefonon olvassa levelünket, és rákattint egy benne található linkre, akkor fontos, hogy olyan oldalra jusson, amely okostelefonon is megfelelően böngészhető.
  
 
== Tippek ==
 
== Tippek ==
15. sor: 15. sor:
 
*Direkt marketing levelünk és a fogadó oldal designját érdemes összhangba hozni, ezzel is elősegítve cégünk, márkánk beazonosíthatóságát.  
 
*Direkt marketing levelünk és a fogadó oldal designját érdemes összhangba hozni, ezzel is elősegítve cégünk, márkánk beazonosíthatóságát.  
 
*A fogadó oldal jobb felső sarkában elhelyezhetünk ügyfélszolgálatot, így ha időközben kérdése, problémája merülne fel a felhasználónak, akkor gyorsan és könnyen tud segítséget kérni.
 
*A fogadó oldal jobb felső sarkában elhelyezhetünk ügyfélszolgálatot, így ha időközben kérdése, problémája merülne fel a felhasználónak, akkor gyorsan és könnyen tud segítséget kérni.
 +
*Google Analytics mérőkód befűzésével könnyen mérhetjük a direkt marketing levelünkből érkező látogatásokat, valamint az oldalunkon végrehajtott konverziókat.
  
 
== Amire szükséged lehet ==
 
== Amire szükséged lehet ==
30. sor: 31. sor:
 
== Kapcsolódó források, hivatkozások ==
 
== Kapcsolódó források, hivatkozások ==
  
* [http://www.hogyankell.hu/Hat%C3%A9kony_e-mail_marketing_kamp%C3%A1nyt_csin%C3%A1lni/ Hogyan kell hatékony e-mail marketing kampányt csinálni?]
+
* [http://www.hogyankell.hu/Hat%C3%A9kony_e-mail_marketing_kamp%C3%A1nyt_csin%C3%A1lni Hogyan kell hatékony e-mail marketing kampányt csinálni?]
 
* [http://www.emailmarketing.hu/tippek/email-marketing-trendek-2013-ban/263/ Email marketing trendek 2013-ban]
 
* [http://www.emailmarketing.hu/tippek/email-marketing-trendek-2013-ban/263/ Email marketing trendek 2013-ban]
* [http://www.emailmarketing.hu/tippek/jol-nezzunk-ki/230/ Mire figyeljünk az email design kialakításakor? ]
+
* [http://www.emailmarketing.hu/tippek/jol-nezzunk-ki/230/ Mire figyeljünk az email design kialakításakor?]
 +
* [http://www.sakkom.hu/blog/2011/01/11/5-gyakori-e-mail-marketing-hiba/ SAKKOM blog: 5 gyakori e-mail marketing hiba]
 +
* [http://www.sakkom.hu/blog/2012/07/03/levelszemet-hozzajarulassal/ SAKKOM blog: Levélszemét hozzájárulással]
  
 
[[Kategória:Internet]]
 
[[Kategória:Internet]]
 
[[Kategória:Üzlet-jog]]
 
[[Kategória:Üzlet-jog]]

A lap jelenlegi, 2014. január 31., 11:19-kori változata

[szerkesztés] Hogyan kell jó fogadó oldalt kialakítani direkt marketinghez?

saját szerkesztésű fotó

Direkt marketing kampányok során e-mailek tömegével árasztják el a cégek azokat a felhasználókat, akik előzőleg hozzájárulásukat adták ahhoz, hogy reklámleveleket küldjenek nekik. A siker felé vezető út első állomása az, hogy a címzett nyissa meg az e-mailt és kattintson a benne feltüntetett ajánlatra, a következő pedig természetesen az, hogy a potenciális ügyfél az adott vállalkozás honlapján hajtson végre konverziót, például online vásárlást vagy regisztrációt. Az, hogy utóbbi valóban meg is valósul, nagymértékben függ a fogadó oldal minőségétől. Cikkünkben tanácsokat adunk a hatékony fogadó oldal elkészítéséhez.

[szerkesztés] Lépések

  1. Figyeljünk a funkciókra! A direkt marketing levelünkben elhelyezett cselekvésre ösztönző felszólításra (pl. „Jelentkezzen még ma!”) vagy akciógombra (pl. „Megveszem”, „Letöltöm”) rákattintva az érdeklődőnek olyan oldalra kell eljutnia, melyen az adott funkció (pl. regisztráció, online vásárlás, ingyenes tájékoztató letöltése) fogadja. Valószínűleg elvennénk a nyereményjátékon fellelkesült olvasó kedvét a jelentkezéstől, ha „Igen, jelentkezem a nyereményekért!” gombra kattintva egy általános információkat tartalmazó aloldalon landolna, nem pedig a játékra jelentkezés funkció fogadná.
  2. Legyenek egyszerűek az űrlapok! A különböző űrlapok kitöltésének folyamatát egyszerűsítsük le, hogy a konverzióra (pl. online megrendelés) kész ügyfélnek mindössze néhány kattintásába kerüljön az adott űrlap kitöltése.
  3. Ne tévesszük meg a felhasználót! Ha levelünkben egy adott terméket ajánljunk, és a felhasználó rákattint az adott termék képére vagy a mellette található feliratra, akkor csak a konkrét termékkel kapcsolatos aloldalra vezessük, ne pedig az összes terméket bemutató oldalra. Ez azért fontos, mert egy esetleges vásárlástól esnénk el, ha a potenciális vevő a sok-sok termék között teljesen elveszve nem találná az őt érdeklő terméket. Ugyanez érvényes abban az esetben is, ha például „További részletek” vagy „Bővebben” kattintható link van, tehát a felhasználó valóban egy tájékoztató oldalra kerüljön.
  4. Tegyük reszponzívvá honlapunkat! Ha reszponzív, tehát az adott eszköz kijelzőjének vagy képernyőjének méretéhez igazodik direkt marketing levelünk, akkor a honlapunk is legyen reszponzív. Ha a felhasználó például okostelefonon olvassa levelünket, és rákattint egy benne található linkre, akkor fontos, hogy olyan oldalra jusson, amely okostelefonon is megfelelően böngészhető.

[szerkesztés] Tippek

  • A különböző űrlapok kitöltésének folyamatát beszédes ikonokkal, akciógombokkal, jelölőnégyzetekkel még inkább megkönnyíthetjük.
  • Direkt marketing levelünk és a fogadó oldal designját érdemes összhangba hozni, ezzel is elősegítve cégünk, márkánk beazonosíthatóságát.
  • A fogadó oldal jobb felső sarkában elhelyezhetünk ügyfélszolgálatot, így ha időközben kérdése, problémája merülne fel a felhasználónak, akkor gyorsan és könnyen tud segítséget kérni.
  • Google Analytics mérőkód befűzésével könnyen mérhetjük a direkt marketing levelünkből érkező látogatásokat, valamint az oldalunkon végrehajtott konverziókat.

[szerkesztés] Amire szükséged lehet

  • saját honlap
  • webfejlesztői ismeretek
  • direkt marketing kampányok lebonyolításához szükséges szakértelem, gyakorlat

[szerkesztés] Figyelmeztetések

  • Legyen rövid a fogadó oldal betöltődési ideje, gyorsan menjen végbe az átirányítás levelünkből a honlapunkra!
  • Kerüljük a zavaró elemeket, mert könnyen eltántoríthatjuk szándékától egy adott konverzió végrehajtására kész ügyfelet! Ha levelünkben található ajánlatkérés gombra kattint a felhasználó, és eljut az oldalunkra, akkor ott ne egy előugró ablak fogadja, mely például Facebook oldalunk lájkolására kéri.
  • Ha honlapunk reszponzív, és a direkt marketing levelünkből átirányított felhasználónak lehetősége van űrlapot kitöltenie oldalunkon, akkor ezek az űrlapok legyenek rövidebbek, könnyítsük meg mobil eszközön való kitöltésüket felsorolásokkal, pipálási lehetőségekkel, akciógombokkal!

[szerkesztés] Kapcsolódó források, hivatkozások

Az oldal szerzői

Bya