Eperdzsemet készíteni szerkesztése

A Hogyankell.hu wikiből

Figyelem: Nem vagy bejelentkezve. Ha szerkesztesz, az IP-címed nyilvánosan látható lesz a laptörténetben. Ha bejelentkezel vagy regisztrálsz, a szerkesztéseid a felhasználónevedhez lesznek társítva, egyéb hasznos dolgok mellett.

A szerkesztés visszavonható. Kérlek ellenőrizd alább a változásokat, hogy valóban ezt szeretnéd-e tenni, majd kattints a lap mentése gombra a visszavonás véglegesítéséhez.
Aktuális változat A te változatod
10. sor: 10. sor:
 
#'''Forraljuk fel a főzetet, majd a forrástól számítva 20 percig főzzük közepes hőfokon!''' Miközben rotyog az eperdzsem, néha keverjük át, és ha hab képződik a tetején, akkor azt merjük le. Az eper ugyanis magas fehérje tartalmú gyümölcs, ezért főzéskor természetes, hogy hab keletkezik a főzet tetején. Ha túl darabos a dzsem, akkor turmixoljuk át a főzetet, de a dzsemnek egyébként is az a lényege, hogy gyümölcsdarabok vannak benne.

#'''Adagoljuk ki a megfőtt eperdzsemet jól kimosott és megszárított üvegekbe!''' Célszerű kisebb üvegeket választanunk, hiszen kisebb adagokban valószínűleg előbb elfogy a megbontott dzsem, és nem kell kidobnunk a megromlott maradékot.
 
# '''Fordítsuk fejtetőre a jól lezárt üvegeket, és hagyjuk állni így őket 5 percig!''' Erre azért van szükség, hogy kiszoruljon belőlük a levegő, hogy  teljesen légmentesek legyenek.
+
# '''Fordítsuk fejtetőre a jól lezárt üvegeket, és hagyjuk állni így őket 5-10 percig!''' Erre azért van szükség, hogy kiszoruljon belőlük a levegő, hogy  teljesen légmentesek legyenek.
 
# '''Dunsztoljuk az üvegeket!''' A dunsztoláshoz választhatunk száraz és nedves dunsztolást. A szárazdunszt esetében párnák, takarók között hagyjuk lassan kihűlni a dzsemmel megtöltött, forró üvegeket. Nedves dunsztolásnál egy vízzel félig feltöltött edénybe helyezzük az üvegeket, majd lassan melegítjük a vizet, és a dzsem sűrűségétől függően néhány percig forraljuk. Ha rongyokba tekerjük az üvegeket, akkor megakadályozzuk, hogy összekoccanjanak és esetleg eltörjenek.

#'''Tegyük a helyükre az eperdzsemeket!''' A legjobb hideg éléskamrában tárolni őket, de a felbontott üvegeket mindig hűtőszekrénybe tegyük.
 
25. sor: 25. sor:
 
#Pürésítsük a rövidebb ideig tartó főzés érdekében!

#Tegyük fel főni az eperpépet, és közben adjuk hozzá a cukrot és a citromsavat, majd folyamatos kevergetés mellett forraljuk fel!
 
#Szórjuk bele a dzsemfixet a dzsembe, és ezzel együtt forraljuk át még egyszer!
+
#Szórjuk bele a dzsemfixet a felforrt dzsembe, és ezzel együtt forraljuk át még egyszer!
#Tegyük üvegekbe az eperdzsemet, melyeket dunsztoljuk is!
+
#Tegyük üvegekbe eperdzsemet, és dunsztoljuk őket!
 
#Helyezzük el megfelelő helyen az eperdzsemes üvegeket!

64. sor: 64. sor:
 
* [http://sutnijo.hu/recept/401-eperdzsem/ Eperdzsem készítése befőzőcukorral]

* [http://www.nosalty.hu/recept/egyszeru-eperdzsem-andi-konyhajabol/ Eperdzsem készítése dzsemfixszel]

[[Kategória:Étel-ital]]

Vedd figyelembe, hogy a Hogyankell.hu wikin végzett összes módosítást szerkeszthetik, módosíthatják vagy eltávolíthatják más szerkesztők. Ha nem akarod, hogy az írásodat módosítsák, akkor ne küldd be.
Azt is megígéred, hogy ezt magadtól írtad, vagy egy közkincsből vagy más szabad forrásból másoltad (lásd a(z) Hogyankell.hu:Szerzői jogok lapot a részletekért). NE KÜLDJ BE JOGVÉDETT MUNKÁT ENGEDÉLY NÉLKÜL!

Kategóriák kiválasztása:

A lap szerkesztéséhez kérlek válaszolj az alábbi kérdésre (további információk):

Mégse | Szerkesztési segítség (új ablakban nyílik meg)