Főmenü megnyitása

Hogyankell.hu β

E-mail adatbázist építeni szerkesztése

Figyelem: Nem vagy bejelentkezve. Ha szerkesztesz, az IP-címed nyilvánosan látható lesz a laptörténetben. Ha bejelentkezel vagy regisztrálsz, a szerkesztéseid a felhasználónevedhez lesznek társítva, egyéb hasznos dolgok mellett.

A szerkesztés visszavonható. Kérlek ellenőrizd alább a változásokat, hogy valóban ezt szeretnéd-e tenni, majd kattints a lap mentése gombra a visszavonás véglegesítéséhez.
Aktuális változat A te változatod
1. sor: 1. sor:
 
== Hogyan kell e-mail adatbázist építeni? ==
 
== Hogyan kell e-mail adatbázist építeni? ==
  
[[Fájl:Email-adatbazis.jpg|right]]Az e-mail marketing nagyon hatékony kommunikációs eszköz, viszonylag alacsony idő- és költségráfordítás mellett is nagyon eredményes lehet. Az e-mail marketing lelke a rendszeresen karbantartott, jó adatbázis, ami értékes kontaktokat és információkat tartalmaz. A vállalatok vásárolhatnak ilyen adatbázisokat, de saját címlistát is építhetnek. Az alábbiakban a saját lista építéséhez adunk tippeket.
+
[[Fájl:Email-adatbazis.jpg|right]]Az e-mail marketing nagyon hatékony kommunikációs eszköz, viszonylag alacsony idő- és költségráfordítás mellett is nagyon eredményes lehet. Az e-mail marketing lelke a rendszeresen karbantartott, jó adatbázis, ami értékes kontaktokat és információkat tartalmaz. A vállalatok vásárolhatnak ilyen adatbázisokat, de saját címlistát is építhetnek.  
  
 
== Lépések ==
 
== Lépések ==
12. sor: 12. sor:
 
# '''E-mail aláírás:''' A céges aláírásban is feltüntethetjük a feliratkozási lehetőséget.
 
# '''E-mail aláírás:''' A céges aláírásban is feltüntethetjük a feliratkozási lehetőséget.
 
# '''Közösség bevonása:''' A feliratkozottakat bátorítsuk arra, hogy osszák meg a hírlevelünket, küldjék tovább a tanulmányunkat stb. Erre szolgál pl. az Ajánlás és a Küldd tovább gomb, de ugyanígy a közösségi megosztási lehetőségeket is használhatjuk.
 
# '''Közösség bevonása:''' A feliratkozottakat bátorítsuk arra, hogy osszák meg a hírlevelünket, küldjék tovább a tanulmányunkat stb. Erre szolgál pl. az Ajánlás és a Küldd tovább gomb, de ugyanígy a közösségi megosztási lehetőségeket is használhatjuk.
# '''Feltűnő akciógombok:''' A feliratkozás lehetőségét tegyük minél láthatóbbá, ehhez használjunk pl. [http://www.hogyankell.hu/Hat%C3%A1sos_akci%C3%B3gombot_tervezni feltűnő akciógombokat] a honlapon.
+
# '''Feltűnő akciógombok:''' A feliratkozás lehetőségét tegyük minél láthatóbbá, ehhez használjunk pl. [http://www.hogyankell.hu/Hat%C3%A1sos_akci%C3%B3gombot_tervezni feltűnő akciógombokat].
 
# '''Egyszerűsítsük le a feliratkozás menetét!''' Csak a legszükségesebb információkat kérjük be, ellenkező esetben nagy lesz a lemorzsolódási arány. Persze nagyobb motiváció esetén (pl. nagyobb ajándékot ajánlunk fel) kicsit több adatot is bekérhetünk, de ilyenkor se essünk túlzásba.
 
# '''Egyszerűsítsük le a feliratkozás menetét!''' Csak a legszükségesebb információkat kérjük be, ellenkező esetben nagy lesz a lemorzsolódási arány. Persze nagyobb motiváció esetén (pl. nagyobb ajándékot ajánlunk fel) kicsit több adatot is bekérhetünk, de ilyenkor se essünk túlzásba.
 
# '''Átlátható adatkezelés:''' Tegyük egyértelművé, hogy mire szeretnénk az e-mail címeket felhasználni, ehhez írjunk egy jól érthető adatkezelési szabályzatot. Az átláthatóság növeli a bizalmat, így a feliratkozási hajlandóságot is.
 
# '''Átlátható adatkezelés:''' Tegyük egyértelművé, hogy mire szeretnénk az e-mail címeket felhasználni, ehhez írjunk egy jól érthető adatkezelési szabályzatot. Az átláthatóság növeli a bizalmat, így a feliratkozási hajlandóságot is.
# '''Szegmentáljuk az adatbázist!''' Az elérhető információk alapján képezzünk csoportokat (pl. terület, vállalatméret, betöltött pozíció, érdeklődési kör, vásárolt termékek stb. alapján), hogy minél pontosabban célozhassuk az e-mail marketing kampányokat.
+
# '''Szegmentáljuk az adatbázist!''' Az elérhető információk alapján képezzünk csoportokat (pl. terület, vállalatméret, betöltött pozíció, érdeklődési kör, vásárolt termékek stb.) alapján, hogy minél pontosabban célozhassuk az e-mail marketing kampányokat.
 
# '''Rendszeresen frissítsük az e-mail listát!''' Töröljük az inaktív címeket és a leiratkozókat.
 
# '''Rendszeresen frissítsük az e-mail listát!''' Töröljük az inaktív címeket és a leiratkozókat.
  
 
== Tippek ==
 
== Tippek ==
* [http://hogyankell.hu/Hat%C3%A9kony_e-mail_marketing_kamp%C3%A1nyt_csin%C3%A1lni Hogyan kell hatékony e-mail marketing kampányt csinálni]
+
* [http://hogyankell.hu/Hat%C3%A9kony_e-mail_marketing_kamp%C3%A1nyt_csin%C3%A1lni
 +
Hogyan kell hatékony e-mail marketing kampányt csinálni]
 
* Csak akkor küldjünk ki hírlevelet, ha a címzettek számára hasznos információkat tartalmaz (pl. hasznos tanulmány, aktuális akció stb.), ellenkező esetben nagyon magas lesz a leiratkozási arány.  
 
* Csak akkor küldjünk ki hírlevelet, ha a címzettek számára hasznos információkat tartalmaz (pl. hasznos tanulmány, aktuális akció stb.), ellenkező esetben nagyon magas lesz a leiratkozási arány.  
 
* Alaposan frissítsük az adatbázist! Nem csak az e-mail címeket érdemes ellenőrizni, hanem a kontaktokhoz kapcsolódó többi információt is (pl. betöltött pozíció, vállalat méret, érdeklődési kör stb.), hogy mindig releváns tartalmat tudjunk küldeni, illetve egy-egy kampányhoz megfelelően tudjuk szűrni az adatbázisunkat.
 
* Alaposan frissítsük az adatbázist! Nem csak az e-mail címeket érdemes ellenőrizni, hanem a kontaktokhoz kapcsolódó többi információt is (pl. betöltött pozíció, vállalat méret, érdeklődési kör stb.), hogy mindig releváns tartalmat tudjunk küldeni, illetve egy-egy kampányhoz megfelelően tudjuk szűrni az adatbázisunkat.
37. sor: 38. sor:
 
* [http://www.sakkom.hu/blog/2012/07/03/levelszemet-hozzajarulassal/ SAKKOM Interaktív blogja: Levélszemét hozzájárulással]
 
* [http://www.sakkom.hu/blog/2012/07/03/levelszemet-hozzajarulassal/ SAKKOM Interaktív blogja: Levélszemét hozzájárulással]
 
* [http://www.sakkom.hu/blog/2011/01/11/5-gyakori-e-mail-marketing-hiba/ 5 gyakori e-mail marketing hiba]
 
* [http://www.sakkom.hu/blog/2011/01/11/5-gyakori-e-mail-marketing-hiba/ 5 gyakori e-mail marketing hiba]
* [http://www.emailmarketing.hu/szolgaltatasok/adatbazis-epites/175/ E-mail adatbázis építés]
 
 
* [http://www.ehow.com/how_5100913_create-consumer-email-marketing-database.html How to Create a Consumer Email Marketing Database]
 
* [http://www.ehow.com/how_5100913_create-consumer-email-marketing-database.html How to Create a Consumer Email Marketing Database]
 
[[Kategória:Internet]]
 
[[Kategória:Üzlet-jog]]
 

Vedd figyelembe, hogy a Hogyankell.hu wikin végzett összes módosítást szerkeszthetik, módosíthatják vagy eltávolíthatják más szerkesztők. Ha nem akarod, hogy az írásodat módosítsák, akkor ne küldd be.
Azt is megígéred, hogy ezt magadtól írtad, vagy egy közkincsből vagy más szabad forrásból másoltad (lásd a(z) Hogyankell.hu:Szerzői jogok lapot a részletekért). NE KÜLDJ BE JOGVÉDETT MUNKÁT ENGEDÉLY NÉLKÜL!

Kategóriák kiválasztása:

A lap szerkesztéséhez kérlek válaszolj az alábbi kérdésre (további információk):

Mégse Szerkesztési segítség (új ablakban nyílik meg)