Hatásosan reklámozni magad fólia nyomtatással és tervezéssel

Innen: Hogyankell.hu

A lap korábbi változatát látod, amilyen 130.43.212.249 (vitalap) 2018. október 10., 09:26-kor történt szerkesztése után volt. (Kapcsolódó források, hivatkozások)
(eltér) ← Régebbi változat | Aktuális változat (eltér) | Újabb változat→ (eltér)

[szerkesztés] Hogyan kell Hatásosan reklámozni magad fólia nyomtatással és tervezéssel?

Mitől lesz sikeres a reklámanyagod? Sorra vesszük mire kell figyelned: marketing üzenetek, design tervezés és öntapadó fólia nyomtatás - minden amit tudnod kell!

Egyre nehezebb kitűnni a tömegből és egyedi, figyelemfelhívó, akár provokatív reklám- és arculati anyagokat készíteni. Hatalmas információtengerrel találkozunk szembe nap mint nap az utcákon: lényegében a csapból is a reklámok és a hirdetések folynak - épp ezért szinte immunissá válunk ellenük. Megfigyelted már, hogy sokszor nem is látod meg a plakátokat és a hirdetéseket? Pedig reklámra már minden egyes felületet kihasználunk: falon, padon, bódékon, aszfalton, járműveken, ablakokon virít egy-egy, de lényegében szinte bárhol megjelenhet egy apró rejtett hirdetés vagy egy feltűnőnek szánt plakát. A temérdek reklám miatt muszáj kiemelkedni valahogyan a tömegből, különben a meglévő információzaj miatt esélyünk sincs eljuttatni az üzenetünket a vásárlókhoz. Cikkünkben tanácsokat adunk ahhoz, hogyan lehet virális a reklámod: sorra vesszük a reklámfelületek jó barátait az öntapadó fóliákat is, és megnézzük a fólia nyomtatás és tervezés legfontosabb tudnivalóit!

[szerkesztés] Lépések

  1. Konkretizáld a marketing üzenetedet! A legelső lépésként fogalmazd meg magad számára: mi a célja a reklámnak, kinek és pontosan mit szeretnél közvetíteni vele. Fontos, hogy tisztázd magadban, milyen konkrét célkitűzéseid vannak: mit szeretnél elérni konkrétan a reklámoddal és mit vársz el a potenciális vásárlóidtól - ehhez kell majd megtalálnod a megfelelő eszközöket és a végső üzeneteket. A jó marketing üzenetet ezerféleképpen meg lehet közelíteni: az egész nagyon szubjektív, hiszen ugye kinek a pap, kinek a papné - valószínűleg nem mindenkinek fog tetszeni a végeredmény. A legfontosabb, hogy merj elrugaszkodni a megszokottól, engedd, hogy a márkád kilépjen a komfortzónájából, és a célközönségedhez elérj. Azonban van pár tipp, amit ha követsz, nagyon nem lőhetsz mellé. A következőket tartsd be:
    • Legyen rövid, tömör, egyértelmű, egyszerűen megfogalmazott és jól megjegyezhető.
    • Felejtsd el a tagadó mondatokat!
    • Kelts érzelmeket: tettvágy, öröm, félelem, sóvárgás, sajnálat, harag vagy akár bűntudat!
    • Emeld ki a terméked értékét: mit kap a vevő, ha tőled vásárol?
    • Használd ki az aktualitásokat és reflektálj rájuk: építs kapcsolatot a márkád és a világ történései között!
  2. Találd ki, hova és mire szeretnéd felrakni! El kell döntened, hogy milyen funkciót szánsz a reklámodnak. Ez alapján tudsz dönteni arról, hogy milyen eszközre és milyen nyomtatásra lesz majd szükséged. Amikor kültéri reklámfelületről beszélünk rengeteg lehetőség nyitott előttünk. Ami viszont nagyon fontos, hogy tartós és időtálló legyen, valamint bírja a szélsőséges időjárást: enélkül nem ér semmit. Az öntapadós fóliák egy jó megoldást nyújtanak a kül- és beltéri reklámanyagok alapjának. Tapasztalat szerint 1-3 évig bírják - de ez nagyon függ a környezeti hatásoktól -, a legtöbb UV álló, ami pedig kifejezetten szuper, hogy egyedi méretben és formában is kapható. Az élettartamot jelentősen növeli, ha beltérre teszik fel a fóliát. Például célszerű egy ablaküvegre belülről felragasztani, így kívülről bármikor tisztítható az üveg és a nyomtatást megóvjuk a sérülésektől. A standard öntapadó fóliák közt fogsz találni falmatricát, ablakmatricát és átvilágítható fóliát is. Már csak el kell döntened, mi a célod és pontosan mire szeretnéd használni a fóliát.Fontos, hogy a kültéri öntapadó fóliák esetében hosszútávban érdemes gondolkodnod: ha gazdaságilag nézzük, akkor inkább egy időtálló marketing kampány része legyen a fólia. Persze van lehetőséged beltéri fóliák nyomtatására és használatára, például rendezvényeken és kiállításokon nagyon jól tud jönni. Ezekre is van külön megoldás: a kevésbé erős alapanyagból készült, de rövid ideig nagyon tartós vinyl fóliák.
  3. Légy egyedi és meghökkentő! A hatásos üzenet és reklám fontos kulcsa a design: ha a megfelelő színeket, okos elrendezést, izgalmas betűtípust, jó betűméretet, könnyen értelmezhető, de ütős, humoros illusztrációkat használsz kitűnhetsz a többiek közül. Részletesen lásd. az alábbi tippekben.

[szerkesztés] Tippek

  • Merj eltérni a megszokottól és a hagyományos keretektől - minél egyedibb a design annál inkább megjegyezhető!
  • Határozd meg a színekkel a hangulatot, nézz utána a színek pszichológiájának is!
  • Kerüld a kommersz betűtípusokat: játssz a betűkkel, kapcsold össze az üzenettel és a hangulattal!
  • Használj fehér teret: nyitottságot sugároz, könnyen átláthatóvá teszi a designt és jól elválasztja az információkat egymástól!
  • A célközönséged fejével gondolkodj a tervezéskor!
  • Ha nem egy különálló projektről van szó, akkor ügyelj, hogy illeszkedjen az arculatodba!


[szerkesztés] Amire szükséged lehet

  • Képzelőerő
  • Kreativitás
  • Egy profi csapat

[szerkesztés] Figyelmeztetések

Hiába a világ legjobban kitalált üzenete, a legprofibban megtervezett design, ha a kivitelezés silány és rossz minőségű. Mindig ügyelj arra, hogy pontos és jó minőségben dolgozó nyomdával köss üzletet: kérj be több árajánlatot és kérdezz körbe az ismerőseidnél, hogy kit ajánlanak. Egy próbanyomtatáson is érdemes elgondolkodnod, mielőtt nagytételben berendelsz az adott nyomdától.

[szerkesztés] Kapcsolódó források, hivatkozások

Az oldal szerzői

Hogyankell, Vendégcikk