Főmenü megnyitása

Hogyankell.hu β

Módosítások

Hatékonyan kommunikálni

egy bájt törölve, 2014. március 21., 16:14
Lépések
# '''A megfelelő nyelvezet megválasztása''': egy előadásnál lényeges szempont, hogy közérthető és egyszerűen elsajátítható nyelvezetű legyen. Bármilyen szakmai prezentációt készítünk, feltétlen figyeljünk oda rá, hogy hétköznapi nyelvezettel, szakszavak nélkül adjuk közzé. Amennyiben tárgyalásra készülünk, csak abban az esetben használjunk szakkifejezéseket, amennyiben biztosan meg vagyunk győződve róla, hogy a másik fél is érteni fogja és csak szükséges esetben alkalmazzuk, ne vigyük túlzásba.
# '''Legyünk lényegre törőek''': néha a kevesebb több, szokás mondani. Alkalmazzuk ezt bármilyen kommunikációs szituációban. Csakis a lényegre koncentráljunk, ne beszéljünk félre. Érthetően és tömören foglaljuk össze a mondanivalónkat, így magunk számára is időt és energiát spórolhatunk meg, s az előadásunk, avagy tárgyalásunk se lesz unalmas.
# '''Figyeljünk a visszacsatolásra''': a tárgyalás során meghatározó fontosságú fontossága lehet számunkra a tárgyalóféltől visszaérkező válaszoknak, kérdéseknek, mozdulatainak metakommunikációja. Minden esetben koncentráljunk oda ezekre, mivel sok mindent elárulhat a partner döntési és szimpátia állapotáról. Próbáljunk szemkontaktust tartani mindvégig egy beszélgetés során. Ha úgy érezzük, negatív irányba megy el a kommunikációnk eredménye, váltsunk a visszacsatolás alapján kommunikációs stratégiát, ahhoz mérten, hogy a partner milyen típusú stílust, beszélgetést és kommunikációt kíván.
# '''Válasszuk meg a megfelelő légkört''': próbáljunk mindig nyugodt, csöndes és elegáns helyszínt választani egy tárgyaláshoz, ahol senki sem zavarhatja meg a beszélgetést. Amikor hazai pályán vagyunk, sokkal magabiztosabban konzultálunk, mint egy idegen környezetben. Ahogyan mi tudjuk befolyásolni a környezetünket, úgy a körülöttünk lévő légkör is tud minket befolyásolni, így érdemes ezt figyelembe venni a siker érdekében.
# '''Alkalmazzunk különböző kommunikációs csatornákat''': ahhoz, hogy tudjuk hatékony volt-e a kommunikációnk, muszáj meggyőződnünk róla, hogy milyen hatékonyságot értünk el az előadás vagy a tárgyalás során. Ezért érdemes alkalmazni vezetői fogadóórát, közvélemény kutatást, kérdőívezni, fórumokat szervezni, hogy minél több és szerteágazóbb célközönséghez eljuthassunk. Valamint a közösségi portálok is nagy segítségünkre lehetnek.
581
szerkesztés