Főmenü megnyitása

Hogyankell.hu β

Módosítások

Hatékonyan kommunikálni

90 bájt törölve, 2014. március 25., 15:04
nincs szerkesztési összefoglaló
# '''Csak őszintén''': legyünk őszinték magunkkal és a tárgyaló partnerrel is minden esetben, így alakíthatunk ki egy igazán bensőséges bizalmat. Ne szépítsünk vagy ferdítsük el a dolgokat a pozitív megítélésért, mert ezzel többet veszíthetünk, mint nyernénk, és így a bizalom is elvész.
# '''Tanuljunk meg hallgatni''': számtalanszor elkövetjük azt a hibát, hogy nem hagyjuk szóhoz jutni a beszélgető partnert, így túl sok fölösleges információval ellátva őt. Megfontoltan figyeljünk a másik félre, és hallgassuk végig mindig őt, ne vágjunk bele a szavába, legyünk türelmesek. Eddzük a memóriánkat, és jegyezzük meg az adott témában előkerülő gondolatainkat, ami alapján reflektálni szeretnénk.
# '''Kerüljük a durva konfliktust''': amennyiben egy tárgyalás során az álláspontok ütköznek, a problémát a másik megsértése nélkül fejtsük ki, semmiképpen ne tegyünk bántó célzást, legyünk kellően óvatosak, tapintatosak és célzatosan megfontoltak. Mielőtt kimondunk valamit, azt alaposan gondoljuk át, mivel minden szónak súlya van.
# '''A kommunikációs gátak kiaknázása''': jó néhány tényező állhat egy sikertelen kommunikáció mögött, amik miatt elveszhet a siker. Az alábbiakban felsorolom mely tulajdonságokra lényeges odafigyelni:
#* Legyünk óvatosak a figyelmeztetéssekkel, illetve soha ne legyünk fenyegetőek.
#* Előfordul, hogy a téves, félreértett értelmezés miatt csúszik el a tárgyalás menete. Ilyen esetben inkább kérdezzünk rá a bizonytalan információra. Viszont ezzel is mértékkel bánjunk, az állandó kérdezgetés, vallatás szintén előnytelen kommunikációhoz vezethet.
#* Ne hagyjuk, hogy az ügyfél fölénk kerekedjen, és határozatlanná, döntésképtelenné tegyen minket, így egyfajta visszavonulási szituációra kényszerítsen minket. Legyünk minden esetben határozottak, magabiztosak és céltudatosak, ne engedjük, hogy kibillentsenek minket.
#* A gúnyolódás és a céltalan humorizálás megengedhetetlen, komolytalanságra és neveletlenségre utalnak, semmilyen esetben se alkalmazzuk őket.
== Tippek ==
* Egy stopperrel mérjük le otthon, mennyi idő a beszédünk. Egy megfelelő előadás 10-15 perces, próbáljuk belőni ezt az időintervallumot.
* Amikor előadunk, tegyünk ki egy stoppert magunk elé, hogy tudjuk, mennyi ideje beszélünk. Egy diára kb. 2-3 percet szánjunk, és 10 diánál nem érdemes többet készíteni.
* Legyünk precízek és pontosak, a tárgyalás előtt minimum 5 perccel legyünk ott, ne érkezzünk túl korán, de elkésni semmiképp nem szabad!
== Amire szükséged lehet ==
* Ne legyünk makacsok, tolakodók, erőszakosak.
* Tudjuk az üzleti etikett alapjait és határait.
* Ne ítélj senkit se el, akármilyen hibát vagy szokatlanságot vélsz felismerni a partneren.
* Véletlenül se nevesd el magad, bármi is történik.
* A tárgyalás végén ne kérdezősködj, ne érdeklődj a sikerességéről, biztosan jelezni fog később a másik fél.
3 567
szerkesztés