Főmenü megnyitása

Hogyankell.hu β

Hírlevelet írni

A lap korábbi változatát látod, amilyen Novalyn (vitalap | szerkesztései) 2013. október 15., 09:52-kor történt szerkesztése után volt. (Új oldal, tartalma: „== Hogyan kell {{PAGENAME}}? == Manapság már mindenki e-amilfiókja folyamatos hírlevél bombázásnak van kitéve és sokszor nem is egyszerű ezekről leiarkozni. An…”)
(eltér) ← Régebbi változat | Aktuális változat (eltér) | Újabb változat→ (eltér)

Hogyan kell Hírlevelet írni?

Manapság már mindenki e-amilfiókja folyamatos hírlevél bombázásnak van kitéve és sokszor nem is egyszerű ezekről leiarkozni. Annak érdekében, hogy az általunk küldött hírlevél ne váltson ki negatív reakciókat, sőt érdeklődéssel nyissák meg őket, jópár dologra oda kell figyelnünk.

Lépések

  1. Írjunk jó tárgysort!
    Ez közel sem annyira könnyű feladat, mint amilyennek elsőre tűnhet. Ugyan mit lehet túlbonyolítani egyetlen soron? – gondolhatnánk, pedig nagyon is sok mindenre kell odafigyelni, hisz többek között a tárgy mezőn áll vagy bukik, el fogják-e olvasni hírlevelünket.
    A jó tárgy egyszerre tud figyelemfelkeltő lenni, de nem is túl hatásvadász. Növelheti a figyelemfelkeltés mértékét, ha megszólítjuk a nevén a címzettet, ugyanakkor ennek meg van az a hátránya, hogy a legtöbb spam is ugyanezzel a módszerrel él és így egy figyelmetlenebb olvasó akár könnyen a spamek közé teheti a mi levelünket is.
    Bizonyított, hogy a rövidebb tárgyakat gyakrabban olvassák el az emberek, mint a terjengőseket. Tehát amikor azon gondolkodunk, mit is írjunk bele, tartsuk szem előtt, hogy a lehető legrövidebben, de egyben leginformatívabban is fogalmazzuk meg. Mindenképp azt a benyomást kell kelteni a címzettben, hogy a hírlevél számára fontos információkat tartalmaz, valamilyen problémájára megoldást találhat benne.
    Amikor sikerült több ötletet is összegyűjtenünk, ellenőrizzük le azokat, küldjük ki saját magunknak és ismerőseinknek, kollégáinknak is. Figyeljük meg, hogy kiben milyen benyomást keltett, egyáltalán mi magunk megnyitottuk volna-e, ha egy ilyen tárggyal kapunk levelet?
  2. Feladó pontos megadása
    Mindig adjuk meg pontosan, hogy ki a feladó. Ne az otthoni, magánlevelezésre használt címünkről írjunk, hanem hozzunk létre egy cégeset, vagy ha már van, akkor ügyeljünk rá, hogy mindig erről küldjük. Növelhetjük a hírlevelünk iránti bizalmat, ha a címzett már egyetlen pillantással egyértelműen azonosítani tudja a feladót.
  3. Tartalom kidolgozása
    Mindenekelőtt el kell döntenünk, hogy milyen jellegű e-mailt akarunk küldeni: html vagy sima szövegest? A HTML hírleveleknek meg van az az előnye, hogy sokkal látványosabb, használhatunk képeket, viszont közel sem biztos, hogy mindenki meg tudja őket nyitni. A csak szöveges, hagyományos hírlevelek kevésbé designosak, ugyanakkor könnyebben tudjuk eljuttatni a címzettnek, kisebb eséllyel kerül a spamek közé.
    Mind a két esetben figyeljünk oda arra is, hogy jól tagolt legyen levelünk, ne fárasszuk le az olvasó szemét hosszú bekezdésekkel, felesleges tartalommal. Csak annyit írjunk, ami számára érdekes és hasznos lehet.


Tippek

  • Szánjunk rá elég időt, dolgozzunk ki több féle változatot is és akár próbáljuk ki mindet, majd használjuk azt, amelyik a leginkább tetszett a címzetteknek.


Amire szükséged lehet

  • Kreativitás
  • Néhány ismerős, kolléga
  • Jó fogalmazási készség.

Figyelmeztetések

  • Adjunk lehetőséget a leiratkozásra is. Amikor azt látják az emberek, hogy könnyen le tudnak iratkozni, ha akarnak, nem fogják kényszernek érezni a hírleveleket.
  • Csak akkor küldjünk hírlevelet, ha számukra is releváns információval tudunk szolgálni.


Kapcsolódó források, hivatkozások

Az oldal szerzői

Bya, Novalyn